Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

en IP adresse konflikt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn ut hva som er gatewayaddressa og konfigurer IP manuelt

(høyreklikk på iconet nede i høyre hjørne på xp, velg status -> egenskaper -> tcp/ip og velg en addresse i riktig scoop (typisk 10.0.0.x, 172.16.x.x eller 192.168.x.x). Dette må være i samme scoop som gateway-addressa)

edit: Husk riktig nettverksmaske. I 99% av tilfellene en /24 maske (255.255.255.0)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Em maskin slutter vanligvis ikke å fungere pga av en IP addresse konflikt.

Som er lik IP addresse,IP addresser i ulikt nett eller feil subnetmask.

Får du 0.0.0.0 på nettverkskortet i noen tilfeller er det en IP addressekonflikt ifølge MS.

Får du ikke utdelt IP fra DHCP innen 60 sek på et MS OS får du automatisk tildelt 169.254.x.x rangen for at MS systemer skal kunne kommunisere i denne rangen.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Hvis det er blaster, så trenger du en spesifikk fix-fil tror jeg.. Husker ikke helt hvor den ligger lenger, men det gjør sikkert noen andre her.. Ville uansett startet i sikkermodus og installert up-to-date ad-aware fra (hjemmebrent) CD..

Lenke til kommentar

nå har jeg fjernet viruset og fikset den ene pcen min. men når jeg går inn kjør: cmd: ipconfig/all, så står det ingenting på primær DNS-suffiks. jeg greier heller ikke på kontrollpanel: system å gjøre noe på "beksrivelse av datamaskin." jeg finner ikke engang meg selv på mshome! (finner den andre pcen min.)

Lenke til kommentar
nå har jeg fjernet viruset og fikset den ene pcen min. men når jeg går inn kjør: cmd: ipconfig/all, så står det ingenting på primær DNS-suffiks. jeg greier heller ikke på kontrollpanel: system å gjøre noe på "beksrivelse av datamaskin."  jeg finner ikke engang meg selv på mshome!  (finner den andre pcen min.)

8880625[/snapback]

Er brannmuroppsettet likt og i orden på alle pcene? Fungerer alle nettverkskort?

Lenke til kommentar

Norton har litt problemer akkurat nå og er ikke helt i orden nei. nettverkskortene skulle fungere fint, jeg kommer inn på internett og sånn. men har harr flere problemer nå også. f.eks jeg skal trykke ctrl+alt+del så kommer det opp en lyd. (ikke en positivt lyd) en vanlig "feil" lyd. samme an skje hvis jeg skal trykke på andre ting også. må slå av pcen på nytt for å få det til å fungere igjen.

Lenke til kommentar

iexplorer.exe tar masse minne!(selvom jeg ikke har på IE) den går bare høyere og høyere, og når jeg prøver å avslutte den så kommer den bare opp igjen. vet kke omdet kan være noe av problemet men. sier det bare.

Lenke til kommentar

Det kan være noe galt med nettverkskortet ditt.

Hvis du går inn på TCP\IP på nettverkskortet så kan du prøve å avinstallere TCP\IP ta en reboot og innstallere igjen.Om ikke det hjelper så ville jeg prøvd å innstallere Windows på nytt,hjelper ikke det heller ville jeg testet et nytt nettverkskort.

Har du vært innom noen tvilsomme sider så kan du jo også prøve med noen programmer som fjerner spywaye og virus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...