Gå til innhold

Pc til HDMI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra kort, så hvis TV'en din støtter HDCP vil du få tilnærmet lik HD kvalitet. Men kvalitet varierer utrolig mye fra TV til TV. Den samme kabelen finner du sikkert billig på Clas Ohlson og dyr på HiFiklubben eller HiFicenteret.

Endret av siindre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bra kort, så hvis TV'en din støtter DHCP vil du få tilnærmet lik HD kvalitet. Men kvalitet varierer utrolig mye fra TV til TV. Den samme kabelen finner du sikkert billig på Clas Ohlson og dyr på HiFiklubben eller HiFicenteret.

8879977[/snapback]

 

Hei!

 

Hadde tenkt å starte en lik tråd sjøl, men når jeg ser at den allerede eksisterer, så spør jeg bare her! (Håper det går greit)

 

Har også kjøpt meg en ny TV nettop. En Philips 42" LCD

Akkurat nå står PC'en og TV'en sammenkoblet med en S-video kabel. (bruker scart-inngangen bak på TV'en) Bildet er helt ok. Veldig greit å se film osv, men når jeg skal spille på TV'en eller prøve å surfe litt så ser man at kvaliteten er rimelig dårlig, og at fargene kunne vært mye bedre. Derfor hadde jeg også tenkt på å kjøpe en DVI - HDMI kabel. (Må ha 10m lang)

 

Det jeg lurte på er; Hva er DHCP, og støtter min TV dette?

 

Har forøvrig et GeForce 7xxx skjermkort med 1xVGA, 1xDVI og 1xS-video utgang.

 

På forhånd, takk for svar! :ph34r::thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skrev litt fort, det er selvfølgelig HDCP og IKKE DHCP.

 

Men HDCP er rett å slett bare en måte å overføre HD bilde/lyd gjennom en HDMI eller DVI ledning. SÅ lenge TVen din har HDMI støtter den HDCP. ;)

Men hvilket grafikkort har du? Ikke sikkert det støtter HDCP.

 

Jeg har samme problemet som deg, surfing word dokumenter og skrivebords oppgaver generelt er i dårlig/uskarp kvalitet mens film blir sylskarpt. Bruker selv S-video -> S-video.

Lenke til kommentar
Lurer på akkurat det samme som dere.

 

Har en Tatung V32MCHK som jeg vil koble opp til laptop (GPU: 7950GTX) med denne kabelen.

Bruker s-video nå men resultatet blir dårlig i generel pc bruk.

 

Så lurer bare på om dette vil funke? Og om det overfører lyd, og HD bilde med 1:1 pixelmapping som tv'n støtter?

8984858[/snapback]

 

DVI kan ikke overføre lyd nei. Så derfor må du ha en lydkabel i tillegg, spdif er å foretrekke. Når det kommer til pixelmapping aner jeg ikke, kabelen er jo ikke så dyr? Bare å teste. ;)

Noe som er helt sikkert er at bilde blir MYE bedre og skarpere.

Lenke til kommentar
I see. Trodde jeg ville få lyd også med men ikke det altså.

Men hva er best av en dvi-hdmi og en vanlig VGA kabel da?

8985041[/snapback]

 

DVI uten sammenligning. ;) Det er klart det beste...

8986760[/snapback]

 

Det er jo DVI-HDMI som er den beste, på vga får man ikke hd, så med DVI-HDMI så får man hd kvalitet.

Lenke til kommentar

Quote: link

 

"We're often asked why there isn't a DVI-I to HDMI cable or a DVI-D Dual Link to HDMI cable; the reason is that HDMI (at least, the 19-pin version of HDMI implemented on all consumer HDMI devices) is a single-link, digital-only standard, so there's no way to hook it up either to a DVI analog or Dual-Link signal; one could build the cable, but the additional pins at the DVI end wouldn't actually be hooked up to anything."

 

Kjekt å vite.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...