magnulf Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Er det trygt å legge mobilen i teknisk sprit? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Uten å være elektriker så vil jeg tippe at telefonen vil overleve en omgang sprit, da spriten fordamper raskt. Men telefonen bør jeg helst holdes unna alle typer væske uansett? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hvorfor skal du legge mobilen i teknisk sprit? Er definitivt bedre å demontere telefonen og dermed vaske det som evnt. må renses. Det finnes deler i mobiltelefonen som ikke vil tåle å ligge i sprit. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Noen har vært så venlige å spydd på mobilen min fikk personen som gjorde det til å skru den av og vaske opp etter seg men mobilen trenger jo en skikkelig vask før jeg vil snakke i den eller holde den vertfall. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Ok, da demonterer du telefonen og vasker deretter med sprit. Sikkert lurt å være forsiktig på skjerm etc. Vet ikke hvor mye disse glassene tåler. Samtidig bør du være obs på statisk elektrisitet, da en utladning via mobiltelefonen kan ødelegge de elektroniske komponentene. Trekk en ledning fra jordingen i stikkontakten til håndleddet ditt. Så er du jordet og dermed sikret mot statisk elektrisitet. Evnt. kan du bare passe på å lade deg ut jevnlig ved å ta på jordingen. Endret 16. juni 2007 av Pallesen Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Husk å ta ut batteriet Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Mistet gamle samsungen min nedi et cola-glass, og den renset meg med rødsprit. Ble så god som ny, unntatt at coloaen tok så å si knekken på signalet Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 De fleste løsemiddler har en tendens til og ta knekken på plast polish. Så bruk en eller annen plastrens istedet uten løsmiddel i. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Så sprit var skylden i feilen men også løsningen? Jeg vil bare undestreke det sistemannen her sier, om at fargen fort kan forsvinne hvis du bruker sterke løsemidler på utsiden av telefonen. Det har jeg klart før med Aceton. Selve elektroniske kretsene tåler sikkert litt teknisk sprit og elektronikkrens, men tror heller ikke du bør påtvinge midlene på filmene i skjermen. Og membranen i høyttaleren setter sikkert heller ikke pris på fuktighet og løsemidler. Endret 17. juni 2007 av CesiuM_e Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvis noen hadde spydd i og på telefonen min hadde jeg kjøpt meg ny. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvis noen hadde spydd i telefonen min skulle jammen meg vedkommende som gjorde det fått lov å kjøpe ny til meg... Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Og en mulighet men jeg kjøpte den forige måned....men men han kan få min så kan han kjøpe en ny til meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå