simsimi Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 men vet noen om hva som skjer med pcen som ikke funker ordentlig?? (les øverst) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Finn ut hva som er gatewayaddressa og konfigurer IP manuelt (høyreklikk på iconet nede i høyre hjørne på xp, velg status -> egenskaper -> tcp/ip og velg en addresse i riktig scoop (typisk 10.0.0.x, 172.16.x.x eller 192.168.x.x). Dette må være i samme scoop som gateway-addressa) edit: Husk riktig nettverksmaske. I 99% av tilfellene en /24 maske (255.255.255.0) Endret 16. juni 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Em maskin slutter vanligvis ikke å fungere pga av en IP addresse konflikt. Som er lik IP addresse,IP addresser i ulikt nett eller feil subnetmask. Får du 0.0.0.0 på nettverkskortet i noen tilfeller er det en IP addressekonflikt ifølge MS. Får du ikke utdelt IP fra DHCP innen 60 sek på et MS OS får du automatisk tildelt 169.254.x.x rangen for at MS systemer skal kunne kommunisere i denne rangen. Endret 16. juni 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Så hva kan være problemet med pcen da? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Så hva kan være problemet med pcen da? 8875017[/snapback] Virus, manglende systemfiler (som følge av virus), andre småfeil.. Høres ut som en variant av Blaster-ormen synes jeg.. Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 det kan hende det ja, for jeg hadde nettopp lasta ned noe som ikke var så lurt. men hvordan fjerner jeg den da? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hvis det er blaster, så trenger du en spesifikk fix-fil tror jeg.. Husker ikke helt hvor den ligger lenger, men det gjør sikkert noen andre her.. Ville uansett startet i sikkermodus og installert up-to-date ad-aware fra (hjemmebrent) CD.. Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) men jeg har allerede SE ad-aware på pcen, så trenger jeg å bruke noe cd da? Endret 16. juni 2007 av simsimi Lenke til kommentar
Knast Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 men jeg har allerede SE ad-aware på pcen, så trenger jeg å bruke noe cd da? 8876095[/snapback] Nei. Ikke om den du har er oppdatert.. Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 nå har jeg fjernet viruset og fikset den ene pcen min. men når jeg går inn kjør: cmd: ipconfig/all, så står det ingenting på primær DNS-suffiks. jeg greier heller ikke på kontrollpanel: system å gjøre noe på "beksrivelse av datamaskin." jeg finner ikke engang meg selv på mshome! (finner den andre pcen min.) Lenke til kommentar
Knast Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 nå har jeg fjernet viruset og fikset den ene pcen min. men når jeg går inn kjør: cmd: ipconfig/all, så står det ingenting på primær DNS-suffiks. jeg greier heller ikke på kontrollpanel: system å gjøre noe på "beksrivelse av datamaskin." jeg finner ikke engang meg selv på mshome! (finner den andre pcen min.) 8880625[/snapback] Er brannmuroppsettet likt og i orden på alle pcene? Fungerer alle nettverkskort? Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Norton har litt problemer akkurat nå og er ikke helt i orden nei. nettverkskortene skulle fungere fint, jeg kommer inn på internett og sånn. men har harr flere problemer nå også. f.eks jeg skal trykke ctrl+alt+del så kommer det opp en lyd. (ikke en positivt lyd) en vanlig "feil" lyd. samme an skje hvis jeg skal trykke på andre ting også. må slå av pcen på nytt for å få det til å fungere igjen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det er lov å formatere. Bare ta backup av alt du vil ta vare på først. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du kan ta Windows innstallasjons CDn og velge repair og du vil beholde det som er på disken men ta en backup uansett hvis det er noe viktig. Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 jeg formaterte for en måned siden ca. så Jeg har ikke noe veldig lyst til å formatere igjen. Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 iexplorer.exe tar masse minne!(selvom jeg ikke har på IE) den går bare høyere og høyere, og når jeg prøver å avslutte den så kommer den bare opp igjen. vet kke omdet kan være noe av problemet men. sier det bare. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Prøv å avinnstaller IE og legg inn på nytt. Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Det hjalp ikke! Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) når jeg deaktiverer nettverkskortene så går det helt fint. så det må være noe der. men jeg vet jo ikke hva. det er derfor jeg spør! (jeg vil gjerne ha svar!) Endret 21. juni 2007 av simsimi Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det kan være noe galt med nettverkskortet ditt. Hvis du går inn på TCP\IP på nettverkskortet så kan du prøve å avinstallere TCP\IP ta en reboot og innstallere igjen.Om ikke det hjelper så ville jeg prøvd å innstallere Windows på nytt,hjelper ikke det heller ville jeg testet et nytt nettverkskort. Har du vært innom noen tvilsomme sider så kan du jo også prøve med noen programmer som fjerner spywaye og virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå