D@T@ M@N Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 jeg har noen spm. om denne dataen her: skal overklokkes ganske mye og når det er gjort skal den være spillpc. alt som ikke står her har jeg. slik ser det ut: Intel p4 "Northwood" 2,4ghz @ 3ghz ( 167x18 ) Øke FSB fra 133mhz til 160 for da kommer den opp i 2.88 ghz ( 160x18 ) da vil RAM operere på DDR400 fart.Skal også øke vcore spenning. 8) Corsair xms3500 256 mb cas2 ABIT siluro ti4200 64mb otes: Dette kan komme opp i 335/615 mhz(gpu/RAM) noe som er ca. ti4600 ytelse. Dessuten har kortet Heatpipe kjølesystem noe som er ganske bra. Epox 4PEA+(i845PE) HK: Her kan man stille inn PCI/AGP frekvenser uavhengige av hverandre sånn at PCI/AGP frekvenser kan være på sine standard nivåer(da unngår man feil med HDD, lydkort og skjermkort pga for høye PCI/AGP spenninger. Støtter offesielt 533mhz FSB osv.Vcore spenning kan gå opp til 1,85v og og Vmem spenning opp til 3,2v. Kabinett skal være et Compucase ci-69u6 black: Det har plass til 2stk. 12x12mm vifter, en som trekker ut og en som trekker inn. Pabst 8412NGH 80x80mm 37 db. :-? Spenningsregulatoren er en Zalaman fanmate 1. 2 Enermax 12x12mm kabinettvifter med spennings regulator. Artic silver III kjølepasta. Swiftech MCX4000B socket 478 kjøleribbe. Lepont sf420tsd 420w strømforsyning. 99% sikker på at jeg skal ha den cpu'en HK'et har jo i845PE brikkesett kanskje nforce 2? dette kan kjøpes på microlex og komplett til ca.8800kr Fint om dere kommer med synspunkter..... Lenke til kommentar
*Gaute* Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Ang skjermkortet. Har hørt at det skal bråke noe helt utrolig!Et kort som er bedre til OC er POV geforce 4 ti4200 xp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 min p4 2,4b kjører jeg @2.9 med boxed kjøling. klarer sikkert 3-3,1 med bedre kjøling.. når det gjelder hovedkortet - det med agppci lock er så godt som standard for p4 hk nå, og uansett, er det ikke noe meget spesielt med hovedkortet så ville jeg tatt turen til www.asusboards.com for høre hva de på forumet anbefaler. ( de har en god del peiling og de anbefaler ikke asus fordi det er et asus forum så lenge et annet merke vil passe bedre ) personlig så hadde jeg gjort en forandring med hovedkortet.. http://www.asus.com/mb/socket478/p4g8x-d/overview.htm enten ventet til dette asus kortet kommer, eller skaff deg et annet asus kort med dual ddr.. altså, du utnytter ikke systemet skikkelig hvis du kjører ddr på 333mhz når cpu er 533.. da er det mye bedre å gå for et dual system hvor du kjører dual ddr. som sagt, spør litt rundt på www.asusboards.com lag en brukerkonto og hør hva de anbefaler.. et dual ddr system gir en del bedre ytelse Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 HK'et har jo i845PE brikkesett kanskje nforce 2? nforce2 er for AMD. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Ang skjermkortet. Har hørt at det skal bråke noe helt utrolig!Et kort som er bedre til OC er POV geforce 4 ti4200 xp ABit Siluro bråker? Hallo... det ligger på listen over de minst støyende skjermkortene på markedet. Husker ikke linken, men jeg spurte hvilket skjermkort jeg skulle kjøpe for å få ett stillegående system, og ble tipset om Abit Siluro kortet av omtrent samtlige som svarte her inne. Det overdøves lett av mine andre støysvake komponenter. Fikk også en link til en test over skjermkort og støy, ABit Siluro lå på 1. eller 2. plass over de minst støyende skjermkort. Så da har du nok hørt grundig feil :-) EDIT : Abit er faktisk regnet som "overklokkernes venn" der ute, så det er nok minst like bra til overklokking som POV kortet. Lenke til kommentar
*Gaute* Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har lest noe annet da, og når vifta på OTES går på 7200 rpm er det rimelig å anta det. Og POV xp kan OC mer, men er også en del dyrere. Flere som har nådd 305/720 med det, og høyere. Se deg litt rundt på forumet og se litt på hvem folk skryter av når det gjelder OC. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 jeg ville valgt skjermkort etter kvalitetsmerker har alltid hatt asus og nå pov høyt på den listen.. abit er ikke de jeg ser på som de som setter kvalitet høyest Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Ang skjermkortet. Har hørt at det skal bråke noe helt utrolig!Et kort som er bedre til OC er POV geforce 4 ti4200 xp EDIT : Abit er faktisk regnet som "overklokkernes venn" der ute, så det er nok minst like bra til overklokking som POV kortet. Kommer nok ikke like langt med abit kortet som med pov sitt. Men så er det også prisforskjell på disse kortene, men dette er bare visst du velger 64mb fra abit. Så skal det også sies at begge disse kortene er vanskelig å få tak i akkurat nå. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg må bare si henda i været for POV Gf4Ti4200XP 120mb 3,3 ns. Det er et fantastisk kort til ti4200 å være, banker MSI Ti4800 ned i støvlene. Tar sikte på å beholde det en stund til - men en vakker dag skal det volt-moddes! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Abit Siluro bråker kanskje ikke. Men Abit Siluro OTES bråker verre en GFFX...noe inni hampen (samme kjøleløsning). POV 4200ti XP..dette kortet overklokker best! Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 POV 4200ti XP..dette kortet overklokker best! Og med Zalman Heatpipe lager det ikke en eneste lyd heller Lenke til kommentar
Logan Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Leter du etter gamle "svisker" MarlboroMannen? :wink: Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Leter du etter gamle "svisker" MarlboroMannen? :wink: Mulig det er sent, men hva i all verden mente du med det? :o Lenke til kommentar
Logan Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Mulig det er sent, men hva i all verden mente du med det? :o Tråden var litt gammel. Det var bare det. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 OI! "Skrevet: 05 Jan 2003 15:29 " Og her sitter jeg, mer enn et halvt år senere, og svarer! Det er sent - i dobbel forstand! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå