Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg hadde alfabetisk rekkefølge på filmene mine helt til jeg kom opp i ca 200 utgaver og jeg gikk tom for hyller. Når jeg kjøpte en film som startet på A og fant ut at jeg måtte stokke om på alle de 200 filmene hadde jeg fått nok. Nå flyttet jeg jo akkurat til hybel da, så jeg kunne ha organisert alt da jeg satt det inn i nye hyller. Det ble derimot til at jeg tok det litt på feelen. Sortert som dette ca: Horror, asia, ordinær kvalitet, eldre kvalitet, sci fi, humor og totally rad/b-film. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Sitter å lurer på om det er noen her på forumet som har en plan for hvordan de skal redde samlingen sin hvis de skulle våkne opp midt på natten og huset er i fyr og flamer. Jeg har noen bagger liggende under sengen som har blitt brukt som "flukt rute" til filmene. 9364940[/snapback] Skulle det begynne å brenne går jeg ned i kjellern og skrur ned mine Bertby skap, og kommer til å spørre brannmannskapene om hjelp til å bære de ut. Det er min plan Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Sitter å lurer på om det er noen her på forumet som har en plan for hvordan de skal redde samlingen sin hvis de skulle våkne opp midt på natten og huset er i fyr og flamer. Jeg har noen bagger liggende under sengen som har blitt brukt som "flukt rute" til filmene. 9364940[/snapback] Har de spinkle dvd/cd-hyllene fra ikea, og siden jeg bor i kjelleren er det bare å lempe de ut av vinduet og oppi blomsterbeddet til mamma Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Begynner det å brenne, kaster jeg filmene ut av vinduet. De er førsteprioritet, sammen med pcen(som jeg kanskje ikke bør kaste ut av vinduet.) Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Har mine filmer i alfabetisk rekkefølge på en hjemmesnekra hylle oppe på veggen. Har ikke så mange filmer at jeg her begynt å sortere etter sjanger enda. Har 67 filmer, tror jeg. (en stund siden jeg telte) Nå kjøper jeg ikke filmer bare for å få noe opp i hylla da, kjøper de jeg har lyst på og synes er noe å ha, så da går det jo litt treigere å handle inn. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Sitter å lurer på om det er noen her på forumet som har en plan for hvordan de skal redde samlingen sin hvis de skulle våkne opp midt på natten og huset er i fyr og flamer. Jeg har noen bagger liggende under sengen som har blitt brukt som "flukt rute" til filmene. 9364940[/snapback] Skulle det begynne å brenne går jeg ned i kjellern og skrur ned mine Bertby skap, og kommer til å spørre brannmannskapene om hjelp til å bære de ut. Det er min plan 9376530[/snapback] Hehe... Har Bertby skap jeg også, men føler at det går fortere å kaste filmene i bagger enn å begynne å skru ned skapet. Så er det litt mer praktisk å bære en bagg i stedet for et skap og da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 De fleste filmene mine ligger i esker låst inn på et lager rundt 100 mil fra mitt nåværende hjem. Jeg tok likevel med meg en eske opp, for å ikke føle meg helt ensom. Den listen er som følger: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor BrazilCinema Paradiso Superman Returns Diva The English Patient Sin City Änglagård The Misfits Scarface Deliverance Sideways Flight of the Phoenix Secret Window Withnail & I Veiviseren Broken Flowers An Inconvenient Truth Fleth Taxi Driver The Abyss Amelie In the Bedroom Magnolia Requiem for a Dream Koyaanisqatsi & Powwaqatsi La Haine Ghostbusters 1 & 2 Salò Narnia Chocolat The Football Factory Mission to Mars Polarekspressen Dune A Scanner Darkly The Thing Das Boot Capote Fear and Loathing in Las Vegas The Killing The Hire The Elephant Man A Better Tomorrow The Dirty Dozen Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det var en praktisk plassering wh1te... Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Jeg tok og sorterte mine filmer nå i helga som var, det ble alfabetisk etter DVD-titel. Veldig all right at jeg nå kan finne en film jeg skal se på ett blunk, istedenfor å måtte saumfare hele hylla. Jeg lot DVD-profileren ta seg av alfabetiseringen så det er ennå noen plassseringer jeg er litt uenig i, siden profileren selvfølgelig sorterte etter den tittelen som står på koveret, og noen av titlene er oversatt til det ugjenkjennelige, men dette vill bli gjort om på etterhvert. I sorteringsprosessen fant jeg åtte filmer som ikke var lagt inn i profileren, så det var jo en fin bonus. Edit: Unødvendig linjehopp er fjernet. Endret 29. august 2007 av Bruckiania Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Har de ordnet etter sjanger, men vurderer å sortere alfabetisk etter tittel! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 En slags sjangerinndeling, men det er et litt egenlaget system. Prøvde meg på en High Fidelity-ordning med autobiografisk sortering. Det var dritmoro, men ikke særlig lett å få roommates til å sette filmene på riktig plass. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) I sorteringsprosessen fant jeg åtte filmer som ikke var lagt inn i profileren, så det var jo en fin bonus. Edit: Unødvendig linjehopp er fjernet. Bare vent til du finner en film som ligger i DVD Profiler som du ikke har kjøpt (noen har lagt inn en annen film på den upc koden), jeg har gjort det for ikke så lenge siden, den har nr. 1748 i samlingen. Har ikke anelse om hvilken film som har blitt byttet ut Men nå som jeg satt å skrev dette så kom jeg på en måte å finne ut hvilken film det er, står jo hvor jeg har kjøpt den og når i Profileren, at jeg ikke har tenkt på det før Edit: Det var Top Gear - The Challenges som var forsvunnet fra samlingen Endret 21. november 2008 av Manx Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Mine filmer står i bokhyllen (de jeg får plass til), resten ligger i en slik kurv De er sortert i alfabetisk rekkefølge etter tittel, med tall først. Er det filmer som begynner med "The" eller "Den" blir de satt under første bokstaven i det neste ordet. Eks: the Green Mile blir plassert under G. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg har ikke veldig mange filmer å holde styr på, men jeg har alltid de jeg kjøpte eller så sist helt til høyre i hylla, noe som er helt utmerket for meg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Favoritter får egen plass og resten alfabetisert. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 "Holder du orden på filmene dine?" - Nei. Filmene venter spent på den nye/større hyllen som mest sannsynlig kommer i begyndelsen av neste uke. Noe jeg også ser fram til Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Nei, er ikke så mange av dem da, men de står fint i hylla Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Nei, men har sortert filmer fra software Akkurat nå har jeg en skoeske med en cd per film og et par hundre cder med 4-5 filmer/serier per cd. Ikke mye orden, men jeg vet som ca hvor ting ligger. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg har sortert mine filmer etter sjanger. Humor, kjærlighet, oppvekst, action, superhelter, skrekk, osv. Siden jeg ikke har nok hylleplass har jeg de dårligste filmene liggende usortert i en skuff. Kvittet meg forresten akkurat med 20-30 dvder som lå i veien. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Har mine i alfabetisk rekkefølge. Men det kan være litt mye styr når man kjøper nye for da må man omrokkere så mye. Har bokser i en hylle, james bond og enkelte favoritter i an annen. Og resten står i de siste hyllene. Har forresten 119 titler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå