1915 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) fikk meg nye pc deler på torsdag. satte sammen pc delene. og formaterte (IKKE hrtug formatergin) la inn xp pro på nytt og instalerte alle driverne og programmene jeg brukeer. og den var rask og fin. helt til nå ikveld er den sykt treg :S hva kan det komme av? :S mist 600 watt psu Intel pentium D core duo 2.8 ghz 3 gb ddr2 ram Raptor disk 150 gb 10000 rpm 2 stk 500 gb hdd7200 rpm og en 400 gb hdd 7200 rpm windows xp pro på raptor disken men hvorfor er den treeeg ? :S Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 17. juni 2007 av 1915 Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hva skjer med folk som ikke kan se at det finnes en programvare del av forumet? ok... du har SYKT mange prossesser oppe, få en god del vekk ! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Hva skjer med folk som ikke kan se at det finnes en programvare del av forumet? ok... du har SYKT mange prossesser oppe, få en god del vekk ! 8878641[/snapback] som hva? Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 det tror jeg heller du må finne ut av, men du trenger ikke å ha på absolutt alle programmene dine på hele tiden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Blir vel i tilfelle Nvidia, Bluetooth og Telenor-tingene og Quicktime. Men er vel ikke det som gjør det. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Har du scannet etter virus og spyware? ctr+alt+del Hvor mange prosent av rammen er brukt, så finner du ut om du har for mange programmer oppe på en gang. Og det frister ikke akkurat og hjeeeeeeeeelpe deg med den tittelen. Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Mitt beste råd er å installere Uvuntu så du kan dual boote Windows og Ubuntu. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 neitakk ikke ubuntu Lenke til kommentar
siindre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Har du prøvd mitt forslag? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Har du prøvd mitt forslag? 8878782[/snapback] ja Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hva skjer med folk som ikke kan se at det finnes en programvare del av forumet? ok... du har SYKT mange prossesser oppe, få en god del vekk ! 8878641[/snapback] Det der er langt ifra sykt mange prosesser. Har nesten like mange selv, og pcen min er ikke treig (eller jo, akkuratt nå er den det, siden jeg defragmenterer) On topic: -Scann for malware -Defragmenter -Fjern unødvendige ting fra oppstart (start->run->msconfig->startup fanen) -Slett temp filer med CCleaner, og rydd i registeret med samme prog. Egentlig burde den ikke være treg siden det står du har 94% ledige systemressurser.. Så.. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 siden du har nesten 5gb med minne (ram+virituelt) regner jeg med 64bit versjon av xp? Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det kan høres ut som en brannmursak. Siden maskinen har vært rask og fin og plutselig blir treg, så tenker jeg slik: 1. Brannmuren blokkerer en intern prosess 2. Du har vært inne på en nettside og klikket på et bilde du aldri skulle ha klikket på 3. noe er korrupt i registeret. For å fikse dett... 1. sjekk brannmuren din - programkontroll....etc, eventuelt logg av Internet og skru av brannmuren. Er maskinen fortsatt treg? 2. Scan disken for malware/adware/virus 3. Last ned CrapCleaner og rens maskinen og ta en registerrens Dette gjør vel susen? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det ER mange prosesser! selv kan jeg ha ca 20 prosesser når jeg har startet pc'n inkludert alle programmer og prosesser som starter automatisk. ting jeg ser som kan fjernes i lista der er blandt annet: jushed qttask winampa det er masse annet der som kan fjernes. hvorfor nod32 trenger to prosesser er meg ukjent, hvorfor du trenger å ha det aktivert hele tiden forstår jeg heller ikke. telenor greia er vel unødvendig? camtray, hva er dette? trenger du det? all den der iTunes driten som hører hjemme i søpla trenger du heller ikke å ha på i bakgrunnen. bruker du powerstrip? kan du klare deg uten? lyd driveren kan du fjerne ikonet i oppgavelinja til, det mener jeg sparer deg for enda en prosess. bruker du steam for øyeblikket? om ikke så kan du skru av det også. hva er wscntfy? hva er OSD.exe? trenger du disse? hva er: NMIndexStoresvr? NMIndexingService? mDNSResponder? trenger du disse? trenger du logitech driverene? jeg bruker ikke de selv om jeg har logitech mus, det er bortkastet sløsing av systemresurser! hva er NMBgMonitor? høres ut som noe som kan sluke resurser! du har fått masse hjelp nå, da er det bare å sette i gang å tømme lista Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er det selve PC'en eller det å surfe på nettet som går tregt? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 for å fjærne ting fra oppstart går du til kjør/run dialogen og skriver "msconfig" uten " seff! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, når er pcn treig, når du surfer, spiller eller konstant? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, når er pcn treig, når du surfer, spiller eller konstant? 8879038[/snapback] når jeg skal åpne en mappe feks: trykker start> min datamaskin så kan det ta 5 sec før den kommer opp :S Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, når er pcn treig, når du surfer, spiller eller konstant? 8879038[/snapback] når jeg skal åpne en mappe feks: trykker start> min datamaskin så kan det ta 5 sec før den kommer opp :S 8879502[/snapback] Jeg ville begynt med å prøve dette: Plugg ut alle disker og optiske drev, utenom OS disken. Ta ut en minnebrikke (jeg antar du har 3..?), slik at du får normalt dual channel oppsett. Installer antivirus (f.eks. AVG eller Avast! er gratis), samt Spybot. Kjør full scan med begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg