Gunfreak Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Så på en episode av bullshit om Kreasjonisme, og greit nok at folk i sør usa ikke er helt gode på visse ting. men i følge DENNE artikelen tror 50% av amerkanerne at jorda var skapt for noen tusen år siden, men enda værre så sier den at 11% av NORDMEN ikke tror på Evolusjon. dette kan da seriøst ikke stemme, hvis det stemmer, bygger jeg faen meg en bunker i skogen og gjemmer meg fra disse gale mennskene Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Nei nei, du må være med i kampen mot dem! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 tror det er bedre å gjemme seg i bunkeren og skyte alle some kommer innen for 200 meter. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg forstår ikke at folk ikke tror på evolusjonen, det er jo helt logisk og forskerne har jo flerfoldige håndfaste beviser. Lenke til kommentar
lowkey Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg blir oppriktig talt skremt av disse tallene. At 11% av nordmenn ikke tror på en av de best beviste vitenskapelige teoriene i eksistens er alarmerende. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Jeg forstår ikke at folk ikke tror på evolusjonen, det er jo helt logisk og forskerne har jo flerfoldige håndfaste beviser. 8876010[/snapback] Fordi det finnes alltid bortforklaringer. "Nehei! De fossilene er plantet av satan!" "Det der beviser ingenting, for Guds veier er uransaklige. Han tester troen vår!" "David Hasselhoff var ikke skapt ond av Gud, men satan korruptet sinnet hans." Endret 16. juni 2007 av Okstad Lenke til kommentar
rtr Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Fordi det finnes alltid bortforklaringer. "Nehei! De fossilene er plantet av satan!" 8876963[/snapback] Dette er selvsagt feil, alle vet jo at det er Den lilla østersen som har reist frem (eller tilbake?) i tid og kludret med nåtiden slik at det ser ut som at det er Satan som har plantet fossilene. "Det der beviser ingenting, for Guds veier er uransaklige. Han tester troen vår!" 8876963[/snapback] LØGN! Den usynlige rosa enhjørningens beitemarker er uransakelige. Det er hun som tester troen vår!! "David Hasselhoff var ikke skapt ond av Gud, men satan korruptet sinnet hans." 8876963[/snapback] Løgn igjen! Dette var Den lilla østersen også skyld i. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Feil. Chuck Norris har skapt alt. Han skapte tilogmed noe kalt ondskapen, for å ikke kjede seg i hjel da han kom til jorda i menneskeform, det er da noe alle vet. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Yeah, we get it. Chill litt med OT'en da. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Jeg vet ikke helt om jeg stoler på tallene fra Wikipedia. I følge denne artikkelen svarte 73% ja, 19% nei og 8% vet ikke av undersøkte nordmenn (se grafen) på hvorvidt evolusjonsteorien stemmer, noe som plasserer oss på syvendeplass av de involverte landene. At en ganske stor del av Norges befolkning mener en svært veletablert vitenskapelig teori ikke er korrekt, er temmelig urovekkende, men det er spesielt situasjonen i USA som, etter min mening, er faretruende. Når majoriteten av befolkningen ikke tror på noe så essensielt som evolusjonsteorien, er noe helt klart galt. Det virker nesten som vitenskapen er under angrep fra alle kanter i USA. Endret 16. juni 2007 av aadnk Lenke til kommentar
macciato Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 At det er folki USA som mener dette syns jeg snakker for seg selv... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 tror det er bedre å gjemme seg i bunkeren og skyte alle some kommer innen for 200 meter. 8875993[/snapback] Haha Joiner deg på denne Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg vet ikke helt om jeg stoler på tallene fra Wikipedia. I følge denne artikkelen svarte 73% ja, 19% nei og 8% vet ikke av undersøkte nordmenn (se grafen) på hvorvidt evolusjonsteorien stemmer, noe som plasserer oss på syvendeplass av de involverte landene. At en ganske stor del av Norges befolkning mener en svært veletablert vitenskapelig teori ikke er korrekt, er temmelig urovekkende, men det er spesielt situasjonen i USA som, etter min mening, er faretruende. Når majoriteten av befolkningen ikke tror på noe så essensielt som evolusjonsteorien, er noe helt klart galt. Det virker nesten som vitenskapen er under angrep fra alle kanter i USA. 8878380[/snapback] jeg skjønner ikke hva som går gjennom hode på folk som tror på kreasjonisme, er de bare så dumme at evolusjon går over hode på dem og det er lettere å tro på magi? rett og slett at dette med tilpassing, mutasjon og DNA er for skummelt for dem? de lever jo i en drømme verden, en farlig drømme verden Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Vel, det finnes jo et utall folk som er regelrett dumme, det er ikke til å stikke under en stol. For disse kan jo ting som f.eks. øyet være en utfordring å forstå, siden det er snakk om så «ekstreme» forandringer. Likevel er dette helt og holdent en smal sak å forklare med evolusjonsteorien. Har du litt i topplokket vil du nok heller stusse mer over RNA/DNA-paradokset, og hvordan aminosyrene/proteinene som trengs for å lage komplekse skapninger ble til (selv om det vel er ganske stor enighet om en slags evolusjonsprosess var inne i bildet her også). I det hele tatt omstendighetene rundt hvordan det første livet ble til. Problemet er nok at de da går altfor langt tilbake på sin egen tro for å i det hele tatt kunne diskutere det. Enda det (selvfølgelig) er en smal sak å argumentere for at det måtte ha vært slik på en falsifiserbar og vitenskapelig god måte. Bottom line: Religiøse stiller ikke de rette spørsmålene om de vil så tvil om evolusjonen, eller idéen om at liv ikke ble skapt av en skjeggete fyr i kjortel. Det er for meg en god nok indikasjon på at de ikke er på langt nær smarte eller opplyste nok til å ha noen reell relevans. Diskuterer en på neandertaler-nivå, da er det nytteløst å prøve å komme med argumenter. Enkelte folk er rett og slett bare for dumme, og vil ikke høre på fornuft eller argumentasjon, de har bare bestemt seg for en forklaring som de synes er feiende flott. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det at mennesker fortsatt forestiller seg en mann i skyene som en skaper, forteller det bare meg hvor primitive enkelte mennesker er, og det er ikke få. Noe så simplifisert kan til og med en sjimpanse skjønne. Lenke til kommentar
MrHansen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det at mennesker fortsatt forestiller seg en mann i skyene som en skaper, forteller det bare meg hvor primitive enkelte mennesker er, og det er ikke få. Noe så simplifisert kan til og med en sjimpanse skjønne. 8914697[/snapback] Jeg tror ikke på en skaper, men å kalle folk primitive fordi at de tror på noe de har fått inn gjennom morsmelka blir litt feil? Men er veldig enig at det er rart at folk forsatt tror på en Allmekig Skaper, og jeg vil kanskje til og med kalle det fanatsik å si " Fossiler er Satans verk! " etter som at vitenskap og teknologi kan bevise så mye, som f. eks hvordan Jesus gikk på vannet. Men folk tror fordi at de for det inn med morsmelka, viss du blir lært at " Nei, fossiler er ikke ekte, de er....... " fra man er liten så pleier man å tro på dette? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det er stor forskjell på religiøse selvsagt, problemet er jo at alle idiotene sitter med pengene, og dermed gjør de personene som fronter religion offentlig en slett jobb, de surrer jo rundt og vet ikke noe som helst. Det er en lang vei fra å komme fra en religiøs familie til å finne ditt eget standpunkt, selvsagt, og jeg mener ikke at folk er idioter simpelthen fordi de er religiøse, men hvis de ikke klarer å diskutere religionen sin, da er de idioter. Lenke til kommentar
mberger Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Disse folka er seriøse ja, de har t.o.m. ett eget museum... Far out. Edit: Leif. Endret 24. juni 2007 av mberger Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 problemet er at disse folka mener ALT som står i bibelen er hellig og må følges til tungt og prikke. inklusive de delene som sier at man skal steine ulydige barn. de nevner så klart ikke dette, men skal du følge biblen som en absolutt kan du ikke pluttselig velge deler av den du ikke skal følge Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 problemet er at disse folka mener ALT som står i bibelen er hellig og må følges til tungt og prikke. inklusive de delene som sier at man skal steine ulydige barn. de nevner så klart ikke dette, men skal du følge biblen som en absolutt kan du ikke pluttselig velge deler av den du ikke skal følge 8935034[/snapback] Det kalles "de skriftlærde". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå