-Turin_Turambar- Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Sasuke hates vel fordi han forrår Konoha og vennene sine, men han og Itachi er jo seriøst de kuleste karakterene i hele serien. Kanskje med unntak av Kakashi... Lenke til kommentar
krigsnaut Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tja, før shippuuden ville jeg vert enig i at Sasuke var den "kuleste" i serien. Men har aldri sett på Kakashi som noe særlig kul. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tja, før shippuuden ville jeg vert enig i at Sasuke var den "kuleste" i serien. Men har aldri sett på Kakashi som noe særlig kul. 8883240[/snapback] Hæh? Kakashi er jo fullstendig über. Lenke til kommentar
krigsnaut Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Betyr ikke at han er kul. Gaara er fullstendig über men allikevel mer psyko (senere "stakkars") enn kul. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Kakashi er jo den kuleste! No doubt! Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg hatet sasuke før shippuuden men nå digger jeg han. Aroganse + POWAH = Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Men det er jo selvfølgelig mangaen du snakker om, i animeen har de vel ikke sett annet en den lille snurten i starten. Tar vel sin tid før de kommer til han.. Husker også at jeg ikke likte han i første del av animeen, eller, jeg var vel heller nøytral overfor han. Det virket som om det var lagt opp til at en skulle velge mellom å "heie" på enten Naruto eller Sasuke, kan nesten minne litt om Death Note; skulle en heie på Light eller L? Valget falt på Naruto for min del. Grunnen må ha vært at det var så stilig å følge med på hans utvikling, Sasuke var mer bare god rent genuint. En kunne la seg imponere av ferdighetene han briefet når det virkelig gjaldt, sånn som jentene rundt han gjorde, men det var jo ikke noe personlighet i det. En trakk gjerne litt på smilebåndet over å se hvor flink han var, men Naruto ble en mer eller mindre glad i. En kunne aldri bli glad i Sasuke, digge han, men ikke noe mer; det vil si om en ikke lot seg berøre av tilbakeblikkene, men det var mer en trist historie. Grunnen til at jeg ikke mislikte han må være de underholdende ferdighetene hans, og den triste bakgrunnshistorien. Personlig føler jeg sympati og en anelse beundring for han, pluss at Sasuke er kjekk - selvsagt. Det jeg ikke likte ved Sasuke må være måten han oppførte seg mot Naruto, det ble delvis "forklart" i tilbakeblikkene, men når en banker en spiker i noens sjel så vil det alltid forbli et arr der - selv om en trekker ut den spikeren. Det er ikke helt til å tilgi på visse punkter, selv om de i det mer uskyldige øyeblikkene drev hverandre mot hver sine mål. Det gjør selv jeg på skolen - konkurerer. Jeg antar at oppførselen kunne tilgis om målet til Sasuke var et verdig og ærefult mål, noe ala Naruto? Men noe så simpelt og meningsløst, i mine øyne altså, som hevnlyst overfor hans syke bror Itachi.. Det er bare ikke godt nok for å ofre liv, venner, sin hjemby, følelser. Men når en leser mangaen er det vanskelig å se bort ifra at Sasuke er ti ganger så stilig, nærmest litt blendende. Dermed blir det umulig å hate han. Akkurat som at det blir litt vanskelig å se bort ifra de uheldige elendige fillersene og Shippuuden, som rent ødelegger Narutos rykte. I mangaen er Naruto selvfølgelig mer tiltrovekkende, men minnene rundt animeens feiltagelser... de forsvinner bare ikke. Konklusjonen blir vanskelig å sette, men tenker en hardt på den tiden hvor en kun hadde sett episode 1-135 (eller var det 136?) av animeen, så er det for meg som jeg skrev i 2. avsnitt - Sasuke er ferdighetsfull, beundringsverdig, stilig, kjekk og en føler en smule sympeti for han, men det veier ikke opp for hans spydige personlighet og oppførsell. Det er begrunnet, men det blir ikke godt nok for meg. Slike offer som han gjorde krever en verdig sak, i mine øyne er ikke blodhevn noe verdig. I denne settingen har han kanskje en slags rett til å ta hevn, men hva er et liv oppbygd av hevnlyst verdt? På en annen side så var det kanskje best å ikke bli for tilknyttet noen om en ikke levde for annet en hevn, men han trengte da aldri ta i så mye (?). Min tanke om saken, bare jeg tenker meg litt grundigere om. Er nesten litt flaut å ta i så fryktelig, men grunnen var å vise at dette ikke er et "fjortisforum", selv om jeg ikke setter diskusjon.no så fryktelig høyt. Håper jeg lyktes noe i alle fall. