Gå til innhold

Problemer å lese film på CD

Anbefalte innlegg

Hei på du! Jeg er på tur i San Diego, og har ved anledningen hoppet i fallskjerm. Dett fikk jeg jo selvsagt filmet, og fikk filmen redigert på en cd. Men sliter veldig med å lese av denne filmen. DVD-spilleren ville ikke ta den, og ingen pcer heller, med unntak av en som har sone1 spiller. Men det var ikke smertefritt av den grunn. Windows sier at platen er blank, men jeg får spillt den av med Nero ShowTime. Klarer heller ikke lage image av den, eller kopiere den.

Nero sier at platen er av type UDF tror jeg det heter. Uansett så har jeg veldig lyst til å få rippet denne filmen inn på pcen. Tveler på at det er noen kopisperre på den. kan noen av dere anbefale et program jeg kan bruke til å lagre filmen i wmv/avi/mpg eller noe sånt? Helst et gratis program..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beste er vel bare å redigere den på nytt fra bånd og så brenne ut på dvd.

8879654[/snapback]

OK! Litt mere info; Vi var mange som hoppet i fallskjerm, og alle hadde samme problemet med filmene. har rett og slett noe med formatet å gjøre. problemet er at de som filmet oss antagelig ikke har den kasetten lenger, og vi ser dem nok ikke igjen heller.. Var forresten en sånn liten miniDVDspiller som også klarte å lese filmen..

Lenke til kommentar

Liker ikke å mase, men har utrolig lyst til å få lagt denne inn på pc maskinen min. Inegn som vet om et bra og universalt program for å lese inn lovelige filmer til mpg/avi/wma/mov eller whatever.. helst et gratis program, ikke noe fancy.

Og ingen som kan forklare meg hva udf er? er et alternativ når du skal brenne plate i nero..

Lenke til kommentar
Hei på du! Jeg er på tur i San Diego, og har ved anledningen hoppet i fallskjerm. Dett fikk jeg jo selvsagt filmet, og fikk filmen redigert på en cd. Men sliter veldig med å lese av denne filmen. DVD-spilleren ville ikke ta den, og ingen pcer heller, med unntak av en som har sone1 spiller. Men det var ikke smertefritt av den grunn. Windows sier at platen er blank, men jeg får spillt den av med Nero ShowTime. Klarer heller ikke lage image av den, eller kopiere den.

Nero sier at platen er av type UDF tror jeg det heter. Uansett så har jeg veldig lyst til å få rippet denne filmen inn på pcen. Tveler på at det er noen kopisperre på den. kan noen av dere anbefale et program jeg kan bruke til å lagre filmen i wmv/avi/mpg eller noe sånt? Helst et gratis program..

8878931[/snapback]

Ja...

Jeg har nå googlet litt rundt :w00t:

Jeg har ikke funnet noe som kan converter .UDF (Universal Disk Format) til som for eksempel avi,mpeg osv. Det jeg tror er løsningen er at du må brenne filen på en DVD-r eller DVD-rw plate. Det jeg er usikker på er om dvd spiller/pc kan klare å spille det av igjen. Jeg kan lete litt mer etter en converte :thumbup:

Jeg vet den er ute der ;)

Lenke til kommentar

8878931[/snapback]

Ja...

Jeg har nå googlet litt rundt :w00t:

Jeg har ikke funnet noe som kan converter .UDF (Universal Disk Format) til som for eksempel avi,mpeg osv. Det jeg tror er løsningen er at du må brenne filen på en DVD-r eller DVD-rw plate. Det jeg er usikker på er om dvd spiller/pc kan klare å spille det av igjen. Jeg kan lete litt mer etter en converte :thumbup:

Jeg vet den er ute der ;)

8902649[/snapback]

Setter pris på det. Men som en tillegg opplysning, skal ikke banne på at det er en udf-fil, men det var noe med udf ihvertfall. Jeg klarer ikke å åpne cd'ns mappe, og i nero finner jeg den, men å lage iso er ikke et alternativ. får heller ikke til å lage en kopi av den, selv om nero finner innholdet (OG ER REGISTRERT JA :-).

Lenke til kommentar
er filene på plata av typen .vob etc?

8907239[/snapback]

det vet jeg ikke, for windows klarer ikke å lese cd'n. hvis jeg prøver å lage image av den i nero, ser jeg at det er 15 min med video i udf-format (mener jeg det heter, men skal sjekke det opp nærmere). Men av en eller annen grunn har jeg ikke mulighet til å starte operasjonen for å lagre dataen på cden...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
nå har jeg også prøvd forskljellige screen recording software,men får det rett og slett ikke til..humm...noen forslag. hva som helts....

8977721[/snapback]

UDF er ikke et filformat, snarere et disk-format. Definisjon:

UDF - Universal Disc Format

Nearly all “drag-and-drop” CD/DVD burning software uses this format.

UDF is intended to enable file interchange among different operating systems.

Så det betyr at UDF er laget for at man skal kunne lese CDer og DVDer på tvers av operativsystemer. Det kan i dette tilfellet tyde på at det har skjedd noe galt med brenningen av CDen du har fått.

Kanskje ikke til mye hjelp for deg, men i hvert fall en mulig forklaring.

Lenke til kommentar
nå har jeg også prøvd forskljellige screen recording software,men får det rett og slett ikke til..humm...noen forslag. hva som helts....

8977721[/snapback]

UDF er ikke et filformat, snarere et disk-format. Definisjon:

UDF - Universal Disc Format

Nearly all “drag-and-drop” CD/DVD burning software uses this format.

UDF is intended to enable file interchange among different operating systems.

Så det betyr at UDF er laget for at man skal kunne lese CDer og DVDer på tvers av operativsystemer. Det kan i dette tilfellet tyde på at det har skjedd noe galt med brenningen av CDen du har fått.

Kanskje ikke til mye hjelp for deg, men i hvert fall en mulig forklaring.

8991763[/snapback]

Høres snålt ut, men da har de som har brennt denne dårlig utstyr, for det samme gjelder for ca 10 personer som alle kjøpte hver sin film av hoppet sitt. At det er et disc format høres logisk ut, men hvorfor klarer bare nero og HP QuickPlay(apple) og lese denne discen, og hvorfor vil ikke nero la meg lagre filmen til iso?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
I windows velger du Min datamaskin og så høyre-klikker CD-en og velger utforsk, så får du se innholdet på disken.

9023469[/snapback]

Og hvis du leser det som står over, så har du fått med deg at da får jeg meldingen "dvd'en er brennbar. Ønsker du å..."

Men jeg har fått det til nå, vet ikke om det er fordi vi kjører vista, eller om denne pcen har en unormalt bra dvd-rom, men det gikk ihvertfall, i motsetning til de 20 andre pcene jeg har prøvd :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...