4588pkdkrikue5c Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Heisann, Jeg tror jeg skal kjøpe meg en PSP, men vil gjerne ha custom firmware på den. Noen som har det? Finnes det en butikk jeg kan gjøre det på, og betale for det, mot garanti? Jeg vil unødig ødelegge en helt ny konsoll... Edit: Og hvordan er det med oppdatering? Kan du oppdatere på samme måte som vanlig firmware, enkelt, uten noe fare for "bricking"? Endret 17. juni 2007 av steffenz Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg tviler STERKT på at det er noen butikker som gidder å fikse OE software for deg. Hvorfor ikke gjøre det selv da? Hvis du derimot klarer å rote det til, kan du prøve å levere den inn til reperasjon. Har hørt om mange tilfeller der dette har gått. Jeg sier bare : Gjør det selv! Det er ikke noe som er så spennende og andrenalinkickende som å degradere, og få til OE software selv! (Ok da, jeg tok i litt nå) Hvordan du skal gå frem for å downgrade og installere OE software står godt forklart i Guidesamletråden! Følg punktene nøye, og dobbeltsjekk alt før du går videre. Da skal det som regel gå bra! Skjønner at du er redd for å bricke, og jeg har kvidd meg for dette selv.. Og, det er jo alltid en risiko! Til dette med oppdatering: Jeg tror ikke du burde prøve å kjøre oppdateringsfunksjonen med OE firmware. Har ikke testet selv, da jeg aldri kommer til å gjøre sånt.. Hvis du skal oppdatere til nyere firmware, gå tilbake til 1.5 firmware også kjøre oppdateringa. Hva skal du med oppdatering uansett? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg aner ikke hva jeg skal med oppdateringer, men er livredd for å ødelegge noe. Om jeg kjøper en helt ny maskin vil jeg unødig blåse hele driten. Edit: Vet at mange butikker gjør det på PS2, Xbox o.l selv om det er litt annerledes. Men de driver jo også med flashing av bios, legge inn ny software o.l.. Som foreksempel Xunlock i Sandnes (bor i Stavanger). Tror ikke de tar inn PSP, men har sendt mail. Endret 17. juni 2007 av steffenz Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Åja! Nå tenkte jeg kun på butikker som Elkjøp og Ekspert jeg da.. *føle seg dum* Sånne moddeforretninger kan nok tenkes at utfører dette ja! Bare å vente spent på svar fra dem da! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er ikke så lett å downgrade selv når det ikke finnes en downgrader for firmwaren... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hæ? 8881524[/snapback] Det finnes ikke downgrader for høyere orginal firmware enn 3.03. Kjøper du en ny psp nå får du 3.10 eller over, ved mindre du er heldig å finne en eldre psp. Men dette er gambling. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Gambling..? Nei, absolutt ikke! Du sjekker på emballasjen om du får en PSP med 3.03, eller lavere. Er du sikker på at Sony har slengt ut en ny pulje med PSP'er som har 3.10 i firmware? Som altså selger i butikker i Norge? Mener det er 3.50 som er den nyeste firmwaren, og 3.10 er ikke så langt unna den. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tviler på at de har solgt noe med firmware som er høyre enn 2.81 egentlig.. Fikk en ny PSP etter at de ikke klarte å fikse PSP'en min på service, der var det fw 2.6 med TA-079. Dessuten så kan man downgradere alle firmware om man har modchip. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Men modchip er det nok få som gidder å skaffe... Men, som du sier Uylum2, tror ikke det er butikker som selger høyere firmware enn 2.81 enda... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Så da får jeg altså en som funker til modifisering uansett? Kan jo ringe til Elkjøp på Forus her og høre med dem. Personellet burde vel kunne hjelpe meg om jeg spørr hvilken bokstav som står på esken? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg veit ikke hvordan det er med disse modchipene, men husk... Du må installere de også.. Så det blir mye styr. Ta heller å sikre deg en PSP med 3.03 i firmware eller mindre! Du kan jo bare ta en tur innom Elkjøp og se på eskene... Eller, de burde jo også være behjelpelige over telefon også! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Jess, jeg tar en telefon utom til dem imorgen, samt så ringer jeg til Xunlock i Sandnes og hører om de kan innstalere custom firmware for noen lapper og gi meg garanti på den. For garantien ryker vell om jeg innstalerer ny firmware. Men, det er ikke bare mulig å ha denne firmwaren på memory sticken? Så kan jeg bare kjøre firmwaren fra kortet inni i standard firmwaren om det er versjon 1.5 ? Overtakknemlig for din behjelpelighet Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, garantien ryker om du installerer OE firmware. Det andre spm. ditt: Mener du å ha OE firmwaren bare på memsticken? Og kjøre den derfra? Dette går isåfall ikke, da du må installere den inn i selve PSP'n... Som jeg sa i forrige tråd, bare hyggelig å hjelpe! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hei, Snakket med Xunlock idag, og de frarådet meg å kjøre OE versjon. Så jeg får nesten se. Playstation 1 får ligge på hylla en stund da, men jeg så at Sony skulle lanserere PS1 spill til PSP for salg? Eller tar jeg feil? Uansett, med 1.5 har jeg garanti for at alt virker. 200 kroner koster det. Var forresten på Spaceworld i Hillevåg (Stavanger) idag. Der hadde de PSP og på esken sto følgende: KVC 1004k. De hadde forøvrig en i butikken med firmware 2.80. Den fungerer jo bra, santvell? Bare ikke over 3 så er jeg safe? Kan jeg forresten spille Nintendo 64 i 1.5 uten noe OE? Endret 18. juni 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 OE er faktisk mye sikrere enn vanlig firmware syns jeg.. At de frarådet deg å kjøre OE er bare tull. OE har innebygd recovory system som kan gjenopptrettet PSP'en etter Semi-brick. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ja, bare tull å anbefale 1.50 over OE. OE gir deg ti ganger så mange muligheter som 1.50. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Merk: OE er en blanding av 1.5 Sony's firmware. Det er større sikkerhet i OE enn vanlig 1.5. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hei,Snakket med Xunlock idag, og de frarådet meg å kjøre OE versjon. Så jeg får nesten se. Playstation 1 får ligge på hylla en stund da, men jeg så at Sony skulle lanserere PS1 spill til PSP for salg? Eller tar jeg feil? Uansett, med 1.5 har jeg garanti for at alt virker. 200 kroner koster det. Var forresten på Spaceworld i Hillevåg (Stavanger) idag. Der hadde de PSP og på esken sto følgende: KVC 1004k. De hadde forøvrig en i butikken med firmware 2.80. Den fungerer jo bra, santvell? Bare ikke over 3 så er jeg safe? Kan jeg forresten spille Nintendo 64 i 1.5 uten noe OE? 8887955[/snapback] De frarådet deg nok dette, fordi de ikke veit helt hva OE firmwaren er... Høres ihvertfall slik ut.. Du trenger ikke å høre på dem, og du trenger heller ikke å høre på oss... Du bestemmer selv hvem du vil høre på, men vi anbefaler sterkt OE firmware! Og hvis du først skal drive med homebrew, er det ihvertfall ikke noe vits å stå på 1.5! Forresten, du sier det koster 200kr for å downgrade en PSP til 1.5? Er jo greit, da det kan fort koste deg en ny PSP. Be de oppgradere til OE software og du. Og betal prisen, med garanti. De sier vel ikke nei til litt ekstra? Husk, du bestemmer selv! Det skal ikke være noe press...! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå