Kontorstol Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 FORBUD: Regjeringen innfører forbud mot telefonsalg i helgene. Om ikke bransjen skjerper seg kan det bli totalforbud. Kilde Gledelige nyheter Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jepp! Enig med deg der, endelig fått vridd seg til godstillingen i sofaèn- Så ringer den J**** telefonen Sempron. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jepp! Enig med deg der, endelig fått vridd seg til godstillingen i sofaèn- Så ringer den J**** telefonen Sempron. 8876759[/snapback] Det går an å reservere seg mot telefonselgere. Ideelt sett burde man vel være reservert per default, og så kan de som ønsker det tillate telefonsalg, men da tviler jeg på at det ville vært mange som hadde tillatt det, både fordi folk ikke liker telefonsalg og fordi de er noen late jævler som ikke gidder endre på normalen om ikke høyst nødvendig. Det er nok derfor det ennå finnes et marked for telefonsalg: personer som ikke ønsker det gidder ikke ta spranget og reservere seg, akkurat som mange f.eks. er passive medlemmer i statskirken uten å være kristne. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Jepp! Enig med deg der, endelig fått vridd seg til godstillingen i sofaèn- Så ringer den J**** telefonen Sempron. 8876759[/snapback] Det går an å reservere seg mot telefonselgere. 8877123[/snapback] Hadde vært bedre om man reserverte seg for telefonselgere Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Har reservert oss i Brønøysund reg. men de fortsetter å ringe... Chess har ringt oss 2 ganger i dag. Er det mulig? Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Takk og pris tenkte jeg da jeg leste nyheten, men tviler på om telefonselgere i helgen blir helt borte. Makan til møkkajobb det må være å være telefonselger.. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Skjønner egentlig ikke at telefonsalg ikke er ulovlig unasett hvilken dag det er. Jeg mener bestemt at alle kjøp bør være motivert av kunden og ikke av selger, dvs at selger ikke burde ha mulighet til å aktivt bryte inn i privatlivet for å selge sitt produkt. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Skjønner egentlig ikke at telefonsalg ikke er ulovlig unasett hvilken dag det er. Jeg mener bestemt at alle kjøp bør være motivert av kunden og ikke av selger, dvs at selger ikke burde ha mulighet til å aktivt bryte inn i privatlivet for å selge sitt produkt. 8878302[/snapback] Er det privatliv hvis du og konen er ute og handler? Forslaget høres bra ut, men jeg er ikke fornøyd før telefonsalg blir totalforbudt med mindre man har signert på en liste som sier du ønsker å motta telefonselgere på telefonen. Det og mulighet for å reserve seg mot uadressert post for bedrifter hadde vært glimrende. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Skjønner egentlig ikke at telefonsalg ikke er ulovlig unasett hvilken dag det er. Jeg mener bestemt at alle kjøp bør være motivert av kunden og ikke av selger, dvs at selger ikke burde ha mulighet til å aktivt bryte inn i privatlivet for å selge sitt produkt. 8878302[/snapback] Er det privatliv hvis du og konen er ute og handler? Forslaget høres bra ut, men jeg er ikke fornøyd før telefonsalg blir totalforbudt med mindre man har signert på en liste som sier du ønsker å motta telefonselgere på telefonen. Det og mulighet for å reserve seg mot uadressert post for bedrifter hadde vært glimrende. 8878429[/snapback] Er man ute og handler har man jo aktivt gått inn for å handle. Går man inn i en butikk har man jo på en måte sagt seg interesert i noe i butikken og da er det selvsagt anledning for selger å hjelpe til. Skriver du deg opp på en liste av folk som ønsker å motta telefonsalg har man også aktivt sagt deg interesert, som gjør det legetimt i min drømmeverden. Lenke til kommentar
salah Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Skjønner egentlig ikke at telefonsalg ikke er ulovlig unasett hvilken dag det er. Jeg mener bestemt at alle kjøp bør være motivert av kunden og ikke av selger, dvs at selger ikke burde ha mulighet til å aktivt bryte inn i privatlivet for å selge sitt produkt. 8878302[/snapback] Er det privatliv hvis du og konen er ute og handler? 8878429[/snapback] Nå handler situasjonen her om noe totalt annet. Det er forskjell når jeg og kona drar ut for å handle klær (her er det vi som leter etter selgeren i den visse butikken) og da er det jo koselig at selger kommer bort og spør om han/hun kan hjelpe. Telefonsalg er når du er i ditt hus, som vil si i ditt private hjem hvor du har lovfestede regler som sier at du har rett til privatliv. Dette bryter selgerne og ringer hjem til deg til ditt personlige nummer og prakker på deg f. eks. noe om krybbedødeligheten for barn. Greit nok at de skal bryte en menneskerett på denne måten, men når du f. eks. ikke har råd til å betale dem eller at du ikke er interessert i å kjøpe av den visse selgeren på grunn av hans/hennes agressivitet, får du slengt etter deg kommentarer som "her er det liv å redde" osv, akkurat som om Politiet hadde ringt hjem til deg og sagt at du er medskyldig i drap. På denne måten driver de lovlig telefonterror og krenking av mine grunnleggende menneskerettigheter og dette godkjenner vår stat. Så nå vet du hva det er å dra ut i butikken og handle, og å motta en telefonsalg. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg fikk tre samtaler hver dag, for noen år siden. Etter at jeg reserverte meg, har jeg fått en samtale på et år. Jeg sa bare at jeg desverre hadde reservert meg, så var det greit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå