ampersand Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg har en 2.5TDI som tikker når jeg gir på. Hva kommer det av og hva bør jeg sjekke ? takk Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Vel det første du kan gjøre er å fortelle oss hvilken bil det er snakk om og årsmodellen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 5 syl eller 6 syl? Kan være eksoslekasje ved eksosmanifoil. Men da skulle du hørt tikking på tomgang. 2.5 TDi 6syl er kjent for at kamaskel kan bli slitt. Lenke til kommentar
joka Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 er det en V6 2,5 TDi ? hvis kamakslingene er slitt så koster det ca 40.000 hos møller (4 kamaksler 24 vippearmer og 24 ventilløftere) skal være mulig å se om kamaksewlen er slitt gjennom oljepåfyllingen les mer her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 les mer her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293 8877209[/snapback] Leste gjennom hele denne tråden. Oppsummering: Dersom du skal kjøpe: Sjekk etter slitasje på kammer. Noe kan du se gjennom oljepåfyllingslokket. En som hadde sett slitasje på 5 av 6 bruktbiler. Dersom du eier en 2.5 V6 Bruk Castrol EDGE Sport 5W-30 olje. Ikke Castrol TXT versjon. Og ikke Shell olje. Ikke longlife olje. Ikke kjør motoren hardt når den er kald og ikke full gass over lenger tid og ikke campingvogn. Bytt olje og filter (orginalt) hver 10K km. Møller er veldig lite imøtekommende. Dersom feilen oppstår rett etter at garantitiden, så har noen fått til å dele regning med 1/3 til impotør, 1/3 til butikk og 1/3 til kunde. Sjekk også om det går ann å forsikre seg i tilfelle havari. If og andre forsikringsselksaper har bannlyst disse motorene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå