Lefse Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 De fleste har jo sett hvordan vinyl er svært populært blant audiofile som skal ha det ypperste innen lyd. Tror noen det kommer til å skje noe lignende med VHS? Kanskje en modernisert, digital utgave muligens? Noen som har noen meninger om emnet? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det kan jeg ALDRI tenke meg, i såfall ikke på samme prinsipp som med LP'er. Mange tyr fortsatt til sistnevnte format fordi de mener lyden er annerledes/bedre i forhold til cd'er. I tillegg til at det er mer sjarm med lp'er enn cd'er. Om man syns VHS er sjarm blir veldig individuelt, men kvalitet i forhold til dvd f.eks kan den dermed ikke skilte med. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg ser ingen fordeler med VHS? Hvis den skal bli modernisert vil det ikke lenger være VHS. Derfor: nei. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 var det ikke det som akkurat holdtt på med å skje? tror jeg har hørt noe om dette, noe med 24(?)timer med opptak eller noe. Prøv å google litt kansje Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Med den samme dårlige kvaliteten som VHS kan tilby? Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 tror det var bedre, hukommelsen er ikke så veldig god på denne tiden av døgnet Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Hm, er sant at VHS ikke har like god lyd og bildekvalitet som DVD, men det er jo et mye mer robust medium, det er jo hvertfall en fordel i forhold til DVD. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hm, er sant at VHS ikke har like god lyd og bildekvalitet som DVD, men det er jo et mye mer robust medium, det er jo hvertfall en fordel i forhold til DVD. 8878637[/snapback] Det er jeg ikke helt enig i, men selv om det var det, er flash mye mer robust igjen. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 De fleste har jo sett hvordan vinyl er svært populært blant audiofile som skal ha det ypperste innen lyd. Tror noen det kommer til å skje noe lignende med VHS? Kanskje en modernisert, digital utgave muligens? Noen som har noen meninger om emnet? 8878561[/snapback] D-VHS ble introdusert i 1998, og ble bl.a. brukt til film/tv i HD. Samme fysiske format som (S-)VHS-kassetter, men krever bedre kvalitet på selve tapen. Har vært dødt (ingen nye utgivelser) siden en stund før HD DVD og Blu-ray ble introdusert (det er et visst samlermarked, men det er fordi det finnes filmer på D-VHS som ikke er ute på andre HD-formater ennå; Både lyd og bilde er i utgangsunktet dårligere enn de nye disc-baserte formatene). Ellers kan jeg ikke tenke meg at noe tape-basert format vil ha noe for seg i framtida (annet enn vanlig VHS hos retrofreaks); Både lyd og bilde er ganske voldsomt mye dårligere, i tillegg til at tape er mye mindre brukervennlig. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hm, er sant at VHS ikke har like god lyd og bildekvalitet som DVD, men det er jo et mye mer robust medium, det er jo hvertfall en fordel i forhold til DVD. 8878637[/snapback] Robust? Kommer helt ann på hvordan man behandler filmene sine det og jeg har fremdeles ikke vært borti en dvd spiller som har spist filmen min... Tror noen det kommer til å skje noe lignende med VHS? Kanskje en modernisert, digital utgave muligens? Trodde det var det som skjedde når DVD platene kom jeg Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg har hvertfall erfart at videokassetter tåler mye mer enn DVDer og CDer, men formatet er vel dødt. Får håpe det går an å få tak i videospillere fremdeles noen år til, da vi har flere hundre videokassetter med film på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Robust eller ei, digitale medier er kome for å bli. Kan aldri tenke meg at VHS-spelaren vil gjenoppstå, den er død og begravet. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Dette kommer aldri til å skje. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Når det kommer til mer robust er jo det en interesant påstand. VHS lider i mye større grad av mekanisk slitasje enn en DVD gjør. Om man behandler en DVD med respekt skal den teoretisk vare mye lenger enn en VHS. (Nå prater jeg om orginal vare her. Brennte DVDer varer ikke særlig mye lengre). I tillegg er VHS mer utsatt for eksterne påvirkninger, f. eks. magnetfelt og varme. Forskjellen mellom CD-LP og DVD-VHS er at en CD farger lydbildet på et helt annet vis en en LP. Mange synes at lyden fra en LP er mer ekte. DVD derimot er bare overlegen VHS når det gjelder bilde og lyd. Folk sitter ikke og mimre om de gode gamle dager da man hadde flimrete uklart bilde på TV. Da både fargene og bilde ofte ble fordreid og hele bildet var plaget av forstyrrelser. Og alle er vell enige med at bildet fra en DVD er mer ekte enn fra en VHS? Endret 17. juni 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Må si meg enig i at bildet fra en DVD er mer ekte enn fra en VHS. Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Skal man sammenligne noe med LP så må må det nesten bli LaserDisc. Ikke verdens verste kvalitet, men de har mye sjarm. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg hentet ned en pose med VHS kassetter fra loftet for et par-tre uker siden. De hadde ikke tålt lagringen særlig bra, de fleste hadde en slags magnetisk skade som førte til jevnlige forstyrrelser i bilde og lyd. Ellers var det jo litt gøy å se igjen den litt crappy bildekvaliteten, men jeg savner ikke akkurat å bruke et par timer på å tømme videospilleren for tape etter at den har spist en film. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Huff, kom akkurat på at innhaldet VHS-filmar vart sletta dersom kassetten låg oppå spelaren ei stund. Det er ein klar svakhet at VHS er så utsatt for forstyrrelser. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvorfor innihælvete vil noen ha VHS tilbake? for å ta mer plass i hyllene ? for å gi værre bildekvalitet? for å gi mer hoppende bilder? nei fy faen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Skal man sammenligne noe med LP så må må det nesten bli LaserDisc. Ikke verdens verste kvalitet, men de har mye sjarm. 8880580[/snapback] Å LaserDisc hadde jeg helt glemt. *sukk*. Det var tider det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå