Inaktiv bruker 2 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Klarte å herpe det ene dekket mitt foran på venstresida med god hjelp av en fortauskant. Skaden er på siden av dekket og i følge Statoil kan det ikke lappes. Jeg trenger derfor et nytt dekk av typen av størrelsen "195/60 R15". De andre dekkene jeg har er Michelin, men vet ikke hvor viktig/irrelevant dette er. Hvordan får jeg bestilt, kjøpt og satt på 1stk nytt dekk av denne typen på billigst mulig måte? Bor i Follo. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Sånn til opplysning skal man ha like dekk på samme aksel på bilen. Hvor nøye dette sjekkes kan jo diskuteres, men mange blir stoppet og påpeket dette i tekniske kontroller. Så, du burde undersøke dette før du kjøper noe. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Det er sant! Her kan du kjøpe billige dekk www.dekkonline.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det holder ikke med samme merke og dimensjon, det skal være tilnærmet samme mønster og egenskaper. Det skal litt til at du får tak i samme mønster og samme slitasjegrad som det du har. Beste alternativ er å kjøpe 2, ev. 4, nye dekk. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Når jeg kjøper NØYAKTIG samme dekket og det på andre siden foran er tilnærmet helt ubrukt er det vel lovlig? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Dekk på samme aksel skal ha tilnærmet like egenskaper. To noenlunde like sommerdekk har veldig like egenskaper. Om du kjøper et helt likt dekk, er det helt lovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå