wil Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei. Jeg opplever det at i Windows Vista så forsvinner DVD Romen min etter en stund. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skjer. Jeg tror ikke dette skjer i Windows 2000, men i Windows Vista skjer det veldig ofte. Faktisk hele tia etter en liten stund etter restarten. hva kan feilen være. Har ikke skjedde om kontaktene står godt i, i det siste, men det regner jeg med siden at DVD Brenneren som står på Samme IDE Kable er det hele tia. Hva kan problemet være? Håper på Svar. Hilsen. wil. PS: Hadde uannsett tenkt til å bytte fra Vista snart, men det hadde vært greit å vite hvorfor dette oppstår. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Prøv med en annen kabel og/eller en annen IDE-slot. Lenke til kommentar
Cactus Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har et lignende problem. Det som skjer hos meg er at DVD brenneren kun klarer å lese DVD plater ! CD plater, enten de er originale eller ikke, blir ikke lest. Dette har skjedd med to brennere på to forskjellige datamaskiner etter at jeg har installert Vista. Jeg skjønner ingenting Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Samme problem på en dell bærbar. Den leser retail dvd filmer, men 8 av 10 ganger leser den ikke blank dvd. Drevet forsvinner fra device manager, og rebbot på gang. En løsning flere hevder å virke er å slette upper\lowerfilter HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Men hjelper ikke her. Er i email dialog med dell, siden premium tlf supporten i irland ikke kommmer noen vei. Håper å få tilsendt drev av annet merke, se om det løser det. Men tar tid, siden de gir meg råd som jeg allerede har skrevet ikke virker. Lenke til kommentar
Cactus Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Har du funnet ut av det, EG-s ? Jeg måtte avinstallere Vista på grunn av dette problemet. Trodde at det skulle hjelpe, men da begynte bare problemene å tårne seg opp. Sånn som at BIOS ikke kunne finne harddisken og XP ikke kunne installeres. Heldigvis hadde jeg Ubuntu på en 4.7g DVD ! Så nå sitter jeg med Ubuntu Det er ikke det at Ubuntu er noe dårlig, men jeg savner alle spillene og programmene mine så fælt, snufs... Endret 7. juli 2007 av Cactus Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Sånn som at BIOS ikke kunne finne harddisken... 9023427[/snapback] Det har vel ikke noe med Windows å gjøre? Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 ikke kommet noen vei nei Har for første gang på fire år opplevd dårlig service av dell. Dette skjer når en i tillegg har 4 år premium på stedet service. Det er nå gått noen måneder, tlf samtaler og 10 emails for å få nytt drev. De hevder software feil, men når maskinen er kjøpt med vista og drevet ikke fungerer ok, så er det deres feil og ikke ms. Hjelper ikke at supporten i email gang etter gang foreslår løsninger som en allerede har avkreftet lenger ned i reply sitatene. Originale mailen er nå på ca 2 sider etter alle svarene. Snodig de skal krangle sånn, siden de ble enig om å skifte skjerm på stedet etter kun en mail. Har heldigvis funnet ut at en kun trenger å sette maskinen i sovemodus, slik at drevet kommer tilbake ved oppstart. Ved siste brenning tok det fire slike forsøk før dvd-r platen ble oppdaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå