Gå til innhold

Formatere hardisk med xp

Anbefalte innlegg

Har xp home på dataen, har fått masse drit å problemer på den så tenkte eg skulle bruke recovery cd'en. probleme mitt var da at den formaterete ikke hardisken min. nå sitter eg igjen med 2 forskjellige oppstartsalternativ og begge er xp. åssen skal eg få formatert hardisken??

Har prøvd med oppstartdisket for 98 men da finner den ikke c: får bare beskjed om at det er ugyldig stasjonsbokstav.

trenger hjelp fort. Noen som vet åssen eg skal få til å få formateret hardisken??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noe problem med formattering med XP.

Setter du CD-rom som primary boot i BIOS, så vil du under installasjonen få spørsmål og å formattere disk / partisjon i enten NTSF eller FAT-format.

Boot-diskett for -98 vil ikke virke, fordi programmet ikke kan lese NTFS-filer. Dermed vil ikke C: være synlig.

Lenke til kommentar

En standard XP CD gir deg disse valgene:

1. Setup or repair. (du velger Setup)

2. Når den finner en disk med partisjoner, så må du velge hvilken partisjon du skal installere på.

3. Formatere eller la være intakt?

Høres ut som du har valgt "la være intakt" i step 3. Her velger du formatering.

Lenke til kommentar

Problemet er at under installasjonen så får eg ikke spørsmål om eg vil formatere hardisken. Har en 80Gb hd. Få spørsmål hvilke hd den skal instalerese på og etter de så beggyner den å kopiere install filenen. Ikke noe spm om hvordan eg skal formatere hd.

Lenke til kommentar

Slett partisjonen å opprett den igjen...

Men før du gjør dette så velger du innstall så får du tilbud om å reparere den gamle ved å trykke r tror jeg det er, trykk da esc for en fresh en og les allt du kan gjøre derretter nøye, men tror når du trykker enter på partisjonen du vil ha den inn på berdeg velg filstym å formatere til...

Lenke til kommentar

Ser ut for at han har en Recovery CD og da får du ikke opp menyen du til

vanlig får når du bruker Win XP CD-en! Men man kan jo også formatere fra Windows også hvis man bruker Win xp

Bruk Recovery først til å legge inn OS på nytt og bruk Partition magic til å lage nye partisjoner fra Windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...