Teknicon Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Nå har ikke jeg utforsket alt som finnes av power metal, og vil ei klassifisere meg selv som en veldig erfaren "power metal-lytter", men jeg liker noe av det. Blind Guardian f.eks. er et helt fantastisk band. Det er vel det eneste power metal-bandet som har fenget meg i den grad at jeg fortsatt hører på dem etter at jeg først oppdaget dem for rundt 6 år siden. Jeg har vært innom en god del andre band også, men det finnes ingen som jeg har hørt på i like lang tid, går alltid lei av dem. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Jeg hører på 40% black metal 30% death metal og 30% power metal. Må si jeg stiller alle sjangerne like høyt kvalitets messig. Aldri vist det fantes noe "motstand" mot power metal for å være ærlig, men det er kansje forskjell fra sted til sted. Er like glad i Windir - fagning som jeg er glad i Rhapsody of fire - Dawn of victory. Endret 23. februar 2008 av Lafs Lenke til kommentar
MetalMadde Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg liker power metal! Grunner: 1. For det første så har power metal som oftes(men ikke alltid) veldig fine piano og keyboard melodier. 2. for det andre så har power metal mange flotte melodier i utgangspunktet, ikke alt er standard power metal, men litt kreativitet skader vel ikke? 3. det er veldig mye variert i power metal, det kan være både flotte balader og tøffe "warrior"sanger. 4. Det er faktisk ikke bare drager og blomsterenger sangtekstene handler om. Tekstene handler også om å kunne kjempe for det man tror på. Mange av tekstene forteller også en historie, som er viktig for fansen å vite(hvis de dog er interessert i å høre da). 5. Power metal har også mange forskjellige stemmer. 6. Bandene/artistene innenfor power metal er like, men på samme tid så er de ikke det. Sangtekstene kan være helt forskjellige i forhold til andre sangtekster. Jeg elsker power metal og den største grunnen til dette er at power metal og annen metal musikk har vært med på å forme meg til den jeg er i dag. Derfor støtter jeg det power metallen står for! Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Har litt inntrykk av at folk som hører på powermetal, eller metal generelt er veldig lite åpne mot andre sjangere. Er liksom KUN metal det går i, og det er jo litt kjedelig i grunn. Tror flere har den samme oppfattelsen, og derfor setter man folk i bås. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes Power Metal generelt er veldig kjedelig.. men, jeg deler de opp i 2: Finsk Power Metal Amerikansk Power Metal Finsk, så har man jo Sonata Artica, Helloween, Stratovarius og flere.. Amerikansk så har du f.eks Kamelot og Symphony X Jeg ELSKER Kamelot og Symphony X, men synes den "Finske" Power Metal'en er veldig så kjedelig.. samt den tyske "ridder-metallen" .. Så med unntak av Amerikansk Power Metal (slik som jeg deler det opp), så synes jeg Power Metal er kjedelig.. sier ikke at det er dårlig eller noe.. synes det rett og slett bare er kjedelig.. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Whaaat. Helloween under FINSK powermetal? For min del var jeg blodfan av Rhapsody. Don't mess with the Nordic Warrior and his Emerald Sword, gutta! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ja, det blir litt feil.. men, det er liksom slik jeg deler det opp.. Finsk vs. Amerikansk Power Metal .. Finsk = finsk, tysk, europeisk, asiatisk, osv... alt annet MINUS amerikansk.. Jeg sier(!) Finsk fordi jeg kjenner til mest finske power metal band.. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Eneste Power-Metalbandet jeg kan høre på, og som jeg har sansen for, Er Helloween. Men Helloween ligger vell på grenselandet mellom Heavy og Power Men resten jeg har hørt, som for eksempel Dragonforce, er bare dritt. Jeg liker å betegne Power-Metal som nerdemusikk. For folk som er avhengig av fantasy og som ikke tørr å høre på høy musikk med litt grov vokal. Samt at Power-Metalfans spiller WOW i snitt 23 timer for dagen, i tillegg at de er med i en lokal rollespillforening. Jepp, det er min mening. Men var vell litt drøyt Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Power Metal er den eneste metal sjangeren eg aldrig har likt. er bare noe med det som rett og slett er helt jævligt. Holder meg unna dne musikken der Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hva tycks? Resten av albumet finnes , en gjemt/ glemt klassiker i mine ører. Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har litt inntrykk av at folk som hører på powermetal, eller metal generelt er veldig lite åpne mot andre sjangere. Er liksom KUN metal det går i, og det er jo litt kjedelig i grunn. Tror flere har den samme oppfattelsen, og derfor setter man folk i bås. Har og fått inntrykk av at de som hører på metal er litt trangsynte som regel. Jeg er vel kanskje det selv, men liker fortsatt noe musikk som ikke er metal... Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hvorfor er det så stor motstand mot denne typen metal ? Det finnes haugevis med grupper som verken synger om drager eller med blomster-finn stemme. Så hvorfor liker / liker ikke du power metal *Emnetittel er redigert av cun* Fordi musikken er stressende å bråkete, tekstene er så som så, men du må jo høre musikken man! Personlig liker jeg noe powermetal. Men klarer alikevel å inrømme at trommene og gitarene kan være i meste laget av og til. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hvorfor er det så stor motstand mot denne typen metal ? Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg syns sjangeren mangler en del melodier som er i melodic death metal. Men jeg liker godt melo death band som blander in litt power metal, som f.eks Raintime og Mercenary. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hvorfor er det så stor motstand mot denne typen metal ? hot Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hvorfor er det så stor motstand mot denne typen metal ? hot Manowar er ikke powermetal. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Enser jeg enda en diskusjon rundt sjanger/ båssetting Angående Manowar er ostefaktoren høy nok til at de trygt kan kalles power metal, where other bands play Manowar slay :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Manowar ER powermetal. *Fixed* Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Manowar ER IKKE powermetal. *Fixed* *Fixed* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå