Gå til innhold

Rare lyder fra m2n-e hk og varme mosfet?

vgdev

Anbefalte innlegg

Hallo, har kjøpt meg et demobrukt asus m2n-e hk. Men det lager noen høyfrekvente knitrelyder. :cry: Det høres ut som om det kommer fra et område rundt mosfetene. Dessuten er mosfetene så varme et du bare kan holde fingeren der i maks 2 sek. Skal det være slik? :no:

Bilde av mosfetene: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x37...9/000189242.jpg

Systemet ser ut til å fungere helt normalt ellers, men den lyden og varmen bekymrer meg litt. Håper det er noen som kan hjelpe meg. :yes:

Takker hjerteligst for svar!

Mvh Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prosessorvifte som kan kjøle de ned, eller har du tårn-løsning/vannkjøling?

DEn lyden kan være at de er dårlige, og dermed kan måtte skiftes ut.

8880043[/snapback]

Har stock vifta til min amd athlon x2 4600+ . Hvordan kan det ha seg st mosfetene er dårlige? Heldigvis så kjøpte jeg hk-et hos komplett, og de pleier vel å være greie på support. ;)

Lenke til kommentar

Det du hører er nok vibrasjon i droslene på hovedkortet (kobberspoler). Dette kan løses ved å spraye dem med klarlakk. Mange eldre TV'er får denne behandlingen, når de begynner å suse. Jeg har gjort det selv med flere hovedkort.

Jeg brukte en spray som het Plastik 60. Vet ikke hvor man evt får tak i slikt lenger. Eventuelt kan man også bruke klar neglelakk og pensle på. Hovedkortet må selvsagt være frakoblet strøm og kaldt når man gjør det. La tørke i en times tid før du kobler det til igjen.

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Det du hører er nok vibrasjon i droslene på hovedkortet (kobberspoler). Dette kan løses ved å spraye dem med klarlakk. Mange eldre TV'er får denne behandlingen, når de begynner å suse. Jeg har gjort det selv med flere hovedkort.

Jeg brukte en spray som het Plastik 60. Vet ikke hvor man evt får tak i slikt lenger. Eventuelt kan man også bruke klar neglelakk og pensle på. Hovedkortet må selvsagt være frakoblet strøm og kaldt når man gjør det. La tørke i en times tid før du kobler det til igjen.

8887188[/snapback]

Er du sikker på dette? Hvor finner jeg droslene, bilde? Husker du hvor du kjøpte sprayen?

Av og til så forsvinner lyden, men når cpu-en kjører litt kommer det tilbake

tror du det forsatt er droslene?

TAkker aller hjerteligst for svar! :thumbup:

Det er noe dritt å ikke få brukt hk-et, og har ikke lyst til å sende det inn. Heldigvis var det bare demovare til 395 kr :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...