Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stasjonær pc rebooter "plutselig".

Anbefalte innlegg

Denne tråden blir litt uryddig, siden jeg ikke har peiling i det hele tatt på hva det kan være.

Maskinen min har i det siste kjørt endel uheldige reboots. Dette gjør den bare plutselig, uten forvarsel. Jeg vet som sagt ikke hva problemet er, og er derfor avhengige av at dere spør meg spørsmålene som er nødvendig for å finne løsningen, så skal jeg sjekke tingene.

Specs:

AMD 3500

Kingston 2*512 ram

Harddisk WD 250

Bzerk 500Amd A8n-sli

Noe mer dere trenger av specs?

Hvis noen vet hvordan jeg kan troubleshoote problemet så hadde det vært utrolig greit. Satt nettopp her og hadde skrevet en side i word, så forsvant alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk temp, både med programmer på CPU, og manuelt med handa på hardiskene. Får du feilmeldinger etter at du har bootet igjen? (Dersom skjermkirtet er feilen får du melding om dette etter boot...

8875999[/snapback]

Nei, får ingen meldinger etter boot. Den booter som den skulle vært startet normalt. Finnes det programmer som overvåker, og lagrer temperaturene? For øyeblikket har jeg bare programmet asusprob som fulgte med hovedkortet til å sjekke temp, men det gir ingen beskjeder, eller lagrer temperaturene. Noe som jeg også synes er merkelig, hvis det er temperaturen, er det at pcen aldri, så lenge jeg merket, har holdt på med krevende oppgave før den rebooter.

Lenke til kommentar

Kan det være at temperaturen er ganske høy rett før den rebooter?

Om den ligger nærmere 50 grader idle, så kan det nok stige en del om du spiller eller bruker cpu hardt

Gjør du noe spesiellt rett før, noen krevende oppgaver?

Også nyttig å vite om du får blåskjerm før den restarter

Lenke til kommentar
Kan det være at temperaturen er ganske høy rett før den rebooter?

Om den ligger nærmere 50 grader idle, så kan det nok stige en del om du spiller eller bruker cpu hardt

Gjør du noe spesiellt rett før, noen krevende oppgaver?

Også nyttig å vite om du får blåskjerm før den restarter

8894432[/snapback]

Ingen blåskjerm. Jeg holder ikke på med krevende oppgaver. Noen ganger får jeg melding etter boot om at det har oppstått en feil i systemet, og den er rettes (send til windows osv.) men ikke alltid. Tror derfor at dette er fordi jeg er litt kjapp i booten og trykker på mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Spontan reboot av systemer kan bestå av flere feil.

Driver feil, PSU, CPU, hovedkort eller minne.

I og med at dette skjer intermittent mistenker jeg defekte PSU, som følger av overspenning en gang i tiden.

8896844[/snapback]

Tja. Får følgende feilmelding opp til tider etter boot, men pcen virker da lidderlig som den "kortslutter", og får strøm igjen.

D:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOKALE~1\Temp\WER8944.dir00\Mini061907-03.dmp

D:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOKALE~1\Temp\WER8944.dir00\sysdata.xml

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...