Gå til innhold

Endre regionkode på en HP laptop

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sitter og irritere meg halv ihjel her jeg sitter med varm mat og ny-lånt film fra filmgalleriet.

Jeg skal til å se på film, og får beskjed om å endre regionkoden.

Nå er den regionkode 1.

Når jeg prøver å endre den via Quickplay, så får jeg en feilmelding om at det er "feil kode".

Er det dvd-spilleren det går på, eller programvare når det kommer til regionkode?

Skulle gjerne hatt en løsning før maten blir kald.

(har prøvd vlc og WMP samt det quickplay-programmet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bør ikke være i mot retningslinjene å tipse om hvordan man kan få spilt av en DVD man fullt lovlig har kjøpt for eksempel i USA (piratkopierte filmer har jo som oftest uansett ingen regionsperre...). Ifølge The Firmware Page, en samleside som omhandler måter å unngå regionkode-sperrene, må man omgå regionsperrer på tre forskjellige nivåer for å få spilt av en DVD fra en annen region, da det ligger sperrer både i hardware (DVD-spilleren), i Windows, og i avspillingsprogrammet. Skal ikke være lett :( men mulig du finner noen tips på Firmware Page.

Lenke til kommentar

DvdIdle (Pro) løser problemet ved å omgå hele sjekken.. bruker det selv og det funger som bare det..

Har spiller jeg kan bytte sone på ved å holde noen knapper inne, men det gidder jeg ikke.. holder meg helder til DvdIdle..

Gjør dette gangske ofte da jeg har filmer fra 4 eller 5 forskjellige soner pga div import iløpet av de siste årene.. og det programmet fikk hele problemstillingen til å bli borte..

NB: tar sterk motstant fra å kopiere plater som ikke er dine egne..

Taleg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...