Fredrik S. Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har hatt dette problemet på ett MSI 7900GTO og XFX 8800GT kort. Kjører Vista x64. Prøvde å avinstallere driver og imstallere nyeste og gamle uten hell. Ved begge tilfellene skjedde dette etter at jeg hadde klokket skjermkortet for høyt slik at jeg fikk artifakts i spill og benchmark tester. I Half Life 2 fikk jeg nesten hele tiden at skjermdriver har sluttet å virke og har blitt gjennopprettet. I Crysis skjedde det ikke så ofte. Etter masse ergelse og feilsøking fant jeg ut at jeg ville prøve å resete cmos. Etter at jeg gjorde dette forsvant problemet på begge kortene. Skjønner ikke hvorfor, men det er jo verdt ett forsøk i alle fall:) Hvis noen prøver dette så hadde det vært fint med tilbake meldinger om det var noen endring i problemet. Hvordan reseter jeg cmos ? Dette kan du gjøre på 2 måter. Enten ta ut det lille flate batteriet på Hovedkortet. Eller den mest brukte metoden: Ved batteriet ser du enten 2 eller 3 pins. På noen hovedkort er det 3 pinner med en jumper som sammenkobler de 2, så da flytter du bare den over så du kobler sammen med den jumperen ikke var satt på. Hvis det er bare 2 pinner så fulgte det med en jumper med hovedkortet som skal benyttes. Skyver bare denne ned på de 2 pinnene og venter litt (noen hovedkort trengs det å starte pc med jumperen koblet). !!Alt dette skal gjøres når PC-en er skrudd av. Ikke lurt å drive å koble ledninger å div når PC-en er skrudd på Er ei kløne til å forklare, men håper du forstod dette. Du kan jo bare google det også, ellers er det sikkert noen tråder på HW.no tenker jeg Takk for svar, vet hvordan jeg gjør det, etter som at jeg hadde et hovedkort der det va samme prinsipp for å resete bios Lenke til kommentar
glennviruzz1 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Har hatt dette problemet på ett MSI 7900GTO og XFX 8800GT kort. Kjører Vista x64. Prøvde å avinstallere driver og imstallere nyeste og gamle uten hell. Ved begge tilfellene skjedde dette etter at jeg hadde klokket skjermkortet for høyt slik at jeg fikk artifakts i spill og benchmark tester. I Half Life 2 fikk jeg nesten hele tiden at skjermdriver har sluttet å virke og har blitt gjennopprettet. I Crysis skjedde det ikke så ofte. Etter masse ergelse og feilsøking fant jeg ut at jeg ville prøve å resete cmos. Etter at jeg gjorde dette forsvant problemet på begge kortene. Skjønner ikke hvorfor, men det er jo verdt ett forsøk i alle fall:) Hvis noen prøver dette så hadde det vært fint med tilbake meldinger om det var noen endring i problemet. Hvordan reseter jeg cmos ? Dette kan du gjøre på 2 måter. Enten ta ut det lille flate batteriet på Hovedkortet. Eller den mest brukte metoden: Ved batteriet ser du enten 2 eller 3 pins. På noen hovedkort er det 3 pinner med en jumper som sammenkobler de 2, så da flytter du bare den over så du kobler sammen med den jumperen ikke var satt på. Hvis det er bare 2 pinner så fulgte det med en jumper med hovedkortet som skal benyttes. Skyver bare denne ned på de 2 pinnene og venter litt (noen hovedkort trengs det å starte pc med jumperen koblet). !!Alt dette skal gjøres når PC-en er skrudd av. Ikke lurt å drive å koble ledninger å div når PC-en er skrudd på Er ei kløne til å forklare, men håper du forstod dette. Du kan jo bare google det også, ellers er det sikkert noen tråder på HW.no tenker jeg Takk for svar, vet hvordan jeg gjør det, etter som at jeg hadde et hovedkort der det va samme prinsipp for å resete bios Fungerte det og resette bios? Lenke til kommentar
Shaka82 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 http://www.repairyourpcnow.com/resources/a...onding.php#fix4 Denne siden her er det noen forskjellige løsningen. Det som virket for meg var faktisk å klokke kortet litt ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå