Gå til innhold

Og da var tiden kommet for kjøp av MP3-spiller

Anbefalte innlegg

Da er tiden kommet for at jeg skal gå til innkjøp av en "ny" MP3/multimedie-spiller. Jeg har levd altfor lenge med drittspillere som bare har 128, 256, 512 og en sjelden gang 1 GB. De går i stykker og i stykker og lydkvaliteten suger flatbanka hakkespett fra Sunnmøre. Jeg skal legge litt penger i dette kjøpet og jeg vil gjerne ha noe som varer denne gangen. Jeg ser på dette som en investering, da jeg som regel alltid lytter til musikk.

Jeg ønsker en spiller der jeg kan lagre en del musikk og mixtapes (uavbrutt lydspor med sammenhengende sanger) og kanskje et videoklipp her og der. Den skal fungere som en mobil underholdningsstasjon på buss, fly, skole og jobb. Jeg vil ikke ha en hel del software som automatisk scanner hele musikkbiblioteket mitt og oppdaterer spilleren. Jeg sikter nå til iTunes og iPod. Jeg er heller ikke veldig fan av lydkvaliteten i iPod. Et enkelt overføringsprogram der jeg kan lage spillelister og sortere musikken kan jeg overleve. Jeg har en del musikk så jeg bør vel satse på noe som er på 30GB og oppover.

I og med at jeg skal ha en del mixtapes og liveopptak fra radiosendinger og dj mixes, trenge jeg en spolefunksjon som fungerer greit. jeg overlever hvis det ikke er helt top notch men et stort pluss hvis det går rask og oversiktlig for seg når man spoler. Jeg vil også at spilleren skal ha en noenlunde stilrent design. Den bør helst være grei å ha i lomma/bag'en - den bør ikke veie så altfor mye og størrelsen bør ikke være større enn en "større" mobiltelefon. Jeg tåler litt størrelse og tyngde på den hvis den er skikkelig. Et pluss er hvis den går ann å ta med seg på en sykkeltur iblant, men den skal i hovedsak brukes når jeg slapper av eller går rundt omkring i vårt lange land.

Faktorer jeg ser etter i spilleren:

* 30GB

* Pent design

* Ikke så altfor innviklet å navigere innen spillelister og sanger/album

* Ikke veldig softwarebasert, vil helst ha muligheten for å legge inn sanger i explorer

* Grei spolefunksjon

* Ekstra dilldall og effekter er alltid et pluss

* Den skal ikke begynne med en liten i og slutte på Pod

* Videofunksjon

* Ikke over 2.5K - men det går ann å strekke seg hvis argumentene er gode

Så.. Da har dere en utfordring. Jeg skal kjøpe meg MP3-spiller og siden jeg ikke har vært oppdatert på markedet på en stund er jeg veldig takknemmelig for all hjelp. jeg har sett litt på Creatives modeller. Zen Vision M ser veldig grei ut egentlig, fyller denne kravene mine? Hvordan er lydkvaliteten? Jeg tror muligens det er denne som appellerer mest til meg atm.

Wish me luck :)

Endret av Aleck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du beskriver vel egentlig en Vision:M ut fra kravene dine. ;) Lydkvaliteten er god, og den er ikke "veldig softwarebasert" (bruker et program som er en slags utvidelse av Windows-utforskeren, kan også benytte Windows Media Player, Winamp e.l.).

Lenke til kommentar
Du beskriver vel egentlig en Vision:M ut fra kravene dine. ;) Lydkvaliteten er god, og den er ikke "veldig softwarebasert" (bruker et program som er en slags utvidelse av Windows-utforskeren, kan også benytte Windows Media Player, Winamp e.l.).

8879172[/snapback]

Helt enig. Det er det beste kjøpet uti ifra de kravene du stiller.

Har hatt en Creative Zen Vision:M i over ett år nå, og jeg har ikke hatt noen problemer, og jeg mener at jeg fikk mye for pengene selv om jeg betalte 2800kr. (Idag koster den 1700kr).

Hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Virker som om det blir en Creative ZVM da. Blir kjøp i morgen om alt går som planlagt. Nå er det bare å bestemme seg for om jeg skal gå for en 60GB eller 30GB :p Holder liksom med en 30GB, men har en litt pervers fantasi om mye mer lagringsplass enn det man egentlig trenger. Greit å ha muligheten der for mye film osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...