MyBigMouth Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Denne tråden blir litt uryddig, siden jeg ikke har peiling i det hele tatt på hva det kan være. Maskinen min har i det siste kjørt endel uheldige reboots. Dette gjør den bare plutselig, uten forvarsel. Jeg vet som sagt ikke hva problemet er, og er derfor avhengige av at dere spør meg spørsmålene som er nødvendig for å finne løsningen, så skal jeg sjekke tingene. Specs: AMD 3500 Kingston 2*512 ram Harddisk WD 250 Bzerk 500Amd A8n-sli Noe mer dere trenger av specs? Hvis noen vet hvordan jeg kan troubleshoote problemet så hadde det vært utrolig greit. Satt nettopp her og hadde skrevet en side i word, så forsvant alt. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Sjekk temp, både med programmer på CPU, og manuelt med handa på hardiskene. Får du feilmeldinger etter at du har bootet igjen? (Dersom skjermkirtet er feilen får du melding om dette etter boot... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Sjekk temp, både med programmer på CPU, og manuelt med handa på hardiskene. Får du feilmeldinger etter at du har bootet igjen? (Dersom skjermkirtet er feilen får du melding om dette etter boot... 8875999[/snapback] Nei, får ingen meldinger etter boot. Den booter som den skulle vært startet normalt. Finnes det programmer som overvåker, og lagrer temperaturene? For øyeblikket har jeg bare programmet asusprob som fulgte med hovedkortet til å sjekke temp, men det gir ingen beskjeder, eller lagrer temperaturene. Noe som jeg også synes er merkelig, hvis det er temperaturen, er det at pcen aldri, så lenge jeg merket, har holdt på med krevende oppgave før den rebooter. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Bump. Idle temp er 40-50 grader, slik jeg ser det fra asusprob. Lenke til kommentar
MrVipeR Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Kan det være at temperaturen er ganske høy rett før den rebooter? Om den ligger nærmere 50 grader idle, så kan det nok stige en del om du spiller eller bruker cpu hardt Gjør du noe spesiellt rett før, noen krevende oppgaver? Også nyttig å vite om du får blåskjerm før den restarter Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Kan det være at temperaturen er ganske høy rett før den rebooter?Om den ligger nærmere 50 grader idle, så kan det nok stige en del om du spiller eller bruker cpu hardt Gjør du noe spesiellt rett før, noen krevende oppgaver? Også nyttig å vite om du får blåskjerm før den restarter 8894432[/snapback] Ingen blåskjerm. Jeg holder ikke på med krevende oppgaver. Noen ganger får jeg melding etter boot om at det har oppstått en feil i systemet, og den er rettes (send til windows osv.) men ikke alltid. Tror derfor at dette er fordi jeg er litt kjapp i booten og trykker på mye forskjellig. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Spontan reboot av systemer kan bestå av flere feil. Driver feil, PSU, CPU, hovedkort eller minne. I og med at dette skjer intermittent mistenker jeg defekte PSU, som følger av overspenning en gang i tiden. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Spontan reboot av systemer kan bestå av flere feil. Driver feil, PSU, CPU, hovedkort eller minne. I og med at dette skjer intermittent mistenker jeg defekte PSU, som følger av overspenning en gang i tiden. 8896844[/snapback] Tja. Får følgende feilmelding opp til tider etter boot, men pcen virker da lidderlig som den "kortslutter", og får strøm igjen. D:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOKALE~1\Temp\WER8944.dir00\Mini061907-03.dmpD:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOKALE~1\Temp\WER8944.dir00\sysdata.xml Endret 19. juni 2007 av MyBigMouth Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Tipper Hk i denne Saken. Har en laptop som hadde mekanisk feil for ikke så lenge siden. Samme symptomer. For sikkerhets skyld så kan du backe opp og muligens reinstallere for å utelukke driverfeil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå