Gå til innhold

Sasuke: Hvorfor hates han?

Anbefalte innlegg

Utgangspunkt i Naruto, ikke Naruto Shippuuden!

Jeg begynte å se på Naruto for et par måneder siden, og har nå sett alt som har kommet ut(jeg hoppet over "filler" episodene). Jeg har også sett litt rundt på AMV's på youtube og liknende, og det har jeg kommet fram til én ting: Folk HATER Uchiha Sasuke!

HVORFOR hater folk han? Det er det jeg lurer på! Personlig, mener jeg det er et tegn på uintelligens;) Det virker som at folk KUN ser "de harde fakta".

*Han bryr seg ikke om andre folk enn seg selv.

*Han er kald og arrogant.

*Han forlater Konoha, og går over til fienden.

Jeg synes folk skal tenke seg LITT om. Grunnen til at han ikke bryr seg om andre folk, ja faktisk HATER folk generelt, er fordi han har en traumatisk barndom! Hele "klanen" hans(familien) ble brutalt drept av storebroren, da han var 7 år gammel! Er det rart han skyr folk?

Grunnen til at han er kald og arrogant er fordi han kommer fra en stolt klan. Han mestrer en trossalt en bloodline limit, og er den beste i sitt kull. Det er helt normalt at unger blir arrogante når de er så overlegne som han er. Dere må jo huske på at han bare er 12/13 år gammel! Dessuten tror jeg ikke han er så arrogant som folk skal ha det til. Det at han er iskald og holder seg unna folk, til tross for at han er så populær, er rett og slett et virkemiddel.

Han forlater ikke Konoha fordi han er en sviker, eller fordi han vil Konoha vondt! Han forlater Konoha fordi han kun tenker på én ting, og det er å bli sterkere! Han har bare et mål i livet, og det er å drepe broren! Som sagt, han er bare 12/13 år, så når "dropouten" Naruto viser seg å være minst like sterk som han, så blir jo selvsagt det en real selvtillits knekk! Ville ikke du følt det samme hvis fotballagets dårligste spiller plutselig ble like god som deg? Dårlig eksempel, men kom ikke på noe bedre. Jeg har ikke lest mangaen, men jeg tror faktisk at Sasuke er så arrogant at han tror han kan slå Orochimaru. Sasuke er ganske smart, det så vi på på den teoretiske delen av Chuunin eksamen. Han skjønner nok at Orochimaru skal drepe han, men han regner med at han blir så sterk at han kan slå han.

Jeg har også hørt idiotiske påstander om at Sasuke er "gay" eller "emo". Det er bare latterlig å si. Det er ikke bare jentene Sasuke holder seg unna, det er folk GENERELT! Han liker rett og slett ikke folk, og det er forståelig med tanke på barndommen. Og "emo"? Herregud, Sasuke er absolutt ikke emosjonell, han er bare bitter! Sveisen gjør deg ikke til emo;)

Hva mener dere? Har jeg noe poeng i det jeg skriver? Hvis du er en "Sasuke-hater", så forklar HVORFOR!

NB: Jeg er ikke Sasuke-fan;). Han er nr 2 på favoritt-lista

Endret av bjeffx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en anti-anti sasuke rant? den var ny!

INGENTING av det du har listet her er veldig saklig heller.

Jeg synes folk som er kalde og litt arrogant, og sviker er ganske gode karakterer i anime, men jeg gjør et unntak for Sasuke. Jeg liker ikke holdningen hannes, jeg liker ikke hvordan shippuuden sasuke kler seg og jeg liker ikke at han uten videre har blitt sterkere enn en av de legendariske tre (gjelder forsåvidt også for naruto/sakura, at de blir så utrolig sterke, kjedeligt!).

utenfor serien trekker det ned at det så utrolig ofte viser seg at en sasuke fan er fortis eller enda yngre folk som... vel... har typisk oppførsel for sin alder på nett. Mener ikke å si noe om deg eller andre som er fans eller har han høyt på lista da!

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

Begynte å like Sasuke mer etter at han ydmykt så Naruto banke Gaara. Hva så om hva grunnen til hans arroganse er? Hvis det gjør ham til en irriterende karakter, spiller det ikke noen rolle hvorfor han er sånn.

Det med at han er "gay," er vel mest eksperimentell fanfic og humoristiske forestillinger. Ja, han hater folk generelt, men det er jentene han avslår, i og med det er de som vil ha dem. Sveisen han får i main-turnamenten i Chuunin-eksamenen ser jo så smått litt "gay" ut, og man begynner å lure (Vel, eeegentlig ikke) når man ser den nye bekledningen hans i Shippuden.

Men egentlig synes jeg jo han er en ganske kul karakter.

Endret av Synox
Lenke til kommentar

krigsnaut

Det eneste usaklige i det jeg skreiv var vel fotball-ekspemplet.... Og tro det eller ei, det er syyyykt mange der ute som hater Sasuke, og det irriterer meg! Det er helt greit at folk hater Sasuke, men da skal de ha en god grunn til å hate han også;)

Jeg synes også kalde og småarogante folk er gode karakterer;) Tør jeg gjette at du er Itachi-fan?

Poenget med innlegget mitt er å få se noen intellekte svar, som kanskje kan overraske meg litt...Og selvfølgelig vil jeg få høre noen SAKLIGE grunner til å hate Sasuke..

For de som lurer, så er jeg Hyuuga Neji fan :D

Endret av bjeffx
Lenke til kommentar

Hate er et veldig sterkt ord... folk liker ham bare ikke.

De som mener han er "gay" tuller bare, hvor ufattelig innlysende er ikke det?

Mye det samme med at man sier at han er emo, men han gir mer inntrykk av det. (ikke som i "skader seg selv, er veldig emosjonell" eller noe sånt)

Desuten er jeg Naruto fan. Itachi er ikke så veldig høyt på lista han heller.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

Akkurat den var nå veldig usaklig. han vil kort og godt vite hvorfor det virker som om at så mange tråkker på hans 2. favoritt.

Glemte å si at du vil ikke få noen intellektuelle svar her, fordi det er ingen. Ingen hater sasuke, han er bare langt langt nede på lista hos mange. :rolleyes:

Lenke til kommentar

For å være ærlig så likte jeg saskue første gangen jeg så på Naruto, fordi han var så "kul, og skaffa seg all the babes" men etterhvert så ble han bare arrogant liten emoshitkid^^, Begynte vel når han gikk til ORO for å skaffe seg litt mer pooowha, men jeg mener at hvis han hadde vært igjen så ville han vært omtrent like god, eller kanskje bedre enn det han er nå. eller hva mener dere?

ITACHI FTW:p han er bare best, like his attitude

......

edit:skriveleif.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

krigsnaut

Jeg er ny på denne sida, så jeg visste ikke at folk ikke hata han her! Men utenfor dette forumet kryr det av folk som hater han! Og spørsmålet mitt gjelder ikke bare folk som hater han, men også folk som misliker han... Min teori er at flertallet ikke liker Sasuke fordi de ikke forstår han...

NB: Håper fortsatt på langa intellekte svar :D

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe en kan få en saklig debatt ut av. Personlig synes jeg Sasuke er kul da :p.

Btw, det heter intelektuelle :tease:

(blæh, begynner å mislike det ordet nå)

8878567[/snapback]

intellektuelle :tease:

EDIT:

Hahaa, jeg ble eid :!:

For å være 100% ærlig må jeg si at jeg ikke var sikker på hvordan det staves før jeg slo det opp :p

En må behandle Naruto som det det er - en noe tullete shonen (men for all del, den er både spennende og underholdende, det vil si mangaen).

Enig der.

Aff...Er trøtt, men når folk begynner å fokusere på skrivefeil, så har de allerede "tapt":p

Fra nå av ignorerer jeg alt som jeg føler er dumt, unødvendig eller for enkelt, så hvis jeg ikke svarer på dere skriver, så skjønner dere hvorfor ;)

Litt vel nedlatende der? :)

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Aff...Er trøtt, men når folk begynner å fokusere på skrivefeil, så har de allerede "tapt":p

Fra nå av ignorerer jeg alt som jeg føler er dumt, unødvendig eller for enkelt, så hvis jeg ikke svarer på dere skriver, så skjønner dere hvorfor ;)

Lenke til kommentar

Hva er problemet ditt?! Jeg oppfører meg sånn som tråden "krever" at man skal oppføre seg! Jeg lagde en seriøs tråd for å få seriøse svar....Du trenger ikke fortsette å kommentere her, gjør du vel? Du skjønner jo at jeg pent blir nødt til å ignorere uinteressante ting hvis jeg vil få seriøse svar....Herregud, du oppfører deg som en fjollete kjerring som kun kommenterer for fun, og ikke kan ta NOE seriøst....UFF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...