Gå til innhold

Bærbar med tv-tuner, finnes det?

Anbefalte innlegg

Jeg husker det var en som hadde kjøpt seg en laptop med tv-tuner. Finnes det noe slikt enda? Jeg jobber på båt, og det hadde vært veldig kjekt. Vet det finnes kort som man kan kjøpe, men er på jakt etter ny bærbar uansett og da hadde det vært greit om den var innebygd.

Jeg er i utgangspunktet på jakt etter en maskin som er så billig som mulig. Den må ha innebygget nettverkskort (både trådløs og kabel)

Ellers hadde det vært fint vist den hadde vært så liten som mulig, men det er ikke et "must" for de blir vel ganske dyre da?

Men altså: laptop med tv-tuner, finnes det?

Har lett litt på nett, men har ikke funnet..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Compal HEL80 kan også leveres med TV-tuner.

Det som kan være greit å vite, er at ingen av dagens TV-tunere vil kunne ta inn det digitale bakkenettet som kommer i drift i løpet av høsten/vinteren/neste år, mao vil de bli ubrukelige ettersom de analoge senderne vil taes ut av drift når det digitale bakkenettet er fullt operativt.

Lenke til kommentar
Compal HEL80 kan også leveres med TV-tuner.

Det som kan være greit å vite, er at ingen av dagens TV-tunere vil kunne ta inn det digitale bakkenettet som kommer i drift i løpet av høsten/vinteren/neste år, mao vil de bli ubrukelige ettersom de analoge senderne vil taes ut av drift når det digitale bakkenettet er fullt operativt.

8875798[/snapback]

hmm...ok.. men det er vel fremdeles en stund før det analoge faktisk tas ut av drift? to-tre år? Men om så skulle skje, kan man ikke da oppdatere programvare/drivere til tuneren for å få inn digitalt signal?

Lenke til kommentar

såvidt jeg har lest (man kan sikkert google dette, ellers har dinside skrevet en del om det) Går det analoge nettet ut av historien i løpet av neste år. Analoge tunere kan ikke ta inn digitalt signal (sier seg vel litt selv, ville vært som å prøve å lese av en cd med vinyl-spiller, det dreier seg om to helt forskjellige måter å overføre signalet på).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...