Gå til innhold

DreamJournal - Loggfør drømmene dine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det hadde vært en fordel å kryptert det.

Du kan jo alltids muligens implementere truecrypt, opensource. :D

Litt heftig kanskje for akkurat dette, finnes nok av ferdige løsninger på dette.

Bruk en "binary" krypterings greie, så slipper du stresse over formatering som norske bokstaver.

Lenke til kommentar

Jaja, har allerede et system :D

Rijndael med passord, salt og initvector ^^

Den krypterer strings, men gjør bare om bytene til Base64, og tilbake til bytes igjen når det skrives til filen..

edit: And its done :D

Fiksa veldig mye i denne versjonen (0.8.x.x) ^^

Se første side for bilder..

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Et ganske originalt og interessant konsept dette, men jeg synes brukergrensesnittet kunne fått et par forbedringer:

• Gjør vinduet skalerbar slik at en både kan endre dens størrelse og maksimere det. Dette burde være en smal sak å oppnå dersom du bruker Visual Studio-IDE'en.
  • Ikke bruk en hardkodet mappesti som standard for databasene. Bruk mappen programfilen er plassert i, eller la brukeren velge selv ved første oppstart.
  • Det burde ikke være nødvendig å klikke Read for å lese en gitt dato - dette kan likegodt skje automatisk når brukeren endrer datoen. Skulle dette være negativt med tanke på Delete-funksjonaliteten, kan du jo alltids implementere en historikk slik at brukeren lett (og evt. automatisk) kan komme tilbake til ulike datoer.
  • Søkedialogboksen burde også vært skalerbar, og det burde være mulig å endre på størrelsen i resultatboksens kolonner.

Forresten, hva er egentlig vitsen med å registrere ditt program i .NETs native image cache med ngen? Hvor ofte tror du brukeren kommer til å kjøre programmet ditt? Neppe mer enn én gang per dag, spør du meg, og da har ikke oppstartstiden mye å si.

Selv om det neppe er nødvendig i dette tilfellet, kunne du jo også vurdert å benyttet et skikkelig databasesystem (Access, SQL Server, SQLLite, ect.) for å øke skalerbarheten av systemet. Da får du ganske mye av arbeidet gjort på kjøpet.

Lenke til kommentar

hehe, ngen er bare noe jeg kjører på alle programmene mine ^^

Var egentlig ment for en program-launcher (for mediafiler...F.eks, jeg dobbelklikker på en avi film, og jeg får valg om VLC, WMP, MPC og BSPLAYER)... Trengte den til å starte raskt, siden jeg ikke gidder å vente i evigheter etter dobbelklikket :)

Har tenkt på å gjøre det skalerbart ja... READ knappen er der pga hvis databasen er veldig stor, så fungerer DLLen slik at hele databasen leses / deserializes hver gang (hashtable), den blir ikke lastet inn i minnet (pga hvis noe skulle skje, så er det ikke noe tap av data), derfor kan det bli litt treigt...

Har tenkt å fikse dette på en eller annen måte, jobber med saken :)

Angåendes SQL: Hvis du har noe som IKKE krever en server (SQLite til et eksempel, som jeg ikke helt fikk til), så let me know :)

Kan fikse det med hardcoded sti, intet problem ^^

Takker for god tilbakemelding :D

edit: Ok, har fiksa mye nå:

Skalerbart hoved- og søkevindu

Skalerbare kolonner

Entires leses når datoen endres

Spørsmålsdialog som spørr om du vil discarde endringer (hvis det er noen) når datoen endres, i tilfelle du har skrevet en lang artikkel, så trykker du med ett uhell på en annen dato, så er alt borte...

Flytta kontrollene i hovedvinduet til andre siden

Databaser befinnes i application.startuppath \DreamDBs\

Hashtable'et er nå lastet inn i minnet (omskrev hele database-delen av DLLen)

Det blir lagret hver gang du sletter eller skriver noe, men blir aldri lest på ny...

Dette er jo selvfølgelig et stort pluss for søkefunksjonen, siden den slipper å deserialisere hele databasen for hver entry som finnes :)

Prøvde meg litt på SQLite i går, og fikk det sånn halvveis til.. Men må si, det med tables og kolonner var knotete i forhold til et simpelt hashtable :D

edit: Ok, mer fiksa :)

La til en funksjon som gjør at kalenderen blir disablet når noe redigeres i artikkelen... Da trykker man discard for å tilbakestille den, save for å lagre, og delete for å slette... Alle de knappene enabler også kalenderen igjen...

Når man søker uten å ha lagret, vil søket vise artikkelen du velger å vise.. For å gå tilbake, bare trykk lukk søkevinduet :)

edit: Versjon 0.8.7.0 :)

Fiksa en bug der man ikke kunne åpne en ny / samme database når man hadde lukket en annen uten å få en feilmelding....

La også til en option for "confirm when discarding"..

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...