Gå til innhold

Ekstreme temperaturer på skjermkortet mitt?

aspic

Anbefalte innlegg

Hei! Eg har over lengre tid mistenkt at skjermkortet mitt har blitt ekstremt varmt. Eg kom over programmet "RiverTuner 2.1" og satt det opp til å måle GPU temps. På idle ligger kortet på ca. 60-65 grader og under spilling spretter temperaturen oppimot 90 grader.. Er dette normalt? Kan det vel umulig være? Eg har aldri hatt nokon artifacts eller noko med dette kortet. Eg har heller aldri clocka det..

Brødristaren min er eit "PowerColor Radeon X850PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail".

Korleis kan eg få ned temps? Det er jo ei innebygd vifte på kortet..

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tittet litt rundt, og temperaturer mellom 80-95 virker det ikke som er så veldig unormalt på dette kortet når det drar litt på årene. Hvis du føler deg trygg kan du godt ta av kjøler og slenge på et nytt lag med paste

Lenke til kommentar

Husk: ATI (dAAmit) er VELDIG berømt for kort som bruker mye mengder med strøm, og all denne strøm bruken må ende opp i noe, som feks varme, mitt 8800 GTX ligger på rundt 80 grader konstant, nå skal det være sakt at Nordbrikka på hovedkortet mitt er godsvidd grunnet tidligere viftefeil, og kassa er noe unormalt bygd "Aerocool Coolview" hvor PSU'en er i bånn av kassa.

http://www.aerocool.com.tw/p-case/coolview/coolview.htm

så all varme samler seg i toppen der skjermkortet er :-(

**litt OT her, men skjermkort blir veldig varme, de trekker mere strøm en CPU'en somregel.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...