Gå til innhold

Hvorfor er det så stor motstand mot power metal?


Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg utforsket alt som finnes av power metal, og vil ei klassifisere meg selv som en veldig erfaren "power metal-lytter", men jeg liker noe av det. Blind Guardian f.eks. er et helt fantastisk band. Det er vel det eneste power metal-bandet som har fenget meg i den grad at jeg fortsatt hører på dem etter at jeg først oppdaget dem for rundt 6 år siden. Jeg har vært innom en god del andre band også, men det finnes ingen som jeg har hørt på i like lang tid, går alltid lei av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører på 40% black metal 30% death metal og 30% power metal. Må si jeg stiller alle sjangerne like høyt kvalitets messig.

 

Aldri vist det fantes noe "motstand" mot power metal for å være ærlig, men det er kansje forskjell fra sted til sted.

Er like glad i Windir - fagning som jeg er glad i Rhapsody of fire - Dawn of victory.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg liker power metal!

Grunner:

1. For det første så har power metal som oftes(men ikke alltid) veldig fine piano og keyboard melodier.

2. for det andre så har power metal mange flotte melodier i utgangspunktet, ikke alt er standard power metal, men litt kreativitet skader vel ikke? :)

3. det er veldig mye variert i power metal, det kan være både flotte balader og tøffe "warrior"sanger.

4. Det er faktisk ikke bare drager og blomsterenger sangtekstene handler om. Tekstene handler også om å kunne kjempe for det man tror på. Mange av tekstene forteller også en historie, som er viktig for fansen å vite(hvis de dog er interessert i å høre da).

5. Power metal har også mange forskjellige stemmer.

6. Bandene/artistene innenfor power metal er like, men på samme tid så er de ikke det. Sangtekstene kan være helt forskjellige i forhold til andre sangtekster.

 

Jeg elsker power metal og den største grunnen til dette er at power metal og annen metal musikk har vært med på å forme meg til den jeg er i dag.

Derfor støtter jeg det power metallen står for! :)

Lenke til kommentar

Jeg synes Power Metal generelt er veldig kjedelig.. men, jeg deler de opp i 2:

 

Finsk Power Metal

Amerikansk Power Metal

 

 

Finsk, så har man jo Sonata Artica, Helloween, Stratovarius og flere..

 

Amerikansk så har du f.eks Kamelot og Symphony X

 

 

Jeg ELSKER Kamelot og Symphony X, men synes den "Finske" Power Metal'en er veldig så kjedelig.. samt den tyske "ridder-metallen" ..

 

 

Så med unntak av Amerikansk Power Metal (slik som jeg deler det opp), så synes jeg Power Metal er kjedelig.. sier ikke at det er dårlig eller noe.. synes det rett og slett bare er kjedelig..

Lenke til kommentar

Eneste Power-Metalbandet jeg kan høre på, og som jeg har sansen for, Er Helloween. Men Helloween ligger vell på grenselandet mellom Heavy og Power :hmm:

 

Men resten jeg har hørt, som for eksempel Dragonforce, er bare dritt. Jeg liker å betegne Power-Metal som nerdemusikk. For folk som er avhengig av fantasy og som ikke tørr å høre på høy musikk med litt grov vokal. Samt at Power-Metalfans spiller WOW i snitt 23 timer for dagen, i tillegg at de er med i en lokal rollespillforening.

 

Jepp, det er min mening. Men var vell litt drøyt :p

Lenke til kommentar
Har litt inntrykk av at folk som hører på powermetal, eller metal generelt er veldig lite åpne mot andre sjangere. Er liksom KUN metal det går i, og det er jo litt kjedelig i grunn. Tror flere har den samme oppfattelsen, og derfor setter man folk i bås.

Har og fått inntrykk av at de som hører på metal er litt trangsynte som regel.

Jeg er vel kanskje det selv, men liker fortsatt noe musikk som ikke er metal...

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så stor motstand mot denne typen metal ?

 

Det finnes haugevis med grupper som verken synger om drager eller

med blomster-finn stemme.

 

Så hvorfor liker / liker ikke du power metal :hmm:

 

*Emnetittel er redigert av cun*

 

Fordi musikken er stressende å bråkete, tekstene er så som så, men du må jo høre musikken man! :p

 

Personlig liker jeg noe powermetal. Men klarer alikevel å inrømme at trommene og gitarene kan være i meste laget av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...