C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Heeey, Planlegger å skaffe et Onkyo-lydkort, enten SE-90PCI eller SE-150PCI. Disse bruker henholdsvis Envy24MT og Envy24MT (tror jeg). Da lurer jeg enkelt og greit på om de funker i Linux. Hvis ikke, er det noen som veit om noe bra alternativer som gjør det? Juli@ feks? -G.G. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Juli@ funker iaf. på Ubuntu 7.04. Bruker det i HTPC'en min m/spdif ut. Det kan dog være lurt å lese litt om asound.conf på www.alsa-project.org for å sette opp software-miksing og sånt. http://alsa.opensrc.org/index.php/Ice1724 Endret 16. juni 2007 av wizkid Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Høres bra ut. Hvis jeg ikke får noe bekreftelse på at Onkyo-kortene funker i Linux blir det nok Juli@ på meg. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 *bumpe gammel tråd* Onkyo SE-90PCI fungerte fint med RCA-pluggene i Ubuntu 7.10. Prøvde å få til digital ut i noen minutter, men fikk ikke lydsignalet ut. Kortets frekvens synkroniserte seg riktig i fordhold til FX-en vi brukte det mot, men lyden uteble. (Tror det skal være mulig å fikse lyd ut om man fikler litt og leser om det).. Blir vel muligens et sånt kort på meg utpå nyåret Lenke til kommentar
miCro Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Etter en meget vellykket runde med Ubuntu 7.10 på laptoppen min, bestemte jeg meg for å teste samme operativsystem på min stasjonære for å se om det fungerte like bra. Noe det også gjorde med det meste jeg har av hardware, men dessverre ikke på et ganske så essensielt punkt: lydkortet. Jeg har et Onkyo SE-90PCI, som altså er det eneste komponentet i min PC jeg ikke har fått til å fungere (for mer specs, se profil). Det er optisk ut jeg er avhengig av, da all lyden fra PCen går rett i en D/A converter via en optisk toslink kalbel. Hadde satt veldig stor pris om noen kunne rettledet meg i knotingen, jeg har som sagt veldig begrenset erfaring med linux. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg er også på utkikk etter filer/en guide for å få optisk ut til å fungere med SE-90PCI. Si gjerne ifra om du finner ut noe, miCro Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Funker onyko bra til spill? Lurer på å kjøpe det. Hovedsaklig til musikk og spilling. Gjerne samtidig. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Funker onyko bra til spill? Lurer på å kjøpe det. Hovedsaklig til musikk og spilling. Gjerne samtidig. På half life 2 ep2 (sikkert alle andre source spill også), knitrer det litt på en måte, pga antall lyder som spilles av samtidig i spillet.. (antar det er det, eller bare råtten koding av valve ) Prøvde med en -waveonly (elns) switch, men det gjorde saken verre.. Bruker vista da, mulig det ikke er slik i XP.. Men spill som Crysis, UT3, Shadowgrounds survivor og slikt fungerer perfekt Endret 19. januar 2008 av Wubbable Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå