Gå til innhold

VHS vil gjennoppstå?


Lefse

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

VHS kjem aldri attende. Formatet gjev både dårleg lyd- og biletekvalitet. Nokre hevdar LP har betre kvalitet enn digitale medium, men ingen hevdar at VHS er betre enn DVD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyd og bilde er uansett endel dårligere, uten at man får noe igjen for det. LP gir en etter manges mening mer naturlig gjengivelse av lyd, og er derfor fortsatt interesant. VHS gir hverken mer naturlig lyd, bilde eller farger, og er derfor ikke interesant på samme måte.

 

Dessuten er ikke sammenligningen VHS <-> LP naturlig. En naturlig sammenligning vil være VHS <-> audio kasett. Og audio kasetten har aldri kommet tilbake ;-)

Lenke til kommentar

Kan eg ikkje tenke meg i det heile tatt at vhs'en vil gjennoppstå nå eller i framtida. Dvd'en vil vere det som lang tid framover med blueray plater som gjer at man lagre meir informasjon. Lenge leve dvd spilleren og bruk vhs'en på tv'en som står på gjesterommet eller noko sånt.

Lenke til kommentar
Lyd og bilde er uansett endel dårligere, uten at man får noe igjen for det. LP gir en etter manges mening mer naturlig gjengivelse av lyd, og er derfor fortsatt interesant. VHS gir hverken mer naturlig lyd, bilde eller farger, og er derfor ikke interesant på samme måte.

 

Dessuten er ikke sammenligningen VHS <-> LP naturlig. En naturlig sammenligning vil være VHS <-> audio kasett. Og audio kasetten har aldri kommet tilbake ;-)

8888032[/snapback]

 

Med LP så mente jeg opptaksmetode, Standard Playing og Long Playing, sisnevnte brukes for å øke opptakstiden til kassetten ved at båndet går senere ved opptak. Var ikke ment som en sammenligning med vinyl-plater.

Lenke til kommentar
Lyd og bilde er uansett endel dårligere, uten at man får noe igjen for det. LP gir en etter manges mening mer naturlig gjengivelse av lyd, og er derfor fortsatt interesant. VHS gir hverken mer naturlig lyd, bilde eller farger, og er derfor ikke interesant på samme måte.

 

Dessuten er ikke sammenligningen VHS <-> LP naturlig. En naturlig sammenligning vil være VHS <-> audio kasett. Og audio kasetten har aldri kommet tilbake ;-)

8888032[/snapback]

 

Med LP så mente jeg opptaksmetode, Standard Playing og Long Playing, sisnevnte brukes for å øke opptakstiden til kassetten ved at båndet går senere ved opptak. Var ikke ment som en sammenligning med vinyl-plater.

8915096[/snapback]

Heh. Misunderstanding. Jeg svarte ikke på posten din over, men på førsteposten din. Så jeg mente vinylplate når jeg sa LP. Med andre ord det jeg sa var at sammenligningen VHS <-> vinyl ikke er rett, VHS <-> audiokasett blir en mer korrekt sammenligning. Som sagt dette var et svar på den aller første posten din, hvor du sa vinyl-plate.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke VHS vil gjennoppstå. Men jeg må innrømme at jeg får mer "filmfølelse" av å putte en VHS inni videospilleren, fremfor en DVD. Men jeg foretrekker naturligvis, og lager bare dvd'er selv. VHS er uaktuelt.

Når det er sagt vil jeg gjerne ta litt fatt i det med hvor robust VHS er fremfor DVD.

VHS er ikke så jævli robust som alle vil ha det til. VHS'ene må oppbevares under jevn temperatur aller helst, og kvaliteten forringes hver eneste gang du spiller den av.

Greit nok med egne brente DVD plater, de varer ikke alltid. Da er kanskje kvaliteten på DVD'ene også dårligere. Jeg foreksempel, har et sett Intenso plater og et sett Taiyo Youden. Sistenvente har jeg ikke problemer med, og de tåler mye bank og falling i gulvet. De første trenger bare å ligge uten cover en dag i lys og falme helt og nekte å spilles av.

Dessuten er jeg ganske sikker på at pressede DVD'er varer lengre enn egen brente. Det kan ikke sammenlignes kvalitetmesseig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...