MasterOfDisaster Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Jeg har nå kjøpt meg en 93 Mondeo sedan, denne så helt ille ut i lakken men dette er gjort noe med=) Bilen: 1993 Ford Mondeo Farge: Rød Ekstrautstyr: Airbag for fører Km stand: Bilen= 230 000, motoren 90 000 (ble byttet i 2002) Motor: 1,8 L DOCH på ca 100 hester Ingen ulyder etc i bilen, ikke blårøyk hellet. Ting jeg har gjort med bilen: Polert med Colour back OG rødpigment lakk Vaska inni Montert anlegg Lakert hengerfeste Ting jeg skal gjøre: Ettermontere to tonehorn Kanskje sote ruter(usikkert) På bildene ser du hvordan bilen så ut nå når jeg fikk den;) møkkete og jævelig i utsene men godt potensial;) holdt på å ikke kjøpe den grunnet sliten lakk etc. Kommer flere bilder med hvordan den ser ut fremover Endret 18. juni 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Dette blir bra. Bare å få opp bildene! Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Gjort siden sist: Polert bilen 3 ganger, først med colour back, så med rødpigment og til slutt et beskyttende lak Montert inn anlegg, Pioneer cd spiller, 2 stk kenwood 12" og en biltema forsterker, dette spiller helt ok men skal bytte ut til kenwood forsterker og få 6X9 i hattehylla etterhvert. Skal også gjøre en insats på å gjemme ledninger bedre bak så det ser pent og ryddig ut, Har tatt ut skiltet og lagt kitt bak hele skiltet for å fjerne en del av "dirringa" i plata, irriterende lyd. Denne er nå borte=) ( bare hele bagasjelokket igjen) Lakert hengerfeste, dette var veldig rustent men nå er det svart og pent, her pusset jeg ned, så grunnet jeg 2 lag med rustfjernende grunning, så 2 lag med svart metallic lakk( noe vi hadde liggende fra tidligere volvo) og til slutt 2 lag med klarlakk Motor rom, vasket motor rommet. Videre, skal sote ruter og kjøpe nye kapsler, kanskje alufelget etterhvert, skal også montere 2 stk 2 tonehorn, signalhornet høres ut som ei fisefin fjortiz jente Skal få nye dekk også, forhåpentlig vis denne uken Andre forslag til hva jeg kan gjøre? Endret 18. juni 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Fy pokker for en job dette er, jeg har selv polert opp et par røde biler som nesten har vært hvite etter dårlig stell og mye sollys. Flott resultat må jeg si men du er vel støl i dag etter den jobben Du fikk den vel rimlig da tenker jeg med dette utganspunktet? Fordelen med å kjøpe sånne biler er at selger tror de er verdt lite da de tror lakken er ødelagt men som skrevet flott poleringsjobb. Syntes du skal fylle ut litt mer info om bilen som km stand feks. Endret 18. juni 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) brukte totalt 3 dager på poleringen, derav 7 timer hver dag, også polert inni dører etc, ABSOLUTT vært det , Bilen ble kjøpt som dødsbo så fikk den en del billigere en det jeg hadde forventet;) skal fylle ut mere om km stand osv=) Endret 18. juni 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Tør jeg foreslå lettmetallfelger. Utrolig bra polerings jobb. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Har lyst på alu eller lettmetall felger, men siden jeg får kjempe billige dekk nå som passer på stål felgene velger jeg å bruke disse vertfall ut året, deretter får jeg se hva jeg gjør;) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Har lyst på alu eller lettmetall felger, men siden jeg får kjempe billige dekk nå som passer på stål felgene velger jeg å bruke disse vertfall ut året, deretter får jeg se hva jeg gjør;) 8892844[/snapback] Vel, alumuniusfelger er det samme som lettmetallfelger da! Og det gjør utrolig mye med helhetsinntrykket på bilen. Få jo felger fra 400,- stykk. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Jepp, men hvis jeg skal kjøpe alu felger kjøper jeg heller 15 eller 16 " en de 14" som sitter orginalt, men så trenger jeg jo da i tilleg degg og med skrapet lommebok for øyeblikket fungerer det dårlig Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Vel... du begynte bra angående vask/polering av bilen. Bra jobba!! Men så monterte du annlegg?? Jeg ville ventet med annlegget (økonomisk sett) og heller brukt penger på en NAF-test for å finne evt. svakheter. og sef. rettet opp feilene man hadde funnet. Så ville jeg kanskje gått for felger/dekk. Jeg ville ikke overdrevet og brukt mye penger på felger/dekk på en slik bil, men man skulle da få noen pene 17" med greie dekk for en billig penge. Når dette var gjort, ville jeg fjernet hengerfestet (hvis du ikke trenger det) og lakkert de svarte listene i samme farge som bilen. Muligens også litt senk...? Etter dette, ville jeg kanskje vurdert og bruke penger på stereo. Noe mer enn dette synes jeg ikke du bør koste på denne bilen. Bare hold den vedlike og selg den om noen år... kanskje med fortjeneste... Flott bil dette... men synes som sagt ikke du skal legge alt for mye penger i en slik bil. Da ville jeg som jeg skrev kanskje heller solgt den (siden du fikk den billig) med fortjeneste og evt. kjøpt deg en LITT "vassere" bil, men LITT bedre utgangspunkt for styling etc..etc. Men bra jobba angående polering! Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Anlegg er gave, dette fordi pappa hadde det i gamle bilen og ikke får puttet det inn i den nye, så dette er noe som vi har hatt liggende her hjemme, hengerfeste skal jeg beholde fordi dette er noe jeg trenger Stylingmessig har jeg ikke planer om noe, og heller ikke planlagt større utgifter en bensin fremover nå. Skal prøve å se om jeg får sotet rutene i kveld, dette med 43% innsyn Endret 19. juni 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Har da i dag sotet 1 av rutene, her ble det da 43% innsyn, den andre døren har kilt seg og dette er noe jeg ikke orket og pirke med i dag så tar andre siden når jeg fixer dette, regner meg jeg ordner det før helgen. Bak skal jeg sote med 19% innsyn. Var veldig skeptisk forran soting av ruter selv men ressultatet ble ikke så ille:) Bilder kommer når jeg har sotet ferdig Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Da har jeg tatt bilde av sotingen, ble nesten helt perfekt, eneste untaket er 2 små flekker oppe på høyre siden. ellers fornøyd=) Har ikke fjernet overskuddet på dette bilde enda;) Fremgangsmåten: Grovklippet rundt (brukte utsiden som "mal"), så vasket jeg vinduet veldig bra, der etter sprutet jeg på vann med zalo(kan være annet men må ikke ha almoniakk), så på med solfilm. når denne var på måtte jeg igjen ha på vann og så brukte siklen for å dra ut boblene Endret 19. juni 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Fortsat ikke fått opp bakdøren, samtidig under forsøk på å koble opp fordelerbokser klarte jeg å ødelegge forsterkeren min og ble ikke alt for fornøyd;) Drar og skaffer ny på mandag;) Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg er ikke så oppdatert på styling... Skal man montere solfilm på innsiden eller utsiden av vinduet? -Larsson Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Kan monteres på begge sider av vinduet avhengig av hvilken type. På personbiler er det normalt å bruke film på innsiden av vinduet. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Min solfilm festes på innsiden Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Av sikkerhetsgrunner er det best å montere solfilm på innsiden. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Da er nye forsterker annskaffet: Rockford fosgate P850.2 Skal trekke om kabler så jeg har 35kvadrat hele veien. bytter også ut fra batteri til chassi for å få god forbindelse der. Forsterkeren og kablene er lakt opp, nå ser det ut som et bombet og stygt Når jeg ødela forsterkern ble også ellementene ødlagt så nå har jeg en midlertidig 10" jeg har hatt inne, skal ha RF ellementer som macher forsterkern om noen uker Endret 26. juni 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Har nå tatt av alt intriøret bak i bilen for å få bedre resultat på sotingen og soter om igjen alle rutene, samtidig har jeg puttet inn RF forsterkeren og den gamle forsterkeren, foreløbig driver den gamle 2 høytalere i setene. Dette er fordi cd spilleren min er inne for reklamasjon grunnet brendte jordingsbaner. Når jeg får igjen denne skal jeg trekke opp ledninger fra forsterker til høyt i dører og senere bytte disse. Jeg understreker at høytalerene i setene er KUN til jeg får igjen spilleren, bruker mp3 spiller som signalkilde og en gammel kassetspiller for å få remote strøm Endret 28. juni 2007 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå