gizmo45 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har sett flere brukere på IRC som har selvvalgte hostnames, dvs. hvis jeg gjør en /whois så står det f. eks.: [email protected] eller [email protected] Trodde hostname ble resolved ut i fra IP'en jeg, og dermed ISP'en. Hvordan har disse fått til dette? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 De bruke noe som heter vhost .. Lenke til kommentar
Centronic Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Greieste er vel å få seg en shell konto som har litt forskjellige vhoster Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 eller gratis fast ip, kjøpe domenet, kjenne noen som driver en nameserver og linke alt direkte til maskinen din. digg. =) [email protected]øy.no <- kjøpe etter påske ;D *le* Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 De bruke noe som heter vhost .. OK, vet du åssen man setter opp en slik vhost? 3. parts prog. etc? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 du trenger en nameserver til å peke på din ip. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hvis du vil finne ut mer om vhost foreslår jeg at du tar i bruk dette geniale verktøyet Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Eller de som har _virkelig_ kule hostsnames har spoofs. -Dante Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har sett flere brukere på IRC som har selvvalgte hostnames, dvs. hvis jeg gjør en /whois så står det f. eks.: [email protected] eller [email protected] Trodde hostname ble resolved ut i fra IP'en jeg, og dermed ISP'en. Hvordan har disse fått til dette? mener undernet har mulighet for å ikke vise ekte hostname, jeg...? *har aldri vært på undernet, men mins å huske å ha lest noe om det* På EFnet og andre steder hvor man benytter den hosten som man kobler til fra, må man sette reverse DNS til en såkalt *vhost* for å få til en annen host, og det krever at du har fast IP og at din ISP tilbyr muligheten å endre hosten din (veit egentlig bare om Catch som tilbyr det nå..... Telenor tilbyr det i hvertfall ikke) Lenke til kommentar
unicus Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 mener undernet har mulighet for å ikke vise ekte hostname, jeg...? *har aldri vært på undernet, men mins å huske å ha lest noe om det* På EFnet og andre steder hvor man benytter den hosten som man kobler til fra, må man sette reverse DNS til en såkalt *vhost* for å få til en annen host, og det krever at du har fast IP og at din ISP tilbyr muligheten å endre hosten din (veit egentlig bare om Catch som tilbyr det nå..... Telenor tilbyr det i hvertfall ikke) Nextgentel tilbyr også fast ip, samt reversering av denne. For å gi deg et enkelt svar, må du enten ha en fast ip som du får tildelt av din ISP (Telenor, tiscali eller whatever) Eller en såkalt "bouncer". Dette er et program som kjører på en server, som rett og slett tunneler din irc tilkobling. Du kobler deg til denne bounceren, som igjen kobler seg til irc serveren. Irc serveren tar da hostnavnet til bounceren. For å kjøre en slik bouncer, er det enkleste å gå til innkjøp av en shellkonto. Feks www.host-it.no tilbyr dette, og de er behjelpelige med hvordan du setter det opp. MVH, Christer Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hallo n000bs.... Altså dette.er.pcen.min må du nok betale for og kjøpe en shellkonto (bruker en selv fra easyisp.org). Men users.undernet.org: Dette er ikke snakk om kjøpt vhost men en gratis-tjeneste fra Cservice på undernet for alle som ikkje vil vise IP'en sin!! Registrer et brukernavn her: http://cservice.undernet.org/live Etter du har bekreftet mailen og alt er i boks gjør følgende: 1. koble til en hvilken som heltst undernet-server 2. Skriv i status: /msg [email protected] login BRUKERNAVN PASSORD (som du regga på siden ovenfor) 3. Sjekk at du får godkjent passordet og brukernavnet. 4. Skriv /mode +x DITTNICK i status på mIRC Du får da [email protected] Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Takker for svar... Men ang. fast IP, det er vel mulig å bruke en dynamisk IP/host-tjeneste alá dyndns.com og no-ip.com? Disse tilbyr jo et lite program som automatisk oppdaterer IP'en i DNS. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Skal du ha egen host på din maskin må du ha egen IP. DynDNS osv peker nemlig domenet sitt IKKE mot din IP. Altså du må få din ISP (som eier IPen og kan peke host mot deg) til å peke domenet ditt mot IPen din samt at du peker domenet ditt etter at du har kjøpt det mot IPen din. Altså fast IP er viktig der. Men slikt er avansert. vhsot på mIRC er en grei sak... For det første kan du være online HELE tiden med et prog på servern der du kjøper shell f.eks psyBNC (enkelt). Fine shell og hoster: www.easyisp.org Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Hallo n000bs.... Altså dette.er.pcen.min må du nok betale for og kjøpe en shellkonto (bruker en selv fra easyisp.org). Men users.undernet.org: Dette er ikke snakk om kjøpt vhost men en gratis-tjeneste fra Cservice på undernet for alle som ikkje vil vise IP'en sin!! Registrer et brukernavn her: http://cservice.undernet.org/live Etter du har bekreftet mailen og alt er i boks gjør følgende: 1. koble til en hvilken som heltst undernet-server 2. Skriv i status: /msg [email protected] login BRUKERNAVN PASSORD (som du regga på siden ovenfor) 3. Sjekk at du får godkjent passordet og brukernavnet. 4. Skriv /mode +x DITTNICK i status på mIRC Du får da [email protected] Gjorde akkurat dette, men fikk feil mld. "+x No such channel" ved "/mode +x DITTNICK" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå