haavardbj Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Har xp home på dataen, har fått masse drit å problemer på den så tenkte eg skulle bruke recovery cd'en. probleme mitt var da at den formaterete ikke hardisken min. nå sitter eg igjen med 2 forskjellige oppstartsalternativ og begge er xp. åssen skal eg få formatert hardisken?? Har prøvd med oppstartdisket for 98 men da finner den ikke c: får bare beskjed om at det er ugyldig stasjonsbokstav. trenger hjelp fort. Noen som vet åssen eg skal få til å få formateret hardisken?? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Du formaterer under installasjonen av xp.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Partition magic skulle vistnok være veldig bra Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det skal ikke være noe problem med formattering med XP. Setter du CD-rom som primary boot i BIOS, så vil du under installasjonen få spørsmål og å formattere disk / partisjon i enten NTSF eller FAT-format. Boot-diskett for -98 vil ikke virke, fordi programmet ikke kan lese NTFS-filer. Dermed vil ikke C: være synlig. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 En standard XP CD gir deg disse valgene: 1. Setup or repair. (du velger Setup) 2. Når den finner en disk med partisjoner, så må du velge hvilken partisjon du skal installere på. 3. Formatere eller la være intakt? Høres ut som du har valgt "la være intakt" i step 3. Her velger du formatering. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Høres ut som om han bare har en skjult partisjon med imaget av win xp home og bruker recoverycdn så det blir vel litt vannskelig for ham å putte i cdn da... Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Problemet er at under installasjonen så får eg ikke spørsmål om eg vil formatere hardisken. Har en 80Gb hd. Få spørsmål hvilke hd den skal instalerese på og etter de så beggyner den å kopiere install filenen. Ikke noe spm om hvordan eg skal formatere hd. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Slett partisjonen å opprett den igjen... Men før du gjør dette så velger du innstall så får du tilbud om å reparere den gamle ved å trykke r tror jeg det er, trykk da esc for en fresh en og les allt du kan gjøre derretter nøye, men tror når du trykker enter på partisjonen du vil ha den inn på berdeg velg filstym å formatere til... Lenke til kommentar
Tørpærn Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Du er nødt til å slette partisjonen først. (C: altså) Deretter kan du formatere den samme partisjonen. Velg "NFTS-fullstendig". Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 kommer eg til å få noenen av disse valga vist eg bruker bootdiskene til xp. Får eg valg om og formatere der eller ligger det under cd'en. Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Har valget der eg kan slette c: men har ikke andre partisjoner på C. Vist det funker så skal eg prøve det. Men vist det ikke funker da kommer ikke c til å forsvinne fra install programe?? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Ser ut for at han har en Recovery CD og da får du ikke opp menyen du til vanlig får når du bruker Win XP CD-en! Men man kan jo også formatere fra Windows også hvis man bruker Win xp Bruk Recovery først til å legge inn OS på nytt og bruk Partition magic til å lage nye partisjoner fra Windows Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Du må gjøre slik Hårek sier.......... Lenke til kommentar
Tørpærn Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 C: forsvinner ikke, den er bare upartisjonert. Prøv dette, det fungerer hos meg, men jeg bruker ikke noen recovery-cd da... Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 HAr ikke laga noen partisjoner på hd, har ikke tenket å gjøre dettte siden det er en fellees data. Men vist det funker å slette C fra install at den da formaterer den så skal eg gjøre det. Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Gjorde det som Tørpærn skreiv, det funka. 1000takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå