Gå til innhold

Beveglighetstrening Tråden (Tøying)

Gjest Slettet+9871324

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871324

Denne posten skal handle om beveglighetstrening, alstå tøying..

Det som er, er at jeg er for stiv i hofte og undersiden av låret blant annet..For å bli mykere må jeg vel bare tøye og tøye..Men sliter med motivasjonen til å ha det så vondt hele tiden..Noen som vet hva en kan gjøre med det? :ermm:

Eller en spessiel måte å tøye på som gir raskt resultat?

Takke for alle seriøse svar :)

Hilsen stiv 16 åring :roll:

Endret av Slettet+9871324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var stiv i kassa før husker jeg, slik at det var problematisk og få benkpress-stanga helt ned på kassa. Måtte rett og slett la vekta jobbe for meg og presse den nedpå. Etter ikke så alt for lang tid var jeg fin og myk. Vet ikke om noe sånn kan overføres til problemet ditt, at du kan bruke en vekt som presser deg myk ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324
Var stiv i kassa før husker jeg, slik at det var problematisk og få benkpress-stanga helt ned på kassa. Måtte rett og slett la vekta jobbe for meg og presse den nedpå. Etter ikke så alt for lang tid var jeg fin og myk. Vet ikke om noe sånn kan overføres til problemet ditt, at du kan bruke en vekt som presser deg myk ;)

8874168[/snapback]

Tjaa.. :hmm: Kanskje ikke vekter..men pappa eller broren min til å tøye meg...men når de tøyer blir de jo så satans vondt :cry:

Men hvis jeg gjør denne:

t78042.jpg

Hvor lenge skal den holdes? Og skal jeg feks. gjøre motstand og så slappe helt av?

Svar da folkens :)

Lenke til kommentar

Hvis faren eller bror din tøyer deg så det gjør virkelig dritvondt, tøyer de for hardt. Da reagerer muskelen motsatt av det dere ønsker å oppnå, den trekker seg sammen. Du skal kjenne at det strekker, men du trenger ikke å være i dødssmerte når du tøyer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt en gal slovaker som trener nå i 2 år, som er helt manisk på akkurat dette med tøying. Vi varmer opp, har 6 stretchingøvelser på vært ben, selve økten og samme 6 stretchingøvelsene. Kan trygt påstå at dette hjelper. Har gått fra og ikke kunne stå oppreist å ta i bakken (strake bein, selvsagt), til å nesten kunne kysse meg selv i rompa. Får panne lett ned i knærne nå.

Og denne slovakeren er faen ikke skvetten på å legge vekt på. Han setter seg gjerne oppå deg han, hvis det trengs, og det hjelper som faen. Har merket stigning i både hvordan man føler seg etter og før trening, kondis, koordination, smidighet og teknikk i diverse trening. Dagen derpå stølheten er jo også helt borte ^^

Anbefaler og tvinge seg gjennom stretchingøvelser, dess mer jo bedre imo : )

Og forresten! Gjør det så pinadø vondt, prøv og slappe av. Pust rolig og dypt. 10 sek i smerte er ikkeno for de tøffe gutta, amirite? :cool:

Endret av LuringenOo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324
Har hatt en gal slovaker som trener nå i 2 år, som er helt manisk på akkurat dette med tøying. Vi varmer opp, har 6 stretchingøvelser på vært ben, selve økten og samme 6 stretchingøvelsene. Kan trygt påstå at dette hjelper. Har gått fra og ikke kunne stå oppreist å ta i bakken (strake bein, selvsagt), til å nesten kunne kysse meg selv i rompa. Får panne lett ned i knærne nå.

Og denne slovakeren er faen ikke skvetten på å legge vekt på. Han setter seg gjerne oppå deg han, hvis det trengs, og det hjelper som faen. Har merket stigning i både hvordan man føler seg etter og før trening, kondis, koordination, smidighet og teknikk i diverse trening. Dagen derpå stølheten er jo også helt borte ^^

Anbefaler og tvinge seg gjennom stretchingøvelser, dess mer jo bedre imo : )

Og forresten! Gjør det så pinadø vondt, prøv og slappe av. Pust rolig og dypt. 10 sek i smerte er ikkeno for de tøffe gutta, amirite? :cool:

8998139[/snapback]

Takk for litt inspirasjon her :) Men hvor lenge holdt han galingen øvelsene, hvilken idrett driver du med og hvilke øvelser tok han? :)

Lenke til kommentar

Spiller ishockey, og siden det ikke er sesong nå trener vi bare styrke og kondis. 5 dager i uka i omlag 2 md har vi kjørt disse øvelsene:

1. Ett ben strakt, det andre bøyd bakover. Du sitter, og skal ta på tæra til det strake benet. Det skal strekke under, langs mesteparten av benet. 10 sek på hvert ben. (se bilde)

2. Sitt. Begge ben strake og så åpent som mulig. Du skal nå så langt du klarer bort til hver av føttene etter tur. Hold i 10 sek på hvert ben. Det skal strekke på undersiden av låret og i lysken. Begge bena skal være strake til enhver tid. (se bilde)

3. Bli sittende som på øvelse nr 2. Nå skal du, enkelt og greit bare ta albuene ned mot bakken, så langt du klarer. Hold i 10 sek, skal strekke i lysken. (se bilde)

4. Ligg på rygg og ta bena bak, over hodet. Bli liggende i en slags "midt-i-en-baklengskråke"-stilling med begge ben strake. Strekker på undersiden av ræv og lår. Se enormt dumt ut, men gjør man det riktig er det veldig effektivt. Hold i 10 sek. (se bilde)

5. Gammel og kjent øvelse. Sitt med begge bena samlet og strakt. Ta på tærne. Blir dette for lett kan du prøve å kjøre hodet i knærne, men fortsett å ha bena strake. Strekker under langs hele benet. Hold i 10 sek. (Se bilde)

6. Ligg på rygg med bena strake. Så tar du høyre ben og legger over på venstre side. Ikke la deg rulle med. Ha begge skuldrene i bakken alltid og bena strake. Hold i 10 sek før du gjør det samme på motsatt ben. Strekker på undersiden av bena. (se bilde)

7. Ligg på rygg med henda over hodet. Gjør deg så lang du klarer og beveg fotsåla ned mot gresset. Kjenner øvelsen i mageregionen. Hold i 10 sek. (se bilde)post-132868-1183837051_thumb.jpg

Disse øvelsene er da hovedsaklig for lår og legger etter kondisjon, styrke og spenst. Noe uttøyning i armene burde du kanskje legge til hvis du trener mye overkropp.

Og ja, jeg er rubbish i MS-Paint. Håper dog at det hjelper deg.

Spør hvis du lurer på noe :)

Endret av LuringenOo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Takker for godt svar :thumbup:

Driver med skihopping jeg, og der sier trenerne at når vi har beveglihetstrening skal vi minst holde hver øvelse i minst 2 min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...