Blomvik Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Fikk 360en min på fredag og i dag nekter den å lese forza 2 discen og gir meg en DDE, har fulgt noen tips fra google og prøvd spille gjentatte ganger, prøvd å slå av/på konsollen og tilogmed prøvd uten harddisken. Spillet holdt på å laste ett løp da den nektet å fortsette (laste skjermen bare stod der i 15 minutter) og jeg gikk tilbake til dashboard med den xbox knappen. Når jeg prøvde spillet igjenn fikk jeg DDE. Men i dashboard så kjenner den igjenn disken og viser att det er forza2 som står i. Det har kommet en svak ripe i disken, men jeg kan ikke fatte att den skal være dyp nok til å føre til problemer. PGR3 fungerer fortsatt fint. Noe mer jeg kan prøve, og viss det må leveres inn igjenn er det spillet eller konsollen som er problemet? Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Kan godt være DVD-spilleren som er defekt. Hadde samme problemet selv på min forrige x360, der den ikke ville starte opp et par av spillene mine, og til tider oppførte seg merkelig (stoppet å spinne midt i spill etc.). Du kan jo prøve spillet hos en kompis, eller i butikken der du kjøpte det, og hvis det funker der så ville jeg kontaktet MS og få byttet inn konsollen. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det har kommet en svak ripe i disken, men jeg kan ikke fatte att den skal være dyp nok til å føre til problemer. Selv en liten ripe kan lett lage problemer om den følger dataspiralen som ligger på platen. Formen og retningen på ripen har alt å si. Går den på tvers av platen er den sannsynligvis harmløs. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvis det bare er en ripe i "plastikken" på DVD-platen kan det enkelt repareres med diverse kjemikalier eller andre midler (sjekk Biltema, Clas Olson osv). Hvir du derimor får en ripe i etiketten er faren stor for at data går tapt. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvir du derimor får en ripe i etiketten er faren stor for at data går tapt. Ikke på en DVD, der ligger laget med data midt i platen. På en CD derimot ligger laget med data nærmere label-siden enn "data"-siden. Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Forza 2 plata mi tok også kvelden, kjøpte meg xbox 360 og forza 2 på lørdag, spilte i et par timer så kom det en rar lyd fra xboxen og da jeg tok ut plata var det masser av riper i en perfekt sirkel i ytterkant av plata så nå kjenner ikke xboxen min igjen den lenger desverre Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Min forza 2 disk har også tatt kvelden nå, startet med endel bugs her og der, men nå får jeg denne dirty disc error. Har ikke tatt ut plata siden jeg kjøpte spillet, ikke rørt xboxen og likvel ødelagt!!? Samme små riper i sirkel jeg og... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Står Xboxen vannrett eller loddrett? Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Min ligger vannrett, har noen av dere andre problemer med flere disker? Er det stor fare for at jeg får ripe i flere spill? Tror jeg tar hele konsollen med inn på Elkjøp igjenn, jeg testet nettop spillet og det nekter fortsatt (har kjørt på med en ripe fikser) så jeg tror neppe jeg får noe mer ut av den dvd'en. Var vel dette Bill Gates mente når han sa dette var den siste generasjonen med fast media. Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Min ligger også vannrett, bare forza som blei ripa de andre spilla er det ikke noe problem med. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Elkjøp byttet både konsollen og spillet uten spørsmål, nå får jeg bare håpe slikt ikke skjer igjenn. Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Elkjøp byttet både konsollen og spillet uten spørsmål, nå får jeg bare håpe slikt ikke skjer igjenn. 8887863[/snapback] Samme gjorde dem med meg, skulle bare mangle egentlig Lenke til kommentar
Dobbelmoral Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Samma skjedde med mitt forza 2 spill. Handla det for en uke sia, også fikk jeg problemer med at den ikke ville loade ordentlig og mye DRE. Så jeg tok ut dvden for å se og den hadde fått ca 6 små 1cm riper i seg. Ringte Spaceworld men dem mente det var microsoft som skulle fikse det. Så sjekka med microsoft og dem sier det er retaileren som skal fikse det (spaceworld skulle jeg tru) Noen som vet noe om dette? Konsoll er handla på ebgames for en mnd sia mens spillet er fra spaceworld og en uke gammelt Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Ifølge forbrukerkjøpsloven så er Spaceworld påkrevd å være mellomledd. Dvs. krev at spaceworld bytter spillet ditt. Lenke til kommentar
Dobbelmoral Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ifølge forbrukerkjøpsloven så er Spaceworld påkrevd å være mellomledd.Dvs. krev at spaceworld bytter spillet ditt. 8893222[/snapback] Okai så i morra skal jeg marsere opp til spaceworld med spillet mitt og kviteringen og si at microsoft sier jeg må bytte spillet hos dere og forbrukerkjøps loven sier det. Det må dem da høre på Så kanskje jeg kan få kjørt litt igjen. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå