NilsJohan Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg skal kjøpe ny PC. Tenkte å kjøpe firewire harddisk fordi de er det raskeste på markedet for øyeblikket, kanskje slått av scsi. Men, hvis jeg kjøper kun firewire disker til P4G8X hovedkortet mitt fra Asus, vil jeg kunne installere windows direkte på firewire diskene? Og boote fra dem etterpå? Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Du vil ikke kunne bote fra FireWire disker. og FW disker er ikke raskere enn hardiskene som er brukt, og de bruker vanlig IDE disker. Sats heller på SATA (Mye raskere enn "Vanlig" IDE som FW bruker) og grunnen er at "FW" diskene er vanlig dkisker i en "Mediums" konverter (IDE til FW konverter) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hei, Ja, det er ikke noe problem å installere os'et på firewire disken. Vet ikke om det kan bootes fra den, er kanskje mulig hvis firewire er innebygd på hk(?) Ser ikke vitsen i det HELE tatt da men. En ekstern firewire harddisk er kun en disk som enten er ATA100/133 og er koblet til firewire. Er jo en helt vanlig harddisk stort sett. Ville også tro at en intern IDE disk fra f.eks WD vil være raskere enn en firewire disk. Dessuten så koster de jo SKJORTA iforhold. Jeg hadde aldri gjort det Men er du rik, vil være litt "kul" så værsågod. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Sats heller på SATA (Mye raskere enn "Vanlig" IDE som FW bruker)(IDE til FW konverter) IDE-grensesnittet er per i dag ingen flaskehals for harddisker. ATA/133 kan overføre (i teorien) 133 MB/s, og det finnes ingen disker, hverken IDE eller SCSI, som per i dag takler slike hastigheter. THG hadde en test på S-ATA vs P-ATA, og forskjellene var knapt målbare. S-ATA har mange fordeler, men per i dag er ikke større overføringshastighet en av dem, selv om den teoretiske hastigheten er noe høyere enn på vanlig ATA/133. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå