Gå til innhold

Bytte ut canon 300d med 400d?

Anbefalte innlegg

Har hatt canon 300d siden det kom, og har vært godt fornøyd, bortsett fra ett par små ting, som f.eks. ikke helt nøyaktig fokusering.

Har tenkt å kjøpe meg en Canon 400d, men er det noe vits?.. Hvor godt vil man merke de 4 ekstra megapix. Og hvor mye bedre er bilde kvaliteten?

Har prøvd å finne noen sammenligning mellom de to på nettet, men har ikke funnet noe?

Burde jeg beholde mitt gammle, og bruke pengene på noe annet?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt canon 300d siden det kom, og har vært godt fornøyd, bortsett fra ett par små ting, som f.eks. ikke helt nøyaktig fokusering.

Har tenkt å kjøpe meg en Canon 400d, men er det noe vits?.. Hvor godt vil man merke de 4 ekstra megapix. Og hvor mye bedre er bilde kvaliteten?

Jeg ville heller ha lett etter en brukt 20D eller 30D, evt. et nytt 30D hvis økonomien tillater. Da får du mye mer igjen for pengene, og mange 300D-eiere synes også grepet er for dårlig på 350D/400D. Dét må du i hvert fall sjekke ut før du bestemmer deg.
Lenke til kommentar

Hvis du fremdeles bruker kit-zoomen bør du først bruke penger på å bytte ut denne, for det er den værste flaskehalsen for skarpe bilder på et Canon dslr. Hvis du derimot har byttet ut den allerede, så vil jeg si at det svarer seg å bytte ut din aldrende 300D. Det er ikke fordi du får noen ekstra megapixler, men fordi dynamikk og signalbehandling har utviklet seg siden den gang 300D var på markedet.

Ellers er jeg tildels enig med dem som mener at du vil få mye igjen for å bytte opp en klasse samtidig, som f.eks. en brukt 20D/30D. Det er ikke fordi de tar bedre bilder enn 400D, men fordi du da virkelig føler at du har oppgradert. Hvis du ikke bryr deg om "feelings", så kan du bare følge din egen plan.

Lykke til med handel. Du kommer sikkert til å få glede av et bytte.

Lenke til kommentar
noen som vet om Canon har noe nytt i vente? 30d har jo vært en stund på markedet.

Ja, den nærmer seg jo 18mnd som er "tiden" for Canon-modellene. Kanskje vi ser noe til høsten, men ikke slik at jeg ville ventet på den. Etterfølgeren blir nok dyr den første tiden...
Lenke til kommentar
Ellers er jeg tildels enig med dem som mener at du vil få mye igjen for å bytte opp en klasse samtidig, som f.eks. en brukt 20D/30D. Det er ikke fordi de tar bedre bilder enn 400D, men fordi du da virkelig føler at du har oppgradert.

8873230[/snapback]

Den kommentaren der skurrer litt i ørene spør du meg. Hva er nå så grunnen til å velge brukt 20D, om 400D tar like gode bilder?

Lenke til kommentar
Den kommentaren der skurrer litt i ørene spør du meg. Hva er nå så grunnen til å velge brukt 20D, om 400D tar like gode bilder?

At kameraet har raskere seriefoto? Er bedre å bruke/holde i? Bedre søker? De fleste DSLR på markedet tar like god bilder, så det blir jo alt annet enn bildekvaliteten som skiller dem.
Lenke til kommentar

Jeg husker en gang det ble påstått at noen (der i blandt meg) ble beskyldt for å være snobbete, og det kan jeg bare bekrefte. Noen av oss liker oss best når vi har et "skikkelig jern" i hendene, så det stemmer nok litt. Feeling med verktøyet betyr en del for trivselen for mange av oss, og hvorfor skal det ikke være slik? Jeg liker et kamera som jeg føler ligger godt i hånden på meg, og som har nok vekt til å skape en god ballanse. Slik er det bare, selv om jeg kan ta like gode bilder med et hvilket som helst kamera.

En Toyota Corolla tar meg like kjapt fra a-b innenfor fartsgrensene i Norge, men jeg vil heller gjøre det i en Cellica Supra, hvis jeg har valget. Det hele avhenger av hvor mye penger du synes den komforten er verdt for deg. For meg er den definitivt det.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
jeg er veldig enig med deg PMnormal. Lurer på om det ikke blir en ny 30d, selv om jeg ikke har råd... :)

Husk også at brukt 20D eller 30D kan være en mulighet ;o)

8873688[/snapback]

Sikkert det, men liker ikke å kjøpe brukt kamerautstyr. De kan jo f.eks ha gått i bakken noen ganger uten at det synes. etc... og så er det jo ikke så mye å spare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...