Balleknekkern Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 har hatt litt problemer med å klokke mitt HK fordi med når jeg skrur opp FSBen så synker multiplieren... noen som har noen gode tips her?? Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Du kan jo alltids stille multipliern selv også? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Du må/bør sette alle de tingene du vet hva skal være fra "auto" til manuellt i bios. Dvs multipler, minnehastighet, minnetimings, fsb, og HTT mulitpler. En del av dette gjør du i "Advanced" - "Cpu Configuration" menyen, og også undermenyen "Dram configuration" for minnetider. Sett i alle fall Cas og 1T/2T manuelt. Akkurat det du spør om endrer du i "Advanced"- "JumperFree configuration" Der endrer du "Cpu Mulipler" fra Auto til det du vil bruke. Da vil den låses på den samme multipler når du øker FSB (eller CPU frequency som det vel heter på A8N) Dersom du lar alle disse tingene stå på "Auto" vil HK hele tiden kompensere for de endringene du gjør, og forsøker å begrense timings og hastigheter. Så jo mer du har på manuell, jo mer kontroll har du Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kan jeg få spørre om noe i denne tråden som er litt/veldig off topic? Hvordan i hel%#"% klokker man? Jeg aner ikke hvordan man gjør det i det hele tatt, er det et program man må ha kan noen hvertfall prøve å forklare? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kan jeg få spørre om noe i denne tråden som er litt/veldig off topic? Hvordan i hel%#"% klokker man? Jeg aner ikke hvordan man gjør det i det hele tatt, er det et program man må ha kan noen hvertfall prøve å forklare? 9031093[/snapback] Hvordan man gjør det kommer an på hva det er man vil klokke, det finnes programvare som gjør at man med visse begrensninger kan klokke i Windows, ellers er det gjennom endringer av diverse verdier og instillinger i bios man klokker. Det finnes nok av guider og forklaringer, og du kan feks titte litt på denne som Un0kai har skrevet for litt mer forståelse :Den edle kunst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå