Gå til innhold

"Capture Device Offline" APE3.0

Anbefalte innlegg

Hej!

Jag har problem med att föra över film från min Panasonic NV-GS300 kamera till Adobe Premiere Elements 3.0. Jag har en firewire kabel, och mi dator får kontakt med kameran när jag sätter på den. Ändå syns bara "capture device offline" i capture-rutan. Jag letade i Device Control -> Options och bytte Device Brand till Panasonic, men jag hittar inte NV-GS300 som ett alternativ bland modellerna. Kan detta vara problemet?

Jag lyckades få över film till Adobe Premiere Elements 1.0 på en annan datorn, men då var det något fel ed ljudet.

Har nån några förslag?

Hoppas ni förstår min svenska.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jag har satt den både på "Tape playback mode" och "PC connection mode". När den är på "Tape playback mode" får datorn kontakt, jag kan till och med genom att trycka på Play knappen i Capture-rutan få kasetten att spelas i kameran. När jag har kameran på "PC connection mode" får den ingen kontakt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Det virker jo som om alt fungerer som det skal da. Hva er det som ikke fungerer? Får du ikke importert kassetten, eller er det bare det at det står Capture device offline som irriterer deg? Tape playback mode er riktig valg. PC connection mode er når du skal overføre bilder fra minnekortet.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Problemene dere beskriver ligner litt på det jeg opplevde med Pinnacle Studio 10 og trial versjonen av Sony Vegas Movie Studio 8.0: Problem med å finne kameraet og programmene stoppet/hakket under capture. Noen ganger fikk jeg lastet inn litt film, andre ganger ble ingen ting lagret på PCen selv om kameraet begynte å spille av.

Vet ikke helt sikkert hva som er problemet, men jeg tror det skyldes at min Dell Dimension 9150 (XP sp2) ikke klarer å håndtere både Maxtor One Touch ekstern harddisk og videokameraet når begge er koblet med firewire. Capture gikk nemlig helt fint når jeg koblet fra den eksterne harddisken. Det hjalp ikke bare å slå av strømmen på disken - måtte trekke ut firewirekontakten.

Hadde vært interessant å høre om dere også brukte flere firewirekoblinger da problemet oppsto, eventuelt om noen andre kjenner igjen problemstillingen.

Lenke til kommentar

Hehe, hvorfor svarte INGEN på min tråd?

Den omhandler ganske nøyaktig samme problemstillingen, men jeg skrev på norsk...:p

Vel.. Får håpe noen klarer å hjelpe vår svenske venn da, så vil det forhåpentligvis være løsningen for meg også..

Lenke til kommentar

Jeg fant nettopp ut at hovedkortet ikke støtter firewire, så jeg må gå til anskaffelse av pci-kort. Så da er forhåpentligvis problemet løst for min del!

Jeg testet APE på laptopen, og hadde der ingen problem med capturing. Kameraet lå ikke i listen, men slik jeg har forstått d så er den listen over testede kameraer, og ikke nødvendigvis ikke-kompatible kameraer.

Lykke til med det kjipe problemet, håper d løser seg :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ahhh. Deilig å løse et problem man har slitt med lenge!

Løsningen kjære venner? Som jeg trodde: et codec problem.

Det er en audio codec som heter Morgan Stream switcher el.l. som lager trøbbel.

Last ned MMComp View 1.10 og kjør programmet. Det lister opp en haug med codec`er. Her kan du markere ut den Morgan greia og dissable den.

Lukk ned programmet og start PE3 og fang film!

Funket for meg ihvertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...