balaba6 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 har tenkt å skaffe meg ny mp3 spiller men jeg vet ikke hvilken jeg skal velge. her er kravene mine :minst 30 gb :ikke så stor :bra skjerm :må kunne spille av video :ikke stygg og klumpete. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 zen vision m Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Zen Vision:M ja, veldig god skjerm, god batterilevetid, god lyd, bra design. Lenke til kommentar
balaba6 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 har tatt en titt på denne nå men jeg likker ikke helt tykkelsen noen som kan annbefale ipod video. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Tykkelsen er ikke å legge merke til fra min erfaring. Skjermen er bedre på Zen enn på iPod Video, så om du har tanker om å se video av forskjellig slag så er kanskje det verdt å ha med seg. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tykkelsen er ikke å legge merke til fra min erfaring. Skjermen er bedre på Zen enn på iPod Video, så om du har tanker om å se video av forskjellig slag så er kanskje det verdt å ha med seg. 8876213[/snapback] Jeg har heller ingen problemer med tykkelsen. Den er ikke tykkere enn en vanlig lommebok. Og den støtter flere (og oftere brukte) videoformater enn iPod. Slik at du slipper å bruke flere timer bare på å konvertere videoer. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det er verdt å velge Zen Vision M over ipod anyday, bare pga. iTunes. Makan til søppel. Lenke til kommentar
balaba6 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 ja den kan være jeg går for denne hvis ikke jeg venter å ser om apple kommer med noe revulusjonerende nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 ja den kan være jeg går for denne hvis ikke jeg venter å ser om apple kommer med noe revulusjonerende nytt. 8882119[/snapback] ....som eks noe som funker noenlunde ok i forhold til konkurrentene ^^ Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tror nok ikke det. Apple hadde nettop en konferanse/keynote, men det kom ikke noe nytt på ipod fronten. De kommer sikkert til å melke iPod kua mer. Lenke til kommentar
balaba6 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 har nå kjøpt meg ipod video selv om alle sa at jeg burde kjøpe zen. men saken er den at zen er for tykk den er feit og stygg. mens ipod er smal lekker og sexy. det er helt konge å se film på denne og det virker som om minnet aldri tar slutt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 har nå kjøpt meg ipod video selv om alle sa at jeg burde kjøpe zen. men saken er den at zen er for tykk den er feit og stygg. mens ipod er smal lekker og sexy.det er helt konge å se film på denne og det virker som om minnet aldri tar slutt. 8896333[/snapback] Jaja, i det minste vet du aldri hva du går glipp av Lenke til kommentar
balaba6 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 jeg vet faktisk at jeg ikke går glipp av noe fordi jeg har en kompis som har en zen og er ikke så veldig imponert akkurat den er kanskje litt bedre enn ipod men det er ikke mye. pluss at det er ikke så gøy å gå rundt med en murstein i lomma når man kan gå rundt med en slank lekker ipod i lomma Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Går heller med 2 stk mursteier i lomma en 1 stk Ipod aka Icrap... Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 jeg vet faktisk at jeg ikke går glipp av noe fordi jeg har en kompis som har en zen og er ikke så veldig imponert akkurat den er kanskje litt bedre enn ipod men det er ikke mye. pluss at det er ikke så gøy å gå rundt med en murstein i lomma når man kan gå rundt med en slank lekker ipod i lomma 8897481[/snapback] Enig, en kan si at det er blitt mote å rakke ned på iPod, og Zen Vision:M er ikke så mye bedre enn iPod som Creative-fanboysa skal ha det til! Bare sammenlign spesifikasjonene: Av lydformater støtter Zen følgende: MP3, WAV, WMA og WMA DRM. Mens iPod støtter: AAC, AAC DRM, AIFF, Apple Lossless, Audible, MP3 og WAV. På dette området må Zen se seg slått. På harddiskplass vinner også iPod med sine 80 GB sammenlignet med Zens 60 GB. På videoformater vinner Creative, som støtter DivX 4 og 55, XviD5, MPEG-1, MPEG-2, MPEG4-SP, WMV9 og Motion-JPEG. Men så vil jeg ikke regne video-delen som like viktig, fordi på begge spillerene er skjermene for småe til at man gidder å se video på dem. Når det kommer til lydkvalitet så kan ingenting sies sikkert. Dette blir nesten helt subjektivt, og det er ikke bevist at den ene spilleren er bedre enn den andre. Faktisk har begge fått refs i visse anmeldelser for å være litt svake på bassdelen. Engentlig det mest viktige Zen har som iPod ikke har er radio, opptak og muligheten til å legge over filer direkte via windows utforsker. Her ligger det største problemet til iPod; at du er avhengig av å bruke iTunes (eller andre mediaspillere) for å legge over musikk. For alle som velger iPod er dette en hard nøtt å svelge. Uansett det jeg prøver å bevise her er at Zen ikke er så mye mer valuta for pengene enn iPod som fanboysa skal ha det til. På visse områder kan det faktisk lønne seg å velge iPod framfor Zen. Og ikke glem at iPod støtter Rockbox. Til slutt vil jeg si at det finnes spillere på markedet som overgår både iPod og Zen på de viktigste områdene, ta feks. iAudio X5. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Nå er det nok mange her om ikke er creative fanboys, som du liker å putte det, men heller mye imot apple, og deres overhypa produkter. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 AAC, AAC DRM, AIFF, Apple Lossless er jo alle sære Apple formater som ikke så veldig mange bruker. Så syntes ikke Ipod vinner der heller... