krisbr Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg skal anskaffe nytt hk/cpu/ram og senere skjermkort. Jeg har bestemt meg for å kjøpe nForce2 kort, men vet ikke helt sikkert hvilket ennå. Som student får jeg ta ting litt over tid for ikke å blakke meg helt, samtidig vil jeg være sikker på å få mye for pengene. Valget i hk står mellom tre stk: -MSI K7N2G-L Hovedkort Socket A Dual-DDR nForce2 18G, ATX, VGA, ATA133, LAN -Asus A7n8X Deluxe -Epox 8RDA+ Jeg vet at Asus-kortet er temmelig rått, problemet er at hvis jeg kjøper dette eller Epox-kortet må jeg kjøpe skjermkort med en gang, hvis jeg da ikke kan bruke mitt gamle 1xAGP skjermkort midlertidig???? Finnes det støtte for denne hastigheten (1xAGP) selv på nye hk? (f.eks. de som støtter 8xAGP v3.0) (Ja, jeg vet kanskje lite... :oops: ) Regner med alle de tre kortene er dual channel, hvilket minne bør jeg ha da? Jeg ønsker 512mb, er 2x256MB PC2700/333 ok? Er det noen vits i det hele tatt å kjøpe PC3200/400? Har valg av prosessor betydning for hva slags minnehastigheter man kan kjøre? :oops: Antar jeg kjøper Athlon XP 2100 1.733GHz Socket-A 266FSB Tray. Budsjettet mitt er på 3-4000 kroner. Håper ydmykt på hjelp da jeg har lyst til å bestille stashet idag! Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 KT400 chipsettet støtter bare 2x/4x/8x AGP, men hvordan det er med nForce2 er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror ikke AGP3.0 (8x) generelt støtter AGP1x Jeg ville heller gått for PC2700 (333MHz) DDR-RAM, da det er så godt som ingen ytelsesøkning opp til PC3200 i tester. Det er også vist at PC2700 er mer stabilt (husk å kjøpe 2 brikker, f.eks: 512 = 2*256) siden nForce2 har doble minne kanaler!) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 jeg kan i alle fall anbefalle deg å ikke kjøpe palmino-kjerne amd xp. har gått over til tbred(a) på to maskiner, fra duron 1100 og xp1600, de nye cpuene kjører mye kjøligere. har en idle temp på xp1800tbred på 36 grader med en papst 12dB 80mm vifte, hadde rundt 50 på duron og palmino, og da slår ikke strømforsyningsvifta seg på full speed heller, siden du er student vil du sikkert sette pris på en stillegående maskin. edit, bruker ingen kabinettvifter Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=7...4338&highlight= Lenke til kommentar
krisbr Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Takk til heraldo og CerveZa_ for input! Ståa er da slik: Uvisst hvilket hk det blir, må få bekrefta om Asus A7N8X kortet støtter 1xAGP eller om MSI K7N2G-L kortet er no tess i forhold... Cpu blir thoroughbred XP. Minnetype blir pc2100/266. Flere som har input? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå