excrucio Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hei. Har et udelekat problem med minnekortet mitt, Sandisk Extreme III 2gb. Var ute å tok ca 100 bilder i går, og når jeg skulle kopiere bildene inn på datamaskinen via minnekortleseren på bærbare klikka det. Fikk kopiert 90 av bildene, men plutselig låste hele maskinen seg helt til jeg tok ut minnekortet. Tenkte kanskje det var et bilde på minnekortet som ikke var helt bra, så jeg fikk sletta alt på minnekortet via kameraet. Prøvde det i maskinen igjen, men funket ikke. Prøvde flere ganger med en windows-formatering av minnekortet uten hell, da jeg får feilmelding om at operasjonen ikke kan utføres. Etter dette var gjort, får jeg i tillegg ikke brukt minnekortet på kameraet lenger. "Feil på minnekort" får jeg beskjed om. Ser på egenskaper at filsystemet er RAW, det er vel litt mystisk? Andre som har opplevd noe lignende? Håper noen har forslag til hva jeg kan gjøre. Kom gjerne med innspill, det setter jeg pris på. Forresten, kameraet er et Canon Powershot S3 IS. Takk. EDIT: Når jeg går inn på minnekortet i Windows får jeg melding om at den ikke er formatert, det kommer et spørsmål om jeg vil formatere (akkurat som en ny harddisk). Velger jeg å fomatere klarere den ikke det, og jeg er tilbake til start. EDIT2: Prøvde å formatere i Ledetekst/DOS uten at det hjalp. Prøvde også å starte maskinen i sikkerhetsmodus. Men desverre ingen lykke. Er minnekortet rett å slett ubrukelig? Endret 17. juni 2007 av excrucio Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Har du prøvd å formatere kortet i kamera? På diverse nettsider frarådes det sterkt mot å formatere i/fra datamaskin. Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Da løste deg seg. Ja jeg lette etter den funksjonen på kameraet uten å finne den. Men så leste jeg i bruksanvisningen til kameraet og da fant jeg formateringsfunksjonen. Til min store overraskelse funket det faktisk! Så da er problemet mitt løst *glad* Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er nok datamaskinen som krøllet det til på en eller annen måte. Det er ofte at en formatering på en datamaskin, gjør et minnekort ubrukelig helt til man får formatert det på nytt i kameraet. Men for sikkerhets skyld. Ta en del tullebilder, og prøv å overfør de til datamaskinen for å sjekke at kortet er ok før du tar viktige bilder. Ellers kan du jo snakke med butikken du kjøpte kortet hos, og spørre om de er villige til å bytte det i et nytt da det kan være et tegn på ustabilitet. Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Jepp, det skal jeg gjøre! Men synes hele greia var merkelig da det skjedde når jeg førte bildene over på maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå