Gå til innhold

Hvorfor er XP så mye bedre til spill enn 2k og 98?

Anbefalte innlegg

Heisann. Pga noe fuzz var jeg en tur innom Windows 98 og 2k i et par-tre uker. Disse søgde bare noe sinnsykt i spill. I CS fikk jeg 30-40 FPS når jeg gikk i fight og har du vært borti 100 så er det meget skuffende forandring. Er tilbake på XP nå og har 100FPS konstant.

Hvorfor klarer ikke 2k og 98 å utnytte alt like bra som XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe annet jeg har hørt er at , hvis et spill henger seg i 98 , så er d ingen nåde , du må restarte , mens i xp , så kommer du deg fint ut av det ved å "alt+F4" eller "alt+tab"

Men det er vell litt urelevant nå som spill forhåpentligvis blir mer og mer feilfrie , og ikke kræsjer med hardware/software

Lenke til kommentar

du har nok klusset litt med drivere når du testet 98 og 2000.. de er ikke så veldig mye dårligere i spill, faktisk er det mange som hevder at disse operativsystemene er bedre enn XP i nettop slike applikasjoner..

Men hvis du føler at XP fungerer bra til spill, så hold ved det.. XP er et veldig bra OS for oss gamere..

MEN skal du absolutt bytte til et annet os en annen gang, burde du sørge for å ha alle drivere på plass. Og hus at du også må ha drivere til hovedkort dersom du har via chipsett.. Disse er pre innstallert i winxp (dog ikke nyeste versjon)..

MVH Thomas N

Lenke til kommentar

Win98 blir ganske ustabilt vis du gjør flere ting samtidig + at drivere til skjermkort og chipset suger.

----------------------

Intel P4 [email protected]

Apacer 512mb pc2100 cl2

Msi 648MaX 533 8x agp <- MAx 1.6 volt :cry:

HyundaI Image Quest 19"

Wd 80gb 8mb cache

IBm 80gb 2mb cache

Creative SB Live 5.1

Creative Gf4 TI4600 128DDr 325/733 :D

------------------------

Lenke til kommentar

win2k og winxp har som regel klin lik spillytelse. det er fordi kjernene er likere enn noen andre windowser, og de bruker samme drivere. med 98se så er saken en annen, og de fleste produsenter sluttet å bruke noe særlig energi på å lage 9x drivere for lenge siden.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...