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Enig, en kan si at det er blitt mote å rakke ned på iPod, og Zen Vision:M er ikke så mye bedre enn iPod som Creative-fanboysa skal ha det til! Bare sammenlign spesifikasjonene: Av lydformater støtter Zen følgende: MP3, WAV, WMA og WMA DRM. Mens iPod støtter: AAC, AAC DRM, AIFF, Apple Lossless, Audible, MP3 og WAV. På dette området må Zen se seg slått. Det var dagens. At apple finner opp masse retard filformater er ikke det samme som at det mangler formatstøtte på ZVM. Blir som å klage på at bilen man har kjøpt ikke går på totaktsbensin. Begge to burde imidlertid støttet losslessformater som flac og ape, samt ogg. På harddiskplass vinner også iPod med sine 80 GB sammenlignet med Zens 60 GB. Forskjellen mellom de to er 150 kr, så du får faktisk flere GB per krone med ipod. På videoformater vinner Creative, som støtter DivX 4 og 55, XviD5, MPEG-1, MPEG-2, MPEG4-SP, WMV9 og Motion-JPEG. Men så vil jeg ikke regne video-delen som like viktig, fordi på begge spillerene er skjermene for småe til at man gidder å se video på dem. Hvis du har problemer med å se en 2.5" skjerm med qvga oppløsning, ville jeg ha tatt en tur til optiker hvis jeg var deg... Video er det store nye på begge modellene, med ipod ligegr det til og med i navnet, så å si at det ikke er viktig er bare piss Når det kommer til lydkvalitet så kan ingenting sies sikkert. Dette blir nesten helt subjektivt, og det er ikke bevist at den ene spilleren er bedre enn den andre. Faktisk har begge fått refs i visse anmeldelser for å være litt svake på bassdelen. Ipod har en glimrende lydchip...men der stopper det. Pussig det her med lydchipper, er utrloig mye ubrukt på de, for å si det slik. Et eks er sansa express som har en sigmatel lydchip i 36xx serien, litt eldre utgave av den trekstor vibez bruker. Morsomme er at chippen støtter wifi, bluetooth, video mm. Sef trengs mer hardware. Tilbake til topic, lydchippen i ipod video er god, men alt annet lyden går gjennom før den kommer ut, prosessor, amp etc, er heller mindre verdt. Derfor laber lyd på ipod video. Du kan forøvrig få moddet ipod til å bypasse alt og sende lyd rett fra chip og ut linjeutgang, til en egen amp. På den måten passer ipod for de helt på bunn av stigen, som bare bryr seg om utseende og ikke at resten er makabert, samtidig som den passer for de som har penger og utstyr nok til å bruke en såkalt imod (moddet ipod som nevnt over). Ipod passer derimot ikke for de midt på treet og oppover, som vil ha en funksjonabel spiller med god lyd uten bruk av ekstra forsterker etc. Hence vinner zen vision m ganske klart over disse to i default lydkvalitet. Den har ikke cowon lyd, men er ikke default ipod lyd heller. Engentlig det mest viktige Zen har som iPod ikke har er radio, opptak og muligheten til å legge over filer direkte via windows utforsker. Her ligger det største problemet til iPod; at du er avhengig av å bruke iTunes (eller andre mediaspillere) for å legge over musikk. For alle som velger iPod er dette en hard nøtt å svelge. Uansett det jeg prøver å bevise her er at Zen ikke er så mye mer valuta for pengene enn iPod som fanboysa skal ha det til. På visse områder kan det faktisk lønne seg å velge iPod framfor Zen. Og ikke glem at iPod støtter Rockbox. Rockbox er et godt poeng, dog da bør man være bevisst på det før man kjøper. Kjøper man ipod og finner ut om rockbox senere, så blir det nok lettere forvirring mtp innstillingene i rockbox. Kort sagt, kjøper du ipod for orginalt OS, så kommer du neppe til å skjønne hvordan du bruker rockbox 100%. Til slutt vil jeg si at det finnes spillere på markedet som overgår både iPod og Zen på de viktigste områdene, ta feks. iAudio X5. jupp, x5(l) ftw, dog ræva video med sine 160x128 piksler. Endret 19. juni 2007 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
balaba6 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 endelig noen her som støtter ipod og ikke bare rakker ned på den fordi den har solgt ufattelig bra i forhold til andre produsenter og da mener jeg ikke "totaly.ipod.lovers" men at de i allefall kan inrømme at det er en god mp3 spiller for det er den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) endelig noen her som støtter ipod og ikke bare rakker ned på den fordi den har solgt ufattelig bra i forhold til andre produsenter og da mener jeg ikke "totaly.ipod.lovers" men at de i allefall kan inrømme at det er en god mp3 spiller for det er den. 8899244[/snapback] vær så snill, lær deg tegnsetting, utrolig kjett å lese en sammenhengende setning. ipods suksess har ene og alene med markedsføring å gjøre, apple klarer å prakke på folk en av de teknisk dårligste spilerne på markedet, og det er godt gjort! Dog, steder som tv2 hjelper deg har også noe av skylden, en gjeng hjernedøde aper som sitter og tester helt ny produktkategori hver uke, enten selv eller i samarbeid med et eller annet ræva nettsted som dinside.no. deretter klistrer elkjøp og spaceworld "best i test tv2 hjelper deg" merke på produktet, og intetanende nordmenn tar det for god fisk. Noe sier meg at det aldri kommer å stå "best i test dapreview.com" på noe på elkjøp, ikke kun fordi elkjøp kun fører creative, sandisk, apple og div kinesiske spillerne men mest fordi ingen har peiling på hva det er. Og tro meg, de som vet hva det er, gir ganske faen i hvor mye ipod har solgt flere gratis donaldklokker her i landet enn det er rolexer, ville heller hatt sistnevnte for det Endret 19. juni 2007 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå