Hayer Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Her er meny koden min: <script src="menu/SpryAssets/SpryMenuBar.js" type="text/javascript"></script> <link href="menu/SpryAssets/SpryMenuBarVertical.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <ul id="MenuBar1" class="MenuBarVertical"> <li><a class="MenuBarItemSubmenu" href="#">Nyheter</a> <ul> [color=red] <li><a href="..\midt.php?content=nyheter\vis_nyheter5">Latest news<a></li> <li><a href="..\midt.php?content=nyheter\alle_nyheter">All news</a></li>[/color] </ul> </li> <li><a href="#">Item 2</a></li> <li><a class="MenuBarItemSubmenu" href="#">Item 3</a> <ul> <li><a class="MenuBarItemSubmenu" href="#">Item 3.1</a> <ul> <li><a href="#">Item 3.1.1</a></li> <li><a href="#">Item 3.1.2</a></li> </ul> </li> <li><a href="#">Item 3.2</a></li> <li><a href="#">Item 3.3</a></li> </ul> </li> <li><a href="#">Item 4</a></li> </ul> <script type="text/javascript"> <!-- var MenuBar1 = new Spry.Widget.MenuBar("MenuBar1", {imgRight:"menu/SpryAssets/SpryMenuBarRightHover.gif"}); //--> </script> det i rødt er linkene, de er de som ikke funker. Her er koden de er linket til: <body bgcolor="black"> <? $content = $_REQUEST['content']; if($content == "") { $content = "home"; } include "$content.inc"; ?> I index.php har jeg 4frames, hver av dem har hver sin src frame1 src = banner.php frame2 src = venstre.php frame3 src = midt.php frame4 src = hoyre.php jeg vil at det som inkluderes skal komme frem i midt.php(frame3) framen, men istedefor legger det seg i venstre.php frame'n(frame2), hvorfor? Hvordan kan jeg fixe dett? edit:glemte kode bokser Endret 17. juni 2007 av Hayer Lenke til kommentar
pulse Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) jeg vil at det som inkluderes skal komme frem i midt.php(frame3) framen, men istedefor legger det seg i venstre.php frame'n(frame2), hvorfor? Hvordan kan jeg fixe dett? 8879756[/snapback] Når du først poster dette i php forumet vil jo benytte sjansen til og oppfordre deg til og se på andre muligheter enn frames. Men regner med problemet ditt ligger i at du ikke har spesifisert en frame den skal laste inn i. Dette kan du gjøre ved og legge til target="frame3" i linken din: <li><a href="..\midt.php?content=nyheter\vis_nyheter5" target="frame3">Latest news</a></li> <li><a href="..\midt.php?content=nyheter\alle_nyheter" target="frame3">All news</a></li> Edit: La også merke til at du har glemt / når du avslutter den første linken. Endret 17. juni 2007 av pulse Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, andre forslag til enn frames godtas med TAKK! Lenke til kommentar
pulse Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, andre forslag til enn frames godtas med TAKK! 8880992[/snapback] Ett veldig enkelt system (ikke det beste) <?php echo "<table>\n"; echo "<tr><td colspan=\"2\">\n"; include('topframe.php'); echo "\n</td></tr>\n"; echo "<tr><td>\n"; include('meny.php'); echo "\n</td><td>\n"; include('hovedside.php'); echo "\n</td></tr>\n"; echo "</table>"; ?> Mer om oppsett av tables kan enkelt googles. evt kan du bruke css for og lage dette på en bedre måte. men dette hører vel hjemme i ett annet forum enn php. Håper du får til noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå