Gå til innhold

Onkyo + Linux = ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

*bumpe gammel tråd*

Onkyo SE-90PCI fungerte fint med RCA-pluggene i Ubuntu 7.10. Prøvde å få til digital ut i noen minutter, men fikk ikke lydsignalet ut. Kortets frekvens synkroniserte seg riktig i fordhold til FX-en vi brukte det mot, men lyden uteble. (Tror det skal være mulig å fikse lyd ut om man fikler litt og leser om det)..

Blir vel muligens et sånt kort på meg utpå nyåret :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter en meget vellykket runde med Ubuntu 7.10 på laptoppen min, bestemte jeg meg for å teste samme operativsystem på min stasjonære for å se om det fungerte like bra. Noe det også gjorde med det meste jeg har av hardware, men dessverre ikke på et ganske så essensielt punkt: lydkortet. Jeg har et Onkyo SE-90PCI, som altså er det eneste komponentet i min PC jeg ikke har fått til å fungere (for mer specs, se profil). Det er optisk ut jeg er avhengig av, da all lyden fra PCen går rett i en D/A converter via en optisk toslink kalbel. Hadde satt veldig stor pris om noen kunne rettledet meg i knotingen, jeg har som sagt veldig begrenset erfaring med linux.

Lenke til kommentar
Funker onyko bra til spill? Lurer på å kjøpe det. Hovedsaklig til musikk og spilling. Gjerne samtidig.

På half life 2 ep2 (sikkert alle andre source spill også), knitrer det litt på en måte, pga antall lyder som spilles av samtidig i spillet.. (antar det er det, eller bare råtten koding av valve :p)

Prøvde med en -waveonly (elns) switch, men det gjorde saken verre..

Bruker vista da, mulig det ikke er slik i XP..

Men spill som Crysis, UT3, Shadowgrounds survivor og slikt fungerer perfekt :)

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...