jonathan Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Lurte på hvor mange db intel p4 boxed viften til en 2ghz? Har denne nå og er fornøyd med støynivået så jeg tenkte jeg skulle holde dette nivået når jeg kjøper ny amd vifte.. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 har ingen konkrete tall, men etter lyden å dømme er det ca. 30 desibel +/- 5 vil jeg tippe. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Tror den skal være 28db, eller er det for 2ghz og opp? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Lurte på hvor mange db intel p4 boxed viften til en 2ghz? Har denne nå og er fornøyd med støynivået så jeg tenkte jeg skulle holde dette nivået når jeg kjøper ny amd vifte.. Det er ca 28 db som er på den,men hvis du skal ha ei AMD vifte på 28 db bør du ikke håpe på mye overklokking iaffal, de dyra produserer helsikes masse varme :oops: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Skjerp deg!! AMD utvikler mindre varme en de nye P4ène. Du referer kanskje til at AMD ikke har HeatSpreader og dermed skal avgi mindre varme på mye mindre område. Derfor kan man oppleve lavere temp med en P4. Men selv om de tempraturene på en p4 kommer fra core så virker de for meg som om de er litt urealistiske ,siden p4 utvikler så enormt mye varme. Skulle gjerne ha sett en P4 uten Heatspreader og eksternt termometer. Er jo flere som har prøvd og fjerne den. Uten hell da , de har opplevd en død CPU. En annen ting jeg tenker på er at den p4 heatspreadern trolig ikke er laget av rent kobber. Så dermed vil den jo bli et hinder for varmen siden mange av de kjøleribbene man bruker idag er laget av rent kobber. Men det er bare spekulasjon da. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Det er ca 28 db som er på den,men hvis du skal ha ei AMD vifte på 28 db bør du ikke håpe på mye overklokking iaffal, de dyra produserer helsikes masse varme :oops: En annen ting: Jeg har en Alpha8045 med en 19db vifte på samme turtall som en 12db vifte og jeg ligger under 45C nå. 1.6V da. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 greit, en thoroughbred 2000+ ligger 5 watt under en P4NW 2.0 GHz, ikke akkurat noe og rope pga av, og hvis du ser på Palomino, så ligger den ett godt stykke over en P4, dessuten hvis du begynner og regne på watt/mhz så har ikke amd akkurat mye og stille opp med =) har bare litt dårlige erfaringer med AMD'er og vifter som er for svak var en søt liten sak som tok fyr her om dagen =) Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 En annen ting jeg tenker på er at den p4 heatspreadern trolig ikke er laget av rent kobber. Så dermed vil den jo bli et hinder for varmen siden mange av de kjøleribbene man bruker idag er laget av rent kobber. Men det er bare spekulasjon da. Ifølge designguidene til P4 SKAL den heatsprederen være laget av kobber og etter å ha sett tegn til korrosjon, ettersom en slik ble liggende på bordet mitt en 3 mnd tid så er jo det også ett godt tegn =) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 En annen ting jeg tenker på er at den p4 heatspreadern trolig ikke er laget av rent kobber. Så dermed vil den jo bli et hinder for varmen siden mange av de kjøleribbene man bruker idag er laget av rent kobber. Men det er bare spekulasjon da. Ifølge designguidene til P4 SKAL den heatsprederen være laget av kobber og etter å ha sett tegn til korrosjon, ettersom en slik ble liggende på bordet mitt en 3 mnd tid så er jo det også ett godt tegn =) Vell Intel har sagt mange rare ting opp igjennom tidene. Skal ikke komme med eksempler siden det bare er og google litt for de som virkelig vil finne dem. Men jeg ville gjerne ha sett en P4 uten Heatspreader og et ekstern termometer. Intel kan jo si at Temp er 10C lavere en det den egentlig er uten at folk kan sjekke det. Den sensoren er jo en helt vanlig PTCNTC. Kanskje med gode egenskaper ,men man kan enkelt manipulere den. Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 denne viften hadde jo vanvittige gode specs til en lav pris! www.databutikken.com/no - Prosessorkjølere - socketa - Spire FalconRock II 25dBA SocketA (max XP2800+) til 157kr!!! Kan man klokke amd noe særlig uten vannkjøling eller skikkelig bråkete (40-50dB) luftkjøling? Støy spiller en del rolle.... Kan man feks få noen av cpuene til å kjøre 166mhz fsb? Tror jeg satser på god og stille vifte som tåler xp2800 så jeg kan bytte til 333mhz bus når de cpuene kommer på et akseptabelt prisnivå.. Hva med Thermaltake Smart & Silent Volcano 9 variable speed SocketA (max AMD XP 2800+)?? kan den kjøre en 2800 på lavest rpm (24dB)?? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...ic;f=6;t=000413 <-- På Ocshoot sitt forum kan man se at Ocshoot har fjernet HeatSpreadern. De opplevde 200mhz mer på CPUen (!!!) Og ja , jeg tror man må regge seg for og lese. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå