Gå til innhold

SPDIF Stereo til SPDIF TOSLINK?

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har Logitech Z5500 Høytalere med digital optisk inngang (SPDIF TOSLINK). Disse høytalerne er koblet til ett Creative X-Fi Xtreme Audio lydkort med SPDIF stereo utgang.

Nå har jeg koblet til med 3*3.5mm jack plugger, som gjør at jeg ikke får dts. Men hvilken kabel trenger jeg for å koble de sammen digitalt? Var på Clas Ohlson og kjøpte en spdif toslink kabel og fant raskt ut at den ikke passet i begge ender.

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet mitt har også digital SPDIF ut, også Coax. Men lydkortet på HK'et mitt støtter ikke DTS og DD PL2, så det er uansett uaktuelt å bruke.

Så det er ingen som vet om en slik kabel? Så jeg kan koble det til mitt nye lydkort?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Til trådstarter: HVis du ønsker å koble anlegget digitalt til X-Fi kortet så kan du gjøre følgende: Du kjøper inn en minijack- 2xrca kabel, minijacken kobler du til spdif utgangen på lydkortet ogsåp den ene rca pluggen til coaxial inn på anlegget. Det blir lyd i den ene pluggen, det finner du ut av ved å teste hvilken av pluggene som gir lyd når de er tilkoblet. Gjør du dette så får du DTS-lyd fra lydkortet til anlegget.

Har gjort det samme selv når jeg hadde det anlegget, og det funka utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...