Gå til innhold

Ikke Kjøp AOPEN CD-Brenner


Anbefalte innlegg

Jeg har en Aopen 4048 cd brenner ,men problemet er på 4850 og.

Den virker bare enkelte cd merker som fx SONY , men prøver du og

bruke for eksempel de nye TDK 48x platene skjønner ikke spilleren dem.

Jeg har lagt inn nyeste firmware men problemet er der fremdeles.

 

Det er ikke bare meg , jeg var på Aopen forum og det er mange som har

problemer.

 

:evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har oxo hatt problemer med Aopen brenner min, samme type som deg (4048).

 

Det fungert bra før da jeg brente (brukte Verbatim 40x plater og Nero) men når jeg prøver å brenne nå med f.eks (Sony CDQ-80N2) klarer ikke brennern å lese de engang.

 

Når jeg setter i en cd-r plate nå og prøver å åpne den via min datamaskin F: så får jeg beskjeden "The request could not be performed because of an I/O device error"

 

Skjønner ikke hvorfor det ikke skal fungere nå.

Har ikke gjort noe som kunne ha skadet brenneren.

 

Noen som har peil ?

 

Har Win XP btw.

 

Skulle så gjerne ha brent ut en 60-70 gig :-?

Lenke til kommentar

Jeg har en aopen 4048 og den fungerer helt fint med alle cdplater. Jeg har prøvd med noen fine plater fra BASF, og alle spindelplatene mine fra Memorex og tStore (kostet 10kr for en spindel på 10 i november i fjor)

 

Så jeg synes den er fin jeg, brenner på under 2.40 en sjelden gang, normalt er den på litt under 3, men så må du plusse på litt tid for å gjøre filene klare osv.

 

Den har fått to cdr i clonecd som betyr at den lager perfekte cdkopier så slipper jeg å sette inn cdr, men den har bare en cd på brenning, så den lager ikke perfekte bckup kopier så min black and white eller hva det var er død :cry: , ellers synes jeg den er kjempegod. Pionerdvdleser har ikke fått like mange cdr i clonecd....

Lenke til kommentar

Jeg har plextor-brenner og den har alltid funket fint. Den klikket bare da kompisen min innstallerte den helt feil, og da måtte vi sende den til Belgia til reperasjon. Men utenom det så funker den helt fint, og plextor er jo prima kvalitet. Og jeg har brent ut en to-tre hundre cd'er, og aldri har brenningen klikket. Buffer underrun roxxor.

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg inn i rekken av folk som IKKE anbefaler Aopen-brennere. De er veldig billige - derfor kjøpte jeg også en.. Den fungerer som regel. Kresen på plater er den i alle fall. Men den fungerer greit med de Smartbuy-spindlene fra Komplett..

 

Naboen opplevde en død Aopen 48x forresten.. ikke bra.

 

Det blir nok en 48x fra Lite-On, Asus (eller Plextor) snart ja.. Kjøp alltid litt dyrere/bedre enn du hadde tenkt! :)

Lenke til kommentar
Jeg har en Aopen 1632 og en Aopen 3248. Funker helt fett hos meg.  

 

Oppdatér eders firmware, patch brenneprogrammene deres og kjøp kvalitetsplater. (Alt jeg har mata CD-brennerne med, har de kunnet brenne på. Begynner å bli endel forskjellig, ja.)

 

Vil du bytte ?? Kan få min 4048 uten mellomleg bare 2 månder gammel

MED NYESTE FIRMWARE.

Lenke til kommentar

Har prøvd med flere typer medier og brenneren klarer IKKE å lese de.

 

Men jeg lurer på hva dette betyr:

"The request could not be performed because of an I/O device error"

 

Har oxo prøvd med mange forskjellige program, alle finner brenneren men brenneren klarer ikke å lese medie(ne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...