Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er i en fase der det vurderes innkjøp av CMDB-programvare for å holde styr på hardware og software. Den primære funksjonen som ønskes er å kunne se avhengigheter og innvirkninger mellom systemer. Altså er det ikke like kritisk med overvåkning, men vi ønsker å kunne se hva som skjer når man tar ned server x eller oppgraderer programvare y.

Et stort problem er at det virker som det er svært vanskelig å få tak i prøveversjoner av denne typen programvare uten å involvere konsulenter fra de respektive leverandører. Jeg lurer derfor på om det er noen her som har vært med på å innføre noe slikt, og kan si noe om det, på godt og vondt?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg representerer en av leverandørene som Gartner og Forrester mener kan levere en fullverdig CMDB i dag. Med dagens metodikk og teknologi er det overkommelig å få til det du spør etter, og verdien av en CMDB du vet du kan stole på er udiskutabel høy. Vi leverer heller ikke ut prøveversjoner, men ta gjerne kontakt dersom du ønsker nærmere informasjon om hvordan vi differensierer oss fra de andre leverandørene på dette markedet.

Mvh

Preben

[email protected]

Lenke til kommentar

Ser at OP begynner å bli en stund tilbake.

Men, min nåværende arbeidsgiver har i vår CMDB implementasjon over 30.000 objekter, alt fra hardware, strømkurser opp til applikasjoner og hele verdikjeder. Ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på.

Jeg er forøvrig Config Coordinator på store deler av dette så har jobbet en god del med implementasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...