Gå til innhold

hvor langt vil du dra humor?

Anbefalte innlegg

På nettet der man kan være anonym er vitser osv ofte dratt lengre enn andre steder, ting som man ofte ikke forteller vitser om er fare game på net.

har du blitt mer hardhudet når det komemr til humor, er det noe du ikke vil høre vitser om, er det noe som er for langt ute for deg, ting som voldtekt, holocaust pedofili osv?

Selv mener jeg at så lenge vitsen er laget for å være morsom er alt lov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever sjelden at feks vitser blir dratt får langt(kansje jeg har blitt hardhudet?),men vitser av kabliber som er på Vigrid sine sider syns jeg er å dra humoren for langt.Disse vitsene er bare helt grusomme.Jeg syns generelt at vitser om Holocaust og voldtekter ikke er noe morsomt.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

vel er mange vitser som ikke er vitser, men rasistisk propaganda.

En test er om man forteller en vits til et standar publikum og over 50% ler av vitsen, og med standar mener jeg vanlige mennesker, av alle slag,

vis du er i et KKK møte trenger ikke en vits å være morsom for at de ler, sier du at alle afrikanere er aper, begynner de sikkert å hyl le, betyr ikke at det er en vits forde.

og ja jo mer tuchy en tema er jo vanskligere er det å lage en god vits.

viss du forteller en vits om en konsentrasjons leier i et holocaust survivor møte og alle ler, kan det godt hende du er verdens beste komiker

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at det er noen tema som man absolutt aldri, under noen omstendigheter kan vitse med. Det kommer selvsagt an på hvilken setting man er i, hvor personlig temaet er for de som er der og slike ting.

Derimot er det noen typer humor som er så og si umulig å gjøre morsom. Jeg tror ikke den beste komikeren i verden kan få meg til å le av en rase-vits, for eksempel, eller humor hvor det å latterliggjøre en person går på bekostning av å få folk til å le.

Lenke til kommentar

Jeg driter i hvordan vitser det er, er det en litt rasistisk vits eller en litt "nazivits" eller en grov vits. JEg syns alt er greit i humorens verden.. man kan ikke ta på vei for alt eller begynne å grine hvis man føler seg litt truffet av feks. en vits "mykhet er svakhet!"

Lenke til kommentar

Kan være eg synst noken av dei er morsome, men meiner det er respektløst for millioner av slaktede/gassete/skutte jøder og andre mennesker som ofret livet under 2. verdenskrig..

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar
Jeg opplever sjelden at feks vitser blir dratt får langt(kansje jeg har blitt hardhudet?),men vitser av kabliber som er på Vigrid sine sider syns jeg er å dra humoren for langt.Disse vitsene er bare helt grusomme.Jeg syns generelt at vitser om Holocaust og voldtekter ikke er noe morsomt.

8876264[/snapback]

Vitsene til vigrid er ikke grusomme fordi de er drøye, de bare er ikke morsomme.

Tror jeg hadde syntes de hadde vært festlig i 10-11 årsalderen.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke at det er noen tema som man absolutt aldri, under noen omstendigheter kan vitse med. Det kommer selvsagt an på hvilken setting man er i, hvor personlig temaet er for de som er der og slike ting.

8877101[/snapback]

Og der motsa du deg selv.

Min humor er syk, alt ettersom hva slags humør jeg er i. Skal veldig mye til før jeg blir støtet.

Lenke til kommentar

8877101[/snapback]

Og der motsa du deg selv.

8881588[/snapback]

Hvor finner du motsigelsen? Jeg sier to ting:

- Jeg synes ikke det er noenting man aldri under noen omstendigheter kan vitse med

- Hva du spøker med kommer an på omstendighetene

Disse to motsier ikke hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra tidligere i tråden:

Vi har et forbud mot rasisme her på forumet, dermed er det ikke lov å linke til rasistiske sider, selv når formålet er å bringe eksempler på upassende humor. Jeg har derfor slettet en link.

Geir :)

8878117[/snapback]

Etter at undertegnede slettet den nevnte linken til en side med rasitiske vitser, valgte en bruker å kopiere vitser fra denne siden og poste dem her i tråden. Det krever ikke store logiske kunnskaper å forstå at det ikke er greit.

Og før flere lager et poeng av det: Ja, de nevnte vitsene har vært postet her på forumet før, om enn bare en kort stund før en moderator grep inn og fjernet dem. Forumet har neste 120 000 medlemmer, det er slett ikke noe merkelig at noen av dem synes det er greit å poste slikt. Det merkelige er at det ikke skjer oftere. Det tyder på at brukere flest tross alt respekterer reglene på forumet.

Den nevnte posten og noen andre som diskuterte med utgangspunkt i en "jødevits" er slettet.

Jeg skjønner at det er vanskelig å diskutere om det finnes grenser for hvor langt man kan gå med humor uten å komme med eksempler. Men det blir dere nødt til å leve med. Vi vil ikke se flere vitser som tøyer grensene i retningslinjene, det inkluderer vitser med rasistisk innhold eller linking to sider som inneholder slike sider.

Denne avgjørelsen skal som vanlig ikke kommenteres i tråden. Dere er velkommer til å sende meg en PM om saken.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...