KKake Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Har et stort problem her, bygde sammen en ny PC igår (dette oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...9-0275E462046C ), men når jeg skulle settet den på startet alle vifter utenom CPU vifta opp, og HK'et begynte å pipe et langt pip, og etter noen sekunder kom det et lite pip til inni det lange pipet (litt dypere enn det andre pipet), noe som som jeg søkte meg frem til på en side betydde defekt hovedkort (med da stod et langt pip og et kort pip etter hverandre), men før jeg sender tilbake hovedkortet og forhåpentligvis får nytt vil jeg høre hva dere har å si, har f.eks forskjellige hovedkortprodusenter, forskjellige pipekoder? Betyr f.eks den pipkoden hovedkortet mitt kom med noe annet enn det det stod på den siden jeg fant, kan pipet bety f.eks at skjermkortet er defekt? Eller CPU? På forhånd takk for hjelp ! Endret 30. juni 2007 av Arekey Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Får ikke sett oppsettet ditt, men om du går på siden til produsenten av HK'et ditt, så kan det hende du finner en liste over feilkoder. Da kan du se hva pipene betyr, og evt. hva som er feil. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Har et stort problem her, bygde sammen en ny PC igår (dette oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...9-0275E462046C), men når jeg skulle settet den på startet alle vifter utenom CPU vifta opp, og HK'et begynte å pipe et langt pip, og etter noen sekunder kom det et lite pip til inni det lange pipet (litt dypere enn det andre pipet), noe som som jeg søkte meg frem til på en side betydde defekt hovedkort (med da stod et langt pip og et kort pip etter hverandre), men før jeg sender tilbake hovedkortet og forhåpentligvis får nytt vil jeg høre hva dere har å si, har f.eks forskjellige hovedkortprodusenter, forskjellige pipekoder? Betyr f.eks den pipkoden hovedkortet mitt kom med noe annet enn det det stod på den siden jeg fant, kan pipet bety f.eks at skjermkortet er defekt? Eller CPU? På forhånd takk for hjelp ! 8877611[/snapback] Et laaaaangt pip! Du kan kanskje finne svaret på hva pipet betyr her: http://acronymsonline.com/lists/beep_chart.asp Endret 17. juni 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Yes, nå piper ikke PC'en lenger, fant ut at kontakten på skjermkortet hadde detti ut etter at jeg hadde satt sammen PC'en,og nå starter alle vifter opp, men det kommer ikke noe på skjermen, hverken på skjermkortet sin DVI utgang og hovedkortets innbygde VGA utgang, hva kan det skyldes? EDIT: leif Endret 17. juni 2007 av Arekey Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Prøv å resette bios (evt ta ut batteriet). Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 nesten alle kontaktene på hovedkort skal lage et bitelite klikk år de er ordentlig på plass.. (kommer litt an på strømforsyningens kontakter også) pass på at alle sitter ordentlig i! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Nå funker PC'en fint, plutselig så godtok den kablene til skjermen Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 LOL, når jeg bygde sammen PC'en fant jeg jo ut at den ene av de to ram brikkene var defekt, og sendte begge tilbake, og etter ca. en uke fikk jeg de igjen, og satt de inn. Men nå vil PC'en plutselig ikke starte lengre, eller dvs. PC'en starter opp, men vifta til CPU'en starter ikke opp og det kommer ikke bilde på skjermen, kommer heller ingen pip som indikerer at det er noe galt. "Ladet" meg ut før jeg åpnet PC'en. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Ok, nå går alle viftene rundt (også CPU-vifta), men det kommer ingenting på skjermen, hverken på det eksterne og det intrigerte skjermkortet, når PC'en starter mener jeg å høre POST-pipet, men det er ikke så lett å høre, for når den starter opp går alle viftene for fullt. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Om du bare har en brikke så prøv og flytt den litt rundt på forskjellige slotte, da den kan være feil plassert. Om det ikke hjelper så er det en stor sjangse for at brikken er defekt. Pcn vil ikke starte da siden den ikke har noe ram så derfor vil du heller ikke få noe bilde på skjermen. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Men da skulle det jo kommet en pipe-kode om rambrikka er defekt. Endret 30. juni 2007 av Arekey Lenke til kommentar
Locci Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Nei, gjør ikke det på alle korta. For det komme ann på hvordan feil det er. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Ok, da prøver jeg å flytte på rambrikka imorgen. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Da har jeg flyttet på rambrikka, og PC'en funker som fjell Takk Loc Dogg! ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå