Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jente 14 + gutt 17?

Gjest Gjest_gutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gutt_*

Okey. Jeg har funnet ut at det er ei som begynner i 9.klasse som liker meg. Jeg begynner på 2. året videregående, altså hun er 14 og jeg er 17.

Jeg har etterhvert begynt å få følelser for henne også. Blir derre for stor aldersforskjell, med tanke på at vi ennå er såpass unge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet om par som har slike aldersforskjeller, selv liker jeg det ikke, men to par jeg kjenner (rettere sagt vet om) som er henholdsvis 14 og 19, 14 og 18, har begge vært sammen i over halvannet år nå så.

Det kan fungere, men det er veldig mange som misliker slikt.

Lenke til kommentar

Hvis hun er interessert så er vel det opp til henne. Om du vil gjøre noe med det må være opp til deg, men jeg synes du skal tenke igjennom hva du da gjør, det er en stor forskjell i alder til å være så unge.

Hvis dere allikevel har gjensidige følelser for hverandre burde dere kanskje se om det er noe der, særlig hvis hun er moden for alderen. Snakk med henne i hvertfall!

Lenke til kommentar

Tja, det er muligens litt i grenseland. Om jeg skal være helt ærlig så hadde jeg nok syntes at det var litt snodi og unaturlig om en 17 år gammel gutt var kjæreste med en 14 år gammel jente.

Men, at the end of the day så er det bare du som kan svare på om aldersforskjellen blir for stor. Om følelsene for henne er ekte og visa versa, så er det vell ingen grunn til å ikke se om det kan funke?

Lenke til kommentar

Jeg lurer mer på hva en på rundt 18 år kan få ut av å være sammen med en på 14 år... I tenårene er aldersforskjell som regel ganske relevant, i og med at folk utvikler seg noe vanvittig i disse årene. Det er stor forskjell på 14 og 18 år, og 24 og 28 år.

Jeg var 17 år og ble sammen med ei på 14. Det varte i 2 uker! Hun måtte hjem kl. 21.30 og foreldrene voktet over henne med haukeblikk (noe som er forståelig). I tillegg, så var overnatting totalt uakseptabelt og vi hadde ingenting til felles, hverken i forhold til det sosiale eller erfaringer/interesser... Hun ble rett og slett for ung!

Likevel, det går det sikkert ann og det kan sikkert funke, men jeg ville nok heller funnet meg ei som var litt mer jevnaldrende...

Bare min mening... :)

Lenke til kommentar

Om du spør "eldre" par er det helt vanlig at de har 3års alderforskjell..

Kjenner godt et par som har 11års alderforskjell og det går helt fint :)

Viktigste er at dere elsker hverandre, er glad i hverandre og trofaste mot hverandre, etter det har alder lite å si ;)

Lenke til kommentar

3 års alderforskjell er vel det jeg ser på som grensen i den alderen du er i.

Hvis du virkelig liker henne så drit i om hun er 14 år, kjør på :)

Men, det kan hende hun er for barnslig for deg pga alder. Det kan jo hende hun er ganske moden for alderen og :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes den var bra i grenseland, en gutt på 17 må klare å finne seg andre jenter enn ulovlige smårips. Du burde finne deg en kjæreste på din egen alder, som du og kompisene dine kan henge sammens med, om et år er dere 18, og da er det ganske slumt å drikke sammens med venner og kjærester, noe som ikke er mulig fordi hun bare er 15. Alt for mange ulemper med å ha en så ung kjæreste.

Nå er det vel også slik at unge jenter faller for eldre gutter svært lett, fordi de er "moden", kjører bil og barberer seg...

Finn ut hva du vil, men for meg er det for ungt.

Lenke til kommentar

17/2 + 7 = 15.5

Dvs, hun er for ung.

På den seriøse siden må man tenke på at dere er på så vidt forskjellige steder i livet, og at ett forhold vil bli meget vanskelig på de fleste arenaer.

Men for all del, har sett lignende forhold holde også.

Lenke til kommentar

Jeg ville tenkt litt på henne. Selv om hun kanskje liker deg, så er det lett for at det går litt rykter i den alderen. Altså, hvis en i klassen min hadde vært kjæreste med en 17-åring, så vet jeg at folk hadde snakket litt bak ryggen på henne.

Lenke til kommentar
Jeg ville tenkt litt på henne. Selv om hun kanskje liker deg, så er det lett for at det går litt rykter i den alderen. Altså, hvis en i klassen min hadde vært kjæreste med en 17-åring, så vet jeg at folk hadde snakket litt bak ryggen på henne.

8881222[/snapback]

Det er faktisk helt sant. Jeg husker da jeg gikk i 9 klasse så var jeg sammen med en i 1.gym altså 2 år eldre enn meg. Det ble blåst opp i noen dimisjoner som var helt syke.

Og ikke minst motsatt. Folket rundt deg på 17 vil snakke bak din rygg og.

Synd å si det, men slik er verden :(

Lenke til kommentar

Alder har sjelden noe å si for to som er glad i hverandre. Det er omverdenen som noen ganger har problemer med å akseptere aldersforskjeller.

Men du bør kanskje bli litt bedre kjent med henne før du hopper inn i et forhold. Det er liten grunn for deg å innlede et forhold til ei jente bare fordi hun er interessert i deg. Ta kontakt med henne og bruk tid til å snakke sammen litt. Prøv å finn ut om dere er "kompatible" så og si, om dere har noen felles interesser f.eks. og om begge liker hverandre like mye. Folk forandrer seg fort i den alderen, og det er normalt å skifte forhold ofte, så ikke ha for store forhåpninger til et likeverdig og stabilt forhold med henne hvis du bestemmer deg for å prøve.

Lenke til kommentar
Men du bør kanskje bli litt bedre kjent med henne før du hopper inn i et forhold.

8906569[/snapback]

Slenger meg på den jeg. Personlig synes jeg hun burde vært minst 15, og aller helst gått på vgs, men dersom hun er moden av seg, bør det jo ikke være noe problem. Det finner du ut hvis du blir litt kjent med henne først. Ser ingen problemer med å ta en date eller to uten at dere må "være sammen".

Fisker og Iril har et poeng når det gjelder baksnakking, men hva andre mener trenger man ikke alltid bry seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...