Gå til innhold

Odd Grenland tråd, klubben i vårt hjerte!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåh, svært så tøffe i kjeften Adecco-laget skulle være da ;) I tillegg til at vi slo dere ikke bare over 2 kamper, men faktisk slo dere begge kampene. Og vi har ennå flust av lag under oss med budsjetter 3 ganger så store som vårt. Er kjempeglade for at vi har Londak ja, men er nok mest glad for at vi har en ledelse med kontroll, og et ydmykt og folkelig trenerteam :)

Lenke til kommentar

Uff, her er mye jobb å gjøre med fotballkunnskapen, ser jeg! :)

For det første; det er opp og i mente vedtatt at Glimt spiller underholdende fotball. DET hersker det ingen tvil om, selv ikke hos våre argeste motstandere (okei, kanskje ikke Tromsø-væringer syns det :p )

Når det gjelder kontringer så er det litt smått en myte at vi er så forferdelig gode på det. Vi har raske kanter, ja, og da spiller man jo som om man har raske kanter :) Ellers er det ofte mye rusk når det kommer til det kontringer skal være; raskt balltempo fremover, med enkle en-touch-passninger.

At vi slo Odd var ren vilje, tæl og evne. Glimt ble nok undervurdert av et Odd i fremgang på bortebane, og på hjemmebane er Glimt VELDIG vanskelige å slå. Vi er eneste ubeseirede laget hjemme i TL i år. Videre ligger vi høyt oppe pga poengasnking litt over evne tidligere i år. Media gjorde sitt ved å dømme oss nord og ned, og Glimt ble antakelig litt undervurdert av de fleste lag. Nå litt senere på sesongen slår skader og karantener inn, og vi, i likhet med Odd, har et langt mindre budsjett enn de fleste andre lag. Glimt satser ikke på å ligge blandt topp 3 (i år...), og den 5. plassen vi har nå er meget fornøyelig! Tipper vi havner på en plass mellom 9. og 5. plass, og det er meget sterkt med tanke på spillermateriell, budsjett og det faktum at vi er nyopprykket.

Så, det var dagens Glimt-lærdom ;) Dette er jo en Odd-tråd, så jeg får heller komme tilbake til neste år, når vi møtes i TL igjen! Bruker jo bli målrike kamper oss imellom, og det er jo morsomt :-)

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar
Tipper vi havner på en plass mellom 9. og 5. plass, og det er meget sterkt med tanke på spillermateriell, budsjett og det faktum at vi er nyopprykket.
Det skal jeg være veldig enig i. Veldig sterkt å ligge på 5 plass til å være ''en så liten klubb'' (ikke negativt ment). At dere ligger høyere enn mange av storlagene er jo ganske spesielt. Like mye poeng som RBK som kanskje har 100 mill mer i budsjett sier sitt. Men alle disse poengene er ikke helt fortjent... ^^
Lenke til kommentar

Hehe, man kan vel aldri si at alle poengene et lag får er "fortjent" i den forstand at laget har hatt føringen, flest sjanser og hvert absolutt best i alle kampene :)

Generelt vil jeg si at poengene har vært fortjente, bortsett fra hjemmeseieren mot Lyn. Det var regelrett ran, hvor det eneste som ble skapt offensivt var de to dødballene som ble til mål.

Men det gjelder vel noen av Odd sine poeng i år også... ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gruer meg til semifinalen i morgen mot Vålerenga. Det står mye på spill. Men håper vi drar det lengste strået til slutt.

Uansett utfall så er sesongen 08 en bra sesong. Så skal ikke klage :)

Faktisk Odd's beste sesong, noensinne! (hvis du ser bortifra at det ikke er Tippeligaen)

Lenke til kommentar

Jaa? Hvorfor skulle ikke en gammel skiensgutt gjøre det? Granted jeg bodde nærmere Pors stadioen, men likevel da...

Forøvrig så liker jeg også Brann litt men det er mest av familiegrunner. Halve familyen er fra Bergen. Men Odd vil alltid være mitt førstelag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...