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Wow, lang post Må si meg enig med att du får ett mye bedre inntrykk av mangan. Hadde det ikke vert for de folka som absolut må lage animen så barnslig Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Leste du alt? Nei, er bare jeg som så dypt hater å bli uvenner med folk, selv over nettet. Skal alltid overdrive når jeg vifter med det hvite flagget, demed tenkte jeg jeg skulle anstrenge meg litt for trådstarterens lille ønske. Men ja, det er vanskelig å sette seg i vedkommendes situasjon, vi som ikke får bort alle de uhyggelige baksidene ved Narutoanimeen, jeg vil råde trådstarter til å slutte å se på shippuuden og gi mangaen en sjanse. Men det kan hende animeen tar seg opp igjen, men det får noen andre bekrefte for meg. Jeg sluttet å se denne Shippuuden for lenge siden. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvvilken episode var den siste episoden du så? Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Var en plass rundt slosskampen mellom Gaara og Deidra tror jeg - den første dobbeltepisoden, 6-7? Rundt påsketider jeg så dem, hadde lastet ned alt fra før og gledet meg til et mesterlig maraton. Det første som slo meg var mengelen på widescreen, videre ble jeg bare mer og mer skuffet. At de hadde vokst seg så fryktelig modne, de blaute Narutovitsene og SPESIELT slutten; previewene og de læregreiene. Skummet meg gjennom 3-7 bare for å bekrefte for meg selv at dette ikke var noe bedre enn fillersene med tanke på at de baserte seg på en hellig manga, som de nå ødelegger. Videre hører jeg jo hva folk sier om elendigheten... Forbasket er det, for å bruke et penere ord Lenke til kommentar
krigsnaut Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Nja, mangelen på widescreen er vel egentlig bare bra. Du vet vel at man lager widescreen ved å kutte høyden, ikke øke bredden? Lenke til kommentar
Ripten Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Motoko, jeg beklager spydighetene mot deg;) Endelig et fyldig, godt svar! Du er absolutt inne på flere gode poeng, og jeg er veldig enig i det du sier(bortsett fra at jeg ELSKER shippuuden! Men jeg leser ikke mangaen, så hysj!). Jeg skjønte også at det kom til å bli en kamp mellom Naruto og Sasuke, men jeg valgte ingen spesiell "side. Jeg var på begges side, men syntes Sasuke var en mer imponerende karakter. Jeg skjønte også at Sasuke kom til å vinne over Naruto i den siste kampen, men da heia jeg faktisk på Naruto! En annen ting jeg glemte å ta med i topic er dette: *Sasuke ba ALDRI om å bli populær! Han ønsker ikke at folk skal ha følelser for han! Kan han noe for at han sårer folk da? NEI! Det er det som er hele cluet med Sasuke. Har du sansen for kalde og følelsesløse folk eller ikke? Man kan ikke forvente at Sasuke skal bry seg om det andre mener, for det er ikke det han vil;) Om han kunne velge om han ville være i et lag eller være alene, så er det ikke tvil om hva han hadde valgt! Anyways, takk Motoko! Du gav dette forumet en sjangs igjen;) Btw: Jeg ser på Death Note å, men leser heller ikke mangaen der:P Jeg kan egentlig ikke kalle meg "anime-fan" siden jeg bare ser på de to. Så det er rett som du sier: Jeg har ikke peiling på hva som er god anime... Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Det er vanskelig å si hva Sasuke tenker inni seg, kan hende han ikke vet helt godt selv. Men ja, han er meget målrettet, alt for målrettet? Tingen er jo å evne å tilpasse seg miljøet rundt en, men det spiller jo ingen rolle nå lengre, når Sasuke forlot det hele. Men det er da godt at noen nyter Shippuuden, mange som klager på den, hovedsaklig p.g.a. utdregningen; såpass har jeg fått med meg. Men vit at Death Note er noe av det beste som har skjedd animeverden, nærmest et fenomen vil jeg si. Leser for det meste manga, gjerne både og av den samme serien. Deatth Note er en av svært få som er like grei, om ikke bedre å følge med på via animeen. He he, ingen årsak Skulle bare mangle ettersom det var jeg som startet, hadde nettopp moderert noen unødvendige Narutotopics i AnimeNorge, liksom; men vi legger det bak oss Så foresten via noen andre at du postet den samme topicen i CG-forumet, det så ikke så heldig ut : | @krigsnaut: Jeg tenker på "ekte" widescreen, som de har i Death Note (?) :3 Endret 18. juni 2007 av Motoko Lenke til kommentar
Ripten Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Ja uff... Det i CG forumet blei mislykka:P Men det regna jeg nesten med uansett... Btw: Er det trygt å registrere seg på AnimeNorge? Er det BARE manga der eller? Er allergisk mot spoilere! Endret 18. juni 2007 av bjeffx Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) manga og anime ;= hvis det er snakk om spoilers så står det ofte "Spoilers" Endret 18. juni 2007 av laffe Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Men ikke i dette fantastiske CG-forumet, håper ikke bjeffx leste så alt for nøye gjennom det som ble skrevet Lenke til kommentar
Ripten Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Dessverre:P Men pytt pytt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå