Gå til innhold

Ikke Kjøp AOPEN CD-Brenner


Anbefalte innlegg

yep Aopen brenner suger hardt, jeg skaffet meg en som hadde 12/40/40 og den brant godt i starten men så slutta den plutselig og funke..klarte ikke å lese av vanlige cder engang..så jeg bytta den, fikk en aopen 12/48/50 tilbake, brant et par cder , klikka...så fikk jeg tilbake philips , og den suser og går ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Aopen 1632 og en Aopen 3248. Funker helt fett hos meg.  

 

Oppdatér eders firmware, patch brenneprogrammene deres og kjøp kvalitetsplater. (Alt jeg har mata CD-brennerne med, har de kunnet brenne på. Begynner å bli endel forskjellig, ja.)

 

Vil du bytte ?? Kan få min 4048 uten mellomleg bare 2 månder gammel

MED NYESTE FIRMWARE.

 

Trives godt med brennerne mine, jeg. Så ligg unna!

Kjøp deg din egen 1337 Aopen-CDRW-drive. (32x burde være mer enn nok for alle! :p )

Lenke til kommentar

enig kjenner en med aopen brenner,ganske sær brenner når han brenner film eller noe fra cd til cd så går bufferene sakte men sikkert nedover,og på sluten er den under 10% så den klarer seg akurat før en buffer underun og ja pc står i ro han driver ingenting med den.

Har bare testa med clonecd da jeg finner det best til cd-cd kopiering,flere versjoner vi prøvd og.

mens min liteon holder 100% hele tiden til slutten.

Lenke til kommentar

Leste en artikkel fra Phillips hvor de mente at endel brennere etterhvert brøt kraftig med avtalte standarder etc. Dette gjaldt spesielt "billig" brennere. Nå ønsker vel Phillips som alle andre å selge sine produkter, men det kan likevel være noe å merke seg.

Har forøvrig selv en Aopen, en Phillips og en Sony brenner uten at noen av disse har gitt meg problemer.

Lenke til kommentar

Har også Aopen 4048 brenner kjøpt på binders og må si at jeg er veldig fornøyd med den. Har aldri hatt noen problemer. Bufferen er ganske stabil (aldri under 96% i nero). Har heller aldri opplevd at den ikke vil ta cdene jeg har puttet inn i den og det er ganske mye rart. Derimot er det være med to andre brennere jeg har vært borti. Sony CRX140E er veldig kresen på cdene og har endel buffer under run. Samsung SW248BE var det enn venn som kjøpte. Første dagen skulle vi bare instalere the sims og da vi var halveis i instalasjonen smalt det kraftig. Vi dro ut kontakten for og lurte på hva dette kunne være. Så startet vi opp igjen for å prøve hva det kunne være men da vi skule trykke ut cdromen ville den ikke ut. Vi skrudde den derfor ut og der fant vi cd rester over hele brenneren. Den virket faktisk greit etter dette. I tilegg har han en veldig ustabil buffer den hopper i fra 10% til 100% når han brenner fra harddisken på en XP 1800 med win2k.

Lenke til kommentar

Det må må jo vere noen av de brennerene som virker ,

men feilprosenten er meget høy . Har ikke noe tall på dette men

jeg leser på forumet til Aopen at det er mange problemer .

+ at det er flere her som har prob.

 

Min konklusjon er da at dette er et DÅRLIG produkt .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en Aopen 4850 som lager rare lyder avogtil,, meget kresen på plater samt at den ikke leser til rett hastighet....

Tenkte sende den inn da den en dag nekta ta alt,, hverken originale spill eller musikk cd'r. men etter en stund ville den... Får jeg bytta den læll om den kan se ut som den virker?... fanken at jeg bytta ut den med min Asus 40x som jeg aldri har hatt feilbrenning med....

Lenke til kommentar
Har en Aopen 4850 som lager rare lyder avogtil,, meget kresen på plater samt at den ikke leser til rett hastighet....

Tenkte sende den inn da den en dag nekta ta alt,, hverken originale spill eller musikk cd'r. men etter en stund ville den... Får jeg bytta den læll om den kan se ut som den virker?... fanken at jeg bytta ut den med min Asus 40x som jeg aldri har hatt feilbrenning med....

 

Det kommer an på hvor du kjøpte den , men jeg hadde prøvd

og bytte den. Før min døde helt trodde jeg den skulle fly

ut av pc'n (hørtes ut som en flymotor).

 

Dårlig bytte Asus mot Aopen ..

Lenke til kommentar

Kjøpte AOpen 4048 på Binders til 600 kr, funker helt fint (bortsett fra en god del feil når jeg brente med 40x på 24x cder. Bruker alltid JustSpeed nå for å slippe det problemet igjen ;P). Som mange har sagt, sikkert en del brennere som virker, men mange som er feil på. Jeg er vel en av de heldige. Og et tips til CD'er til den brenneren: Kjøp MMoore CD'er, de skal være opp til 48x, men med JustSpeed anbefaler den 32x. Det er akseptabel hastighet for meg. Har brent 20 slike CD'er, ikke en av dem har det vært noe feil med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...