vgdev Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hallo, har kjøpt meg et demobrukt asus m2n-e hk. Men det lager noen høyfrekvente knitrelyder. Det høres ut som om det kommer fra et område rundt mosfetene. Dessuten er mosfetene så varme et du bare kan holde fingeren der i maks 2 sek. Skal det være slik? Bilde av mosfetene: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x37...9/000189242.jpg Systemet ser ut til å fungere helt normalt ellers, men den lyden og varmen bekymrer meg litt. Håper det er noen som kan hjelpe meg. Takker hjerteligst for svar! Mvh Vegard Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Har du prosessorvifte som kan kjøle de ned, eller har du tårn-løsning/vannkjøling? DEn lyden kan være at de er dårlige, og dermed kan måtte skiftes ut. Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Har du prosessorvifte som kan kjøle de ned, eller har du tårn-løsning/vannkjøling? DEn lyden kan være at de er dårlige, og dermed kan måtte skiftes ut. 8880043[/snapback] Har stock vifta til min amd athlon x2 4600+ . Hvordan kan det ha seg st mosfetene er dårlige? Heldigvis så kjøpte jeg hk-et hos komplett, og de pleier vel å være greie på support. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Det du hører er nok vibrasjon i droslene på hovedkortet (kobberspoler). Dette kan løses ved å spraye dem med klarlakk. Mange eldre TV'er får denne behandlingen, når de begynner å suse. Jeg har gjort det selv med flere hovedkort. Jeg brukte en spray som het Plastik 60. Vet ikke hvor man evt får tak i slikt lenger. Eventuelt kan man også bruke klar neglelakk og pensle på. Hovedkortet må selvsagt være frakoblet strøm og kaldt når man gjør det. La tørke i en times tid før du kobler det til igjen. Endret 18. juni 2007 av Caze Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Det du hører er nok vibrasjon i droslene på hovedkortet (kobberspoler). Dette kan løses ved å spraye dem med klarlakk. Mange eldre TV'er får denne behandlingen, når de begynner å suse. Jeg har gjort det selv med flere hovedkort. Jeg brukte en spray som het Plastik 60. Vet ikke hvor man evt får tak i slikt lenger. Eventuelt kan man også bruke klar neglelakk og pensle på. Hovedkortet må selvsagt være frakoblet strøm og kaldt når man gjør det. La tørke i en times tid før du kobler det til igjen. 8887188[/snapback] Er du sikker på dette? Hvor finner jeg droslene, bilde? Husker du hvor du kjøpte sprayen? Av og til så forsvinner lyden, men når cpu-en kjører litt kommer det tilbake tror du det forsatt er droslene? TAkker aller hjerteligst for svar! Det er noe dritt å ikke få brukt hk-et, og har ikke lyst til å sende det inn. Heldigvis var det bare demovare til 395 kr Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Leste en annen tråd du hadde svart i. Fant svar på det meste. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=622978&